انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

۱۲ نفر در انتاریو پس از صرف غذا در رستورانی در مارکهام راهی بیمارستان شدند

جزییات جدیدی از مسمومیت دسته جمعی مشتریان رستوران دلایت در مارکهام، انتاریو مشخص شد

۱۲ نفر در انتاریو پس از صرف غذا در رستورانی در مارکهام راهی بیمارستان شدند

آخر هفته گذشته ۱۲ نفر از مشتریانی که در رستورانی در مارکهام غذا صرف کرده بودند برای رسیدگی پزشکی و درمان به بیمارستان مراجعه کردند و چهار نفر از آنها هنوز در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

12 نفر در انتاریو پس از صرف غذا در رستورانی در مارکهام راهی بیمارستان شدند
۱۲ نفر در انتاریو پس از صرف غذا در رستورانی در مارکهام راهی بیمارستان شدند

دکتر بری پیکس (Barry Pakes) کارشناس پزشکی بهداشت منطقه یورک صبح سه شنبه جزییات جدیدی را در مورد مسمومیت دسته جمعی در رستوران و باربیکیو دلایت (Delight) که در خیابان کسل‌مور (Castlemore) و جاده مارکهام واقع است با خبرگذاری سی‌پی‌۲۴ (CP24) در میان گذاشت.

پیکس گفت «ما به ماده ای به نام اکونیت (aconite) مشکوک هستیم که سمی است و در سبزیجات و ریشه‌های مختلف یا در یک گل بخصوص [اقونیطون] یافت می شود» و افزود که در حال حاضر مشغول انجام آزمایش هایی برای تایید این نظریه هستیم.

پزشک ارشد منطقه گفت که این سم می تواند «به طور تصادفی یا به طور تعمدی با سایر مواد مخلوط شده باشد،» اما در حال حاضر هیچ دلیلی وجود دارد که گمان کنیم مسمومیت احتمالی یک اقدام عمدی بوده است.

اکونیت به طور بالقوه می تواند مرگ آور باشد و می تواند باعث بروز اسهال، تشنج، یا آریتمی [قلبی] شود.

پیکس مجاز نبود در مورد شرایط بیمارانی که در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند صحبت کند، اما گفت که این افراد «هنوز به شدت بیمار» هستند و اصولا «هر کسی که در بخش مراقبت های ویژه بستری می‌شود دچار شرایط حاد تهدید کننده زندگی است.»

پیکس گفت که «خبر خوب» این است که به نظر می رسد که این بیماران پس از بستری در بیمارستان «رو به بهبود» هستند.

رستوران و باربیکیو دلایت در حال حاضر بسته است و از هر کسی که در تاریخ ۲۷ یا ۲۸ آگوست در این رستوران غذا خورده است (شامل صرف غذا در داخل رستوران، غذای بیرون بر یا تحویل با پیک) و دچار علائمی می‌باشد خواسته شده است که پیگیر دریافت مراقبت های درمانی باشد.

مسئولان می گویند که رستوران مورد نظر با روند تحقیقات همکاری می کند. طبق سوابق موجود این غذاخوری در ماه مه در بازرسی بهداشت مورد تایید قرار گرفته است.

پیکس افزود که به نظر می رسد این مسمومیت «مشابه» با سایر رویدادهای اخیر از جمله حادثه ای در برنابی، بریتیش کلمبیا در اوایل سال باشد که در این حادثه دو نفر پس از خرید پودر زنجبیل آسیاب شده از یک فروشگاه محلی به دلیل ضربان نامنظم قلب به بیمارستان مراجعه کردند.

دفتر مارکو مندیچینو وزیر امنیت عمومی در بیانیه ای گفت که از وضعیت «نگران کننده» در مارکهام مطلع بوده اند.

در این بیانیه آمده است که «ما تا هنگامی که وضعیت روشن شود به نظارت بر جزییات بیشتری که توسط پلیس حوزه قضایی مربوطه (پلیس منطقه‌ای یورک) و توسط مقامات بهداشت منطقه ای فراهم خواهد شد ادامه می‌دهیم.»

۱۲ نفر در انتاریو پس از صرف غذا در رستورانی در مارکهام راهی بیمارستان شدند  سوشی غذای چینی چاینیز  سوشی غذای چینی چاینیز  سوشی غذای چینی چاینیز

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا