انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

افزایش قیمت خودروهای نو و دست دوم تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت

کارشناسان می گویند افزایش قیمت خودروهای نو و دست دوم تا دو سال آینده بدون هیچ بهبودی در این وضعیت ادامه خواهد داشت

افزایش قیمت خودروهای نو و دست دوم تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت

پاندمی برای بخش خودروسازی دوران سختی بوده است و تعداد کمتر خودروهای نو و دست دوم موجود برای خرید به افزایش قیمت وسایل نقلیه منجر شده است در حالی که به نظر نمی رسد به این زودی هیچ بهبودی حاصل شود. افزایش قیمت خودروهای نو و دست دوم تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت

یکی از نظرسنجی های انجام شده توسط وب‌سایت کارگورواِس (CarGurus) نشان می دهد که موجودی انبار خودروهای نو در کانادا در ماه اکتبر ۸.۵ درصد نسبت به سپتامبر افت داشته و ۵۲.۲ درصد نیز در طول یک سال گذشته کاهش یافته است.

موجودی خودروهای دست دوم در این حد تحت تأثیر قرار نگرفته اما با این حال در اکتبر ۱.۵ درصد نسبت به سپتامبر و در مقایسه با یک سال قبل ۱۴.۱ درصد کاهش یافته است.

به گفته کوین رابرتس (Kevin Roberts) مدیر تحلیل صنعتی در شرکت کارگورواِس کمبود میکروچیپ های کامپیوتری تنها بخشی از مشکل است.

رابرتس گفت «[مشکل] می تواند مواد نیمه هادی باشد یا اسفنجی که برای صندلی های خودرو لازم است، در حال حاضر [مشکل] تقریباً هر نوع مواد اولیه که قرار است در ساخت خودرو به کار رود.»

هنگامی که تعداد کمتری وسیله نقلیه برای فروش وجود دارد قیمتها همچنان افزایش می یابند به طوری که میانگین قیمت جدید تعیین شده توسط سازنده خودرو در اکتبر نسبت به سپتامبر ۹.۳ درصد افزایش داشته و تقریباً ۱۷.۷ درصد نسبت به یک سال گذشته بالاتر رفته است.

قیمت خودروهای دست دوم در اکتبر نسبت به سپتامبر ۴.۲ درصد افزایش داشته اما نسبت به همین دوره در سال گذشته ۳۱.۴ درصد بالاتر رفته که بر این اساس قیمت خودرو دست دوم تقریباً یک سوم گران‌تر از سال گذشته است.

رابرتس گفت هر کسی که خودروی نو یا دست دوم خریداری می کند ممکن است حاضر باشد که قیمت تعیین شده توسط سازنده (فروشنده) را بپردازد، انعطاف پذیرتر باشد و همان خودرویی را انتخاب کند که در حال حاضر در محوطه فروش موجود است.

رابرتس می گوید «ممکن است لازم باشد در مورد آنچه می خواهید و آنچه لازم دارید با فکر بازتری تصمیم بگیرید و این شامل رنگ و نوع تیپ خودرو نیز هست.» افزایش قیمت خودروهای نو و دست دوم تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت

افزایش قیمت خودروهای نو و دست دوم تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت
افزایش قیمت خودروهای نو و دست دوم تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت

جیمز هنکاک (James Hancock) مدیر استراتژی و تحلیل OEM (تولیدکننده تجهیزات اصلی) در سازمان قیمت گذاری رسمی کانادا (Canadian Black Book) گفت که هر کسی که در نظر دارد یک وسیله نقلیه جدید از یک نمایندگی فروش خودرو سفارش دهد باید انتظار مدتی تأخیر را داشته باشد.

هنکاک گفت «اگر خریداری بتواند خودرویی را از یک منبع بخصوص (در یک نمایندگی فروش) تهیه کند معمولاً آن را سفارش می دهد و شش هفته تا شش ماه برای دریافت وسیله نقلیه خود منتظر می ماند.» حتی اگر تولید به حد قبل افزایش یابد، مدتی طول خواهد کشید که مسائل زنجیره تأمین به‌تدریج برطرف شوند و به جریان بیافتند؛ و هنکاک پیش ‌بینی می کند که ممکن است کمبود خودرو تا دو سال دیگر نیز ادامه پیدا کند.

هنکاک می گوید «ما انتظار داریم قیمت های بالاتر و موجودی محدود در بازار تا سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا کند.» بنابراین ممکن است فضاهای خالی در محوطه فروش خودرو و موجودی کم تا مدتی به همین وضع باقی بماند.

اگر به دنبال خودرو جدید یا دست دوم می گردید [وضعیت فعلی] به این معنا نیست که نباید سعی کنید برای قیمت پایین تر چانه زنی کنید فقط متوجه باشید که ممکن است کار سخت تری باشد.

ممکن است مجبور باشید برای یافتن خودروی مورد نظر راه دورتری بروید یا خودرویی را انتخاب کنید که انتخاب اول شما نباشد.

قیمت ماشین در کانادا    قیمت ماشین در تورنتو   قیمت اتومبیل های کانادا  قیمت ماشین در کانادا  قیمت ماشین در تورنتو قیمت اتومبیل های کانادا قیمت ماشین در کانادا  قیمت ماشین در تورنتو     قیمت ماشین در کانادا  قیمت اتومبیل های کانادا  قیمت ماشین در تورنتو    قیمت اتومبیل های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا