جدیدترین اخبارجهان

کشورهای اروپا در سراسر قاره بدلیل گسترش اومیکرون در حال برقراری مجدد محدودیت ها هستند

اروپایی ها در پی گسترش اومیکرون در سراسر قاره در حال برقراری مجدد محدودیت های قبلی هستند

کشورهای اروپا در سراسر قاره بدلیل گسترش اومیکرون در حال برقراری مجدد محدودیت ها هستند

کشورهای سراسر اروپا در حال اقدام برای برقراری مجدد مقررات سخت گیرانه تر به منظور مهار موج جدید ابتلا به کووید-۱۹ در اثر واریانت شدیداً انتقال پذیر اومیکرون هستند که موجب برانگیختن فراخوان اعتراضات از پاریس تا بارسلونا شده است. کشورهای اروپا در سراسر قاره بدلیل گسترش اومیکرون در حال برقراری مجدد محدودیت ها هستند

وزیران نگران و مضطرب در فرانسه و اتریش با شدت گرفتن تعداد موارد ابتلا محدودیت های مسافرتی سخت گیرانه تری به اجرا گذاشتند. پاریس برنامه نورافشانی شب سال نو خود را لغو کرد.

دانمارک سالن های تئاتر، تالارهای کنسرت، پارک های تفریحی و موزه ها را تعطیل کرد. ایرلند از ساعت ۸ شب برای مشروب فروشی ها و میکده ها منع رفت و آمد برقرار کرد و تعداد افراد حاضر در رویدادهای فضای باز و فضای داخلی را محدود نمود.

مایکل مارتین (Micheal Martin) نخست وزیر ایرلند حس اوضاع و احوال قاره اروپا را در سخنرانی خود برای کشورش بیان کرد و گفت محدودیت های جدید برای محافظت از جان مردم و امرار معاش در مقابل طغیان مجدد ویروس ضروری است.

مارتین شب جمعه گفت «هیچ یک از این شرایط آسان نیست.» «ما همگی از کووید-۱۹ و محدودیت هایی که لازمه آن است خسته شده ایم. پیچ و خم های روند سیر شرایط، ناامیدی‌ و سرخوردگی ها ضربه سنگینی به همگی ما وارد آورده، اما این شرایط واقعیتی است که به آن مواجه هستیم.»

سایر کشورهای اروپایی ممکن است پا را از این فراتر بگذارند. وزرای دولت هلند شنبه برای بحث درباره توصیه هیئت متخصصان مبنی بر سختگیری بیشتر در مورد منع آمد و شد نسبی {که در حال حاضر برقرار است و تا حدودی به کاهش اخیر در موارد ابتلا منجر شده} جلسه برگزار کردند.

برخی از فروشگاه ها روز شنبه زودتر از حد معمولاً باز شدند و گروه های خریدکنندگان به صورت دسته ای وارد مناطقی شدند که مراکز خرید شهر را در خود جای داده اند در حالی که نگران بودند شاید این آخرین فرصت آنها برای خرید پیش از کریسمس باشد.

در انگلستان که موارد تائید شده ابتلا این هفته به آمار بی سابقه ای افزایش یافته دولت از قبل الزاماتی در مورد پوشیدن ماسک در فضاهای داخلی برقرار کرده و به مردم دستور داده که گواهی واکسیناسیون یا یک تست منفی ویروس کرونا که اخیراً انجام شده را در هنگام ورود به کلاب های شبانه و رویدادهای بزرگ ارائه کنند.

اکنون دانشمندان هشدار می دهند که دولت باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از تحمیل فشار بیش از حد بر بیمارستان ها انجام دهد. کشورهای اروپا در سراسر قاره بدلیل گسترش اومیکرون در حال برقراری مجدد محدودیت ها هستند

کشورهای اروپا در سراسر قاره بدلیل گسترش اومیکرون در حال برقراری مجدد محدودیت ها هستند
کشورهای اروپا در سراسر قاره بدلیل گسترش اومیکرون در حال برقراری مجدد محدودیت

به گزارش بی بی سی (BBC) صورت جلسه افشا شده از گروه مشاور علمی ویژه شرایط اضطراری (Scientific Advisory Group for Emergencies) حاکی از ممنوعیت اختلاط و پذیرایی در فضای بسته داشت.

علاوه بر این پس از اینکه مشخص شد دو دوز واکسن اثربخشی کمی در مقابل واریانت اومیکرون دارد بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی سرعت کمپین تزریق دوزهای تقویتی را افزایش دادند.

مراکز خرید، محوطه کلیساهای جامع و استادیوم های فوتبال به مراکز واکسیناسیون انبوه تبدیل شده اند.

صادق خان شهردار لندن در جریان بازدید خود از درمانگاه سیار واکسیناسیون در استادیوم تیم فوتبال چلسی لندن گفت که ممکن است تداوم خدمات عمومی به دلیل شیوع سریع این واریانت با مانع مواجه شود.

صادق خان به بی بی سی گفت «مشکل اصلی ما در حال حاضر تعداد شهروندان مبتلا به ویروس در لندن است که این موضوع به نوبه خود به مشکلات بزرگ‌تری از لحاظ غیبت کارکنان و توانایی ما در اجرای بهینه خدمات عمومی منجر می شود.» «من در مورد غیبت کارکنان در (خدمات بهداشت و درمان ملی)، در ناوگان آتش نشانی و نیروهای پلیس و شوراهای شهر در سراسر لندن فوق العاده نگران هستم.»

اومیکرون در حال حاضر واریانت غالب ویروس کرونا در لندن است و تلاش ها برای تماس با افرادی که هنوز واکسینه نشده اند یا دوز تقویتی تزریق نکرده اند افزایش یافته است.

در فرانسه، دولت اعلام کرد که واکسیناسیون کودکان گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال را از روز چهارشنبه آغاز خواهد کرد.

ژان کستکس (Jean Castex) نخست وزیر فرانسه روز جمعه گفت که دولت پیشنهاد کرده است با گسترش «برق آسا» وایانت اومیکرون ارائه گواهی واکسن برای افرادی که قصد ورود به رستورانها، کافه ها و مجتمع های تجاری عمومی را دارند الزامی شود.

این اقدام در انتظار تائید پارلمان است.

تظاهراتی برای روز شنبه در پاریس ترتیب داده شده که قرار است به ابراز مخالفت با پاسپورت جدید واکسن و تداوم محدودیت های دولت بپردازد. علاوه بر این قرار است تظاهراتی نیز در تورین، ایتالیا برگزار شود. کشورهای اروپا در سراسر قاره بدلیل گسترش اومیکرون در حال برقراری مجدد محدودیت ها هستند

کشورهای اروپا در سراسر قاره بدلیل گسترش اومیکرون در حال برقراری مجدد محدودیت ها هستند
کشورهای اروپا در سراسر قاره بدلیل گسترش اومیکرون در حال برقراری مجدد محدودیت ها هستند

نخست وزیر فرانسه    واریانت اومیکرون  شهردار لندن  نخست وزیر فرانسه  شهردار لندن  واریانت اومیکرون  شهردار لندن  نخست وزیر فرانسه  واریانت اومیکرون   نخست وزیر فرانسه      نخست وزیر فرانسه  واریانت اومیکرون  شهردار لندن      شهردار لندن

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا