جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

اسناد جدید نشان می دهد که نزدیک به ۱۲ میلیون دلار از کمک مالی پاندمی به افراد دارای آدرس خارج از کشور پرداخت شده است

بالغ بر ۱۲ میلیون دلار  از پرداخت های طرح کمک هزینه پاسخ اضطراری کانادا به متقاضیان دارای آدرس خارجی پرداخت شده است

اسناد جدید نشان می دهد نزدیک به ۱۲ میلیون دلار از کمک مالی پاندمی به افراد دارای آدرس خارج از کشور پرداخت شده است

دولت فدرال در طول هفت ماه اول پاندمی نزدیک به ۱۲ میلیون دلار از پرداخت های کمک هزینه پاسخ اضطراری کانادا (CERB) را برای بیش از ۱،۶۰۰ متقاضیان دارای آدرس های خارج از کشور ارسال کرده است.

اسنادی که هفته گذشته در مجلس عوام ارائه شد، نشان می دهد که ۱،۶۱۰ نفر از متقاضیان علیرغم ثبت تقاضا با آدرس های خارج از کشور کمک هزینه مالی پاندمی دریافت کرده اند. دولت تا هنگام جایگزین شدن این برنامه با سیستم کمک هزینه های جدید در سپتامبر ۲۰۲۰ مجموعا ۱۱.۹ میلیون دلار به این افراد پرداخت کرده است.

اسناد جدید نشان می دهد نزدیک به 12 میلیون دلار از کمک مالی پاندمی به افراد دارای آدرس خارج از کشور پرداخت شده است
اسناد جدید نشان میدهد کمک مالی پاندمی به افراد خارج از کشور پرداخت شده

برنامه کمک هزینه پاسخ اضطراری کانادا (CERB) که اکنون منسوخ  شده در ابتدای پاندمی به سرعت به اجرا درآمد. دولت به منظور تسریع پرداخت چک های ۵۰۰ دلار در هفته در طول دوره منع آمد و شد در بازه زمانی مارس تا اپریل ۲۰۲۰ {هنگامیکه سه میلیون شغل از بین رفت} تصمیم گرفت تعداد محدودی مراحل اعتبارسنجی مقدماتی در نظر بگیرد.

در نهایت برنامه کمک هزینه پاسخ اضطراری کانادا (CERB) مجموعا ۸۱.۶۴ میلیارد دلار به ۸.۹ میلیون نفر از دریافت کنندگان این کمک هزینه پرداخت کرد.

اگرچه در آن هنگام الزامات واجد شرایط بودن به طور واضح متذکر شده بود که کمک هزینه تنها به کارکنانی تعلق می گیرد که در کانادا سکونت دارند، اما اسناد یادآور می شوند که «در عین حال که کمک هزینه CERB مستلزم آن است که افراد در داخل کانادا سکونت داشته باشند تا واجد شرایط محسوب شوند، اما ممکن است برخی از افراد به طور موقت خارج از کشور بوده باشند، یا به طور موقت در کانادا مشغول به کار بوده باشند.»

به عنوان مثال ممکن است دانشجویی که موقتا خارج از کشور بوده یا شخصی که به دلیل محدودیت های پاندمی نتوانسته به داخل کشور بازگردد واجد شرایط دریافت کمک هزینه بوده باشد.

نزدیک به نیمی از این افراد یا ۷۲۰ نفر از این ۱،۶۱۰ فرد متقاضی با آدرس های مستقر در آمریکا تقاضا ثبت کرده اند. از این تعداد ۹۰ نفر دیگر آدرس های پستی مربوط به انگلستان را ثبت کرده بودند، ۸۰ نفر آدرس های پستی در داخل هند و به همین تعداد در فرانسه ثبت کرده بودند، ۶۰ نفر با آدرس های داخل استرالیا و ۵۰ نفر با ادرس های داخل ایرلند تقاضای ثبت کرده بودند و مابقی آدرس ها مربوط به دوازده کشور دیگر است که در اسناد ثبت نشده است.

ارائه این اسناد در مجلس در حالی انجام می شود که اداره درآمد کانادا (CRA) مشغول ارسال دور جدیدی از نامه ها به دریافت کنندگان کمک مالی پاندمی به منظور تایید واجد شرایط بودن آنها برای کمک های دریافتی و در عین حال هشدار به آنها در مورد احتمال الزامی بودن بازپرداخت مبلغ دریافت شده است.

طبق اعلام کنیدین پرس (Canadian Press) اداره درآمد کانادا (CRA) در اواخر سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۴۱،۰۰۰ نامه به دریافت کنندگان کمک هزینه CERB ارسال کرده و از آنها خواسته است که تصدیق کنند که با مقررات واجد شرایط بودن برای پرداخت ها مطابقت داشته اند.

پس از اینکه کارن هوگان حسابرس کل در ماه مارس گذشته یک بازنگری انتقادی در مورد فرصت های از دست رفته برای پیشگیری از کلاهبرداری و پرداخت های غیرقانونی انجام داد، دولت اعلام کرد که مدت چهار سال را صرف ردیابی تمامی پرداخت های غیرقانونی خواهد کرد.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا