انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

طبق یک نظرسنجی : تقریبا یک سوم اجاره‌نشین ها نسبت به خرید خانه و ملک مأیوس و ناکام شده اند

تسلیم یک سوم اجاره‌نشینان در خرید ملک

نظرسنجی : تقریبا یک سوم اجاره‌نشین ها نسبت به خرید خانه و ملک مأیوس و ناکام شده اند

طبق نظرسنجی سازمان املاک و مستغلات با بالا رفتن تدریجی قیمت خانه در دوران کرونا حدود یک سوم افرادی که قصد خرید ملک را داشتند کنار کشیدند. 

نظرسنجی : تقریبا یک سوم اجاره‌نشین ها نسبت به خرید خانه و ملک مأیوس و ناکام شده اند
نظرسنجی : تقریبا یک سوم اجاره‌نشین ها نسبت به خرید خانه و ملک مأیوس و ناکام اند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

با استناد به نظرسنجی آنلاین ابکس دیتا (Abacus Data) در حالی که ۶۵ درصد از اجاره‌نشینان آرزو دارند یک ملک مسکونی داشته باشند، بسیاری از آنها به طور فزاینده ای نسبت به احتمال چنین کاری در جامعه ای که می خواهند در آن زندگی کنند بدبین تر می شوند.

در حقیقت نیمی از پاسخ دهندگان یا کاملا قید خرید ملک را زده‌اند (۳۰ درصد) یا نسبت به اوضاع بسیار بدبین هستند (۲۶ درصد) و یک چهارم نیز خوش‌بین هستند اما کم‌کم نگرانی آنها نسبت به این وضع افزایش می‌یابد.

همچنین بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، به دلیل هزینه بالای خرید خانه، بسیاری از افرادی که خواهان خرید خانه هستند، قصد نقل مکان دارند. حدود ۳۸ درصد در این یک سال به فکر نقل مکان به محلی کوچکتر در خارج از منطقه تورنتو بزرگ هستند. این در حالی است که ۲۷ درصد از این افراد قصد ترک انتاریو را در ذهن دارند.

شهروندان جوان‌تر انتاریو، ۱۸ تا ۲۹ سال (۴۵ درصد) و ۳۰ تا ۴۴ سال (۳۹ درصد) به دلیل هزینه بالای خانه بیشتر از سایر افراد خواهان ترک استان انتاریو بزرگ هستند.

مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات انتاریو، تیم هوداک (Tim Hudak) در بیانیه مطبوعاتی در راستای نظرسنجی اظهار نمود: «مسئله قدرت خرید روز به روز رویای مالکیت خانه شهروندان انتاریو را در هم می‌شکند و این امر با تاثیر همه‌گیری بر اقتصاد شدت گرفته است. اگر دولت خواهان خانه‌دار شدن آیندگان است، می‌بایست برنامه‌های حمایتی را ارائه دهد. برنامه‌هایی که نزدیک به قدرت خریداران بار اولی باشد و همچنین کمبود عرضه را برچیند.»

قیمت خانه‌ در منطقه تورنتو بزرگ طی همه‌گیری کرونا به تدریج افزایش پیدا کرده و قسمتی از این امر ناشی ار نرخ پایین سود بانکی و نرخ بهره است.

طبق آخرین اطلاعات در ماه جون، میانگین قیمت ملک مسکونی ۱،۰۸۹،۵۳۶ دلار بود. این قیمت نسبت به یک سال گذشته حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.

بر اساس نظرسنجی، حدود ۵۴ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند قدرت خرید خانه شهروندان تا پنج سال آینده به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد. این در حالیست که حدود ۷۰ درصد معتقدند دولت انتاریو می‌تواند با یک سری دستورالعمل‌ها این مشکل را برطرف کند.

حدود ۸۲ درصد از پاسخ دهندگان گفتند حامی برنامه‌ای هستند که براساس آن مستأجران بتوانند از محل سکونت شان سهمی بخرند و قدمی در این راه بردارند. در مقابل ۸۹ درصد اظهار داشتند که خواهان افزایش تخفیف مالیاتی به خریداران بار اولی هستند.

۸۶ درصد نیز خواهان کاهش مالیات انتقال خانه، ۸۷ درصد خواهان تغییر کاربری املاک تجاری اضافه به مسکونی و ۸۵ درصد نیز خواهان دریافت مالیات از خریداران خارجی املاک شدند.

تیم هوداک در بیانیه‌ گفت: «کمبود عرضه خانه، تمایل اولین خریداران را به سوی املاک خارج از استان سوق می‌دهد و این موضوع در آینده مانع ماندن و جذب استعداد در انتاریو خواهد شد. «قانون خانه بیشتر، انتخاب بیشتر» دولت انتاریو اولین قدم فوق‌العاده است، ولیکن می‌خواهیم از فرار مغزها جلوگیری کنیم و همچنین شهرهای بزرگ می‌بایست عرضه خانه را افزایش دهند.»

این نظرسنجی از ۲۰۰۰ نفر از بزرگسالان انتاریو بین یکم تا هفتم ماه جون انجام شده است.

خرید خانه در تورنتو        خرید خانه در کانادا          خرید خانه در تورنتو      خرید خانه در کانادا      خرید خانه در تورنتو  املاک تورنتو   خرید خانه در کانادا

املاک تورنتو   خرید خانه در کانادا   املاک تورنتو   خرید خانه در تورنتو    املاک تورنتو

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا