آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

نظرسنجی در کل کانادا : حدود ۳۰ درصد از مردم محدودیت های کووید۱۹ را نقض کردند اما احساس میکنند موجه هستند

نظرسنجی در کل کانادا : حدود ۳۰ درصد از مردم محدودیت های کووید۱۹ را نقض کردند اما احساس میکنند موجه هستند

نظرسنجی در کل کانادا : حدود ۳۰ درصد از مردم محدودیت های کووید۱۹ را نقض کردند اما احساس میکنند موجه هستند

نزدیک به ۳۰ درصد از پاسخ دهندگان در جدیدترین نظرسنجی در کانادا از شکسته شدن قوانین کرونا خبر می‌دهند و زیر پا گذاشتن قوانین نیز برای آنها موجه به نظر می‌آید. نظرسنجی در کل کانادا : حدود ۳۰ درصد از مردم محدودیت های کووید۱۹ را نقض کردند اما احساس میکنند موجه هستند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

نظرسنجی توسط کندین‌هاب (Canadian Hub) به منظور پژوهش کابردی اجتماعی در دانشگاه سسکاتون در بازه زمانی ۱ الی ۱۴ ماه جون صورت گرفته است. در این نظرسنجی از ۱۰۰۰ نفر درباره پایبندیشان به دستورات بهداشت عمومی و منبع دریافت اطلاعات همه‌گیری پرسیده شد.

 حدود ۲۹ درصد حداقل یکی از محدودیت‌های کرونا را شکسته بودند. اکثر تخلفات در راستای محدودیت تجمع و نزدن ماسک بوده است. همچنین آمار نشان داد که پاسخ دهندگان در کل نسبت به مقرارات قرنطینه پایبند بودند و به سوالات نظرسنجی پاسخ صادقانه دادند.

۶۲ درصد از افرادی که قانون‌شکنی کردند، بنظرشان این کار موجه می‌آمد. دلایل‌شان هم دیدن خانواده (۲۷ درصد) و دور زدن محدودیت‌ها در مواقع ایمن (۱۷ درصد) بود. همچنین بعضی‌ها گفتند قوانینی را زیر پا گذاشتند که به نظرشان منطقی نبود (۲۱ درصد) و هفت درصد از آنها نیز گفتند کلا به همه‌گیری کرونا یا خطرناک بودن آن باور نداشتند.

بر اساس آمار برخی فکر می‌کردند مقررات بی اساس است زیرا کاملا واکسینه شده بودند و بنظرشان کاری که می‌کردند برایشان امن بود.

نظرسنجی در کل کانادا : حدود 30 درصد از مردم محدودیت های کووید19 را نقض کردند اما احساس میکنند موجه هستند
نظرسنجی در کل کانادا : حدود ۳۰ درصد از مردم محدودیت های کووید۱۹ را نقض کردند

این نظرسنجی با ۳.۱ درصد حاشیه خطا مثبت یا منفی، ۱۹ بار از ۲۰ است.

پل مریمن (Paul Merriman)، وزیر بهداشت سسکچوان اظهار کرد که به باور او فضای مجازی در سردرگمی مردم در زمینه ارزیابی ریشه‌ای و گسترش کرونا نقش اساسی داشته است.

وزیر بهداشت سسکچوان گفت: « به دید من در طی محدودیت‌هایی که از پاییز اعمال شده، تفاسیر و شایعه‌سازی‌های زیاد در فضای مجازی مشکل اساسی بوده است. می‎خواستیم کاملا شفاف‌سازی خبری کنیم ولی برخی از آن‌ها در فضای مجازی تحریف می‌شدند. این خبرهای تحریف‌شده شفاف نبودند و سردرگمی مردم را به همراه داشتند.»

یافته‌های آمار نشان داد که ۳۵ درصد از مردم اخبار کرونا را از فضای مجازی به ویژه فیسبوک، توییتر و اینستاگرام دریافت می‌کردند. ۷۱ درصد نیز اخبار را از طریق سایرین می‌شنیدند. تعداد بیشتری از مردم (۸۰ درصد) اخبار را از منابع خبری آنلاین یا تلویزیون دریافت می‌کردند. ۷۰ درصد نیز از طریق وبسایت‌های دولت خبرها را به دست می‌آوردند.

مریمن اظهار کرد که داده‌ها نشان می‌داد او در سسکتون چه دیده، که مردم دوست داشتند اطلاعات خوب را از چندین منبع بدست بیاورند.

پل مریمن گفت : « می‌فهمم سردرگمی‌هایی وجود دارد و من باید شخصا بعضی از این محدودیت‌ها را برای مردم شفاف‌سازی می‌کردم تا متوجه شوند. اما خبر خوب این است که سوال می‌پرسیدند. زیرا می‌خواستند بدانند محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها را انجام می‌دهند یا اینکه سهوا قانون را دور می‌زند.»

یافته‌های آماری نشان داد که همه‌گیری باعث افزایش برخی اختلاف نظرها و درگیری‌ها در روابط نزدیک شده است. ۲۲ درصد از پاسخ دهندگان از خراب شدن روابط‌شان با فردی نزدیک به دلیل افکار و عقاید متفاوت راجع به همه‌گیری خبر دادند.

افرادی هم بودند که پایبند به محدودیت‌ها ماندند. جوانان بیشتر از بقیه حداکثر ظرفیت دورهمی‌های مختلف‌ را نادیده می‌گرفتند. این درحالی است که ساکنان کبک و پریریز (Prairies) بیشتر از بقیه مناطق کشور حداکثر ظرفیت دورهمی‌های فضای بسته را رعایت نمی‌کردند.

صرف نظر از نتایج نظرسنجی، مریمن اذعان نمود که مردم در کل در طی همه‌گیری پایبند محدودیت‌ها بوده‌اند.

وی افزود:« هرزمان که بر دستورالعمل‌های بهداشت عمومی افزودیم، ارقام در چند هفته بعد یا ثابت ماندند یا کاهش یافتند و این معنای خوبی را به همراه دارد.»

 

قوانین  نقض قوانین کرونا    قوانین  نقض قوانین کرونا  قوانین  نقض قوانین کرونا

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا