جدیدترین اخبارجهان

با جدی شدن احتمال معامله اجباری توییتر ایلان ماسک ۶.۹ میلیارد دلار سهام تسلا را فروخت

ایلان ماسک با افزایش احتمال تکمیل اجباری قرارداد خرید توییتر ۶.۹ میلیارد دلار سهام تسلا را برای اجتناب از فروش اضطراری سهام تسلا فروخت

ایلان ماسک با جدی شدن احتمال معامله اجباری توییتر ۶.۹ میلیارد دلار سهام شرکت تسلا را فروخت

ایلان ماسک مدیر اجرایی شرکت تسلا ۶.۹ میلیارد دلار سهام این شرکت خودروسازی الکتریکی را فروخت و گفت در صورت باختن در جدال قانونی با پلتفرم رسانه های اجتماعی توییتر می تواند از پول فروش سهام تسلا برای تامین مالی قرارداد احتمالی توییتر استفاده کند.

ماسک اواخر روز سه‌شنبه در توییتی گفت «در صورتی که (احتمالا بعید است) توییتر این قرارداد را مجبور به بسته شدن کند *و* برخی از شرکای سهام در تامین مالی کوتاهی کنند در این صورت مهم است که از فروش اضطراری سهام تسلا جلوگیری شود.

سهام سایت میکروبلاگینگ توییتر در معاملات اولیه با ۳.۵ درصد افزایش به ۴۴.۳۵ دلار به ازای هر سهم رسید، اما همچنان به میزان قابل توجهی کمتر از قیمت پیشنهادی ماسک یعنی ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم بود. سهام تسلا نزدیک به ۴ درصد افزایش یافت و به ۸۸۲ دلار رسید.

ماسک در اوایل جولای قرارداد ۲۵ اپریل خود را برای خرید توییتر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار فسخ کرد. توییتر با هدف تکمیل اجباری تراکنش قرارداد خرید از ماسک شکایت کرده است و ادعای او مبنی بر گمراه شدن در مورد تعداد اکانت های اسپم در پلت فرم رسانه های اجتماعی توییتر را رد کرد و آن را مصداق پشیمانی خریدار در پی سقوط سهام تکنولوژی دانست. دو طرف در ۱۷ اکتبر به دادگاه می روند.

گری بلک (Gary Black) شریک مدیریتی موسسه فیوچر فاند با مسئولیت محدود (Future Fund LLC) در توییتی گفت «فروش (سهام تسلا) توسط ایلان ماسک طی سه روز گذشته به طور قابل توجهی احتمال انجام معامله (توییتر) را افزایش می دهد، البته احتمالا این معامله با قیمت کمی کمتر و در حدود ۵۰ تا ۵۱ دلار برای هر سهم انجام خواهد شد.

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان در ماه اپریل ۸.۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت و در آن زمان گفته بود که قرار نیست فروش دیگری انجام شود.

اما پس از آن کارشناسان حقوقی اشاره کردند که اگر ماسک مجبور به تکمیل خرید یا تسویه حساب و پرداخت جریمه سنگین شود، احتمالاً سهام بیشتری از تسلا را خواهد فروخت.

دن ایوز (Dan Ives) تحلیلگر ودبوش (Wedbush) گفت که احتمال دریافت تسویه حساب ۵ تا ۱۰ میلیارد دلاری از ماسک توسط شرکت توییتر به تدریج در حال اثرگذاری در سهام شرکت توییتر است.

بر اساس محاسبات رویترز، ماسک حدود ۷.۹۲ میلیون سهم را بین ۵ تا ۹ آگوست فروخته است و اکنون کمی کمتر از ۱۵ درصد از سهام این شرکت خودروسازی را در اختیار دارد. آخرین فروش سهام توسط ایلان ماسک کل سهام فروخته شده تسلا توسط مدیرعامل این شرکت به حدود ۳۲ میلیارد دلار در طول کمتر از یک سال می رساند.

ماسک همچنین روز سه‌شنبه گفت که ممکن است پلتفرم رسانه اجتماعی خود را راه‌اندازی کند. ماسک در پاسخ به یکی از کاربران توییتر که از او پرسید آیا در صورت بسته نشدن قرارداد توییتر به فکر ایجاد پلتفرم شخصی خود خواهد بود، پاسخ داد بود: «ایکس دات کام (X.com)»

ایلان ماسک با جدی شدن احتمال معامله اجباری توییتر 6.9 میلیارد دلار سهام شرکت تسلا را فروخت
ایلان ماسک با جدی شدن احتمال معامله اجباری توییتر ۶.۹ میلیارد دلار سهام شرکت تسلا را فروخت

ثروتمندترین فرد جهان  ثروتمندترین فرد جهان

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا