جدیدترین اخبارکاناداکِبِک

بیمارستان دانشگاهی مک گیل روی بیماران کرونایی که چندین ماه علائم بیماری‌ داشتند تحقیق میکند

تحقیق جدید بیمارستان دانشگاهی مک گیل بر روی بیماران کرونایی که علائم بیماری‌شان، چندین ماه ادامه داشته است

بیمارستان دانشگاهی مک گیل روی بیماران کرونایی که چندین ماه علائم بیماری‌ داشتند تحقیق میکند

مرکز بهداشت دانشگاه مک گیل (McGill University Health Centre) در حال انجام مطالعه‌ای بر روی افرادی است که از «کرونای طولانی‌مدت» رنج می‌برند.

به گزارش تهرانتو نیوز؛

این در حالی است که اکثر افرادی که از این ویروس جان سالم به در می‌برند، علائم‌شان طی چند روز یا چند هفته از بین می‌رود ولی برخی دیگر شاهد تداوم علائم برای چندین ماه هستند که اغلب با عوارض جدی بیماری همراه است.

تائو هوئن (Thao Huynh)، متخصص اپیدمیولوژی و قلب و عروق گفت: «بسیاری از بیماران دچار التهاب در اطراف لایه خارجی قلب و همچنین التهاب ماهیچه آن می‌شوند.» بیمارستان دانشگاهی مک گیل روی بیماران کرونایی که چندین ماه علائم بیماری‌ داشتند تحقیق میکند

بیمارستان دانشگاهی مک گیل روی بیماران کرونایی که چندین ماه علائم بیماری‌ داشتند تحقیق میکند
بیمارستان دانشگاهی مک گیل روی بیماران کرونایی علائم بیماری‌ داشتند تحقیق میکند

از زمان آغاز همه‌گیری، هوئن در خط مقدم مقابله با ویروس بوده و مشاهده کرده که چگونه علائم بیماری در برخی افراد بداقبال همچنان باقی می‌ماند. وی گفت: «متوجه شدیم که شایع‌ترین علائم، درد قفسه سینه، تنگی نفس، تپش قلب و سرگیجه است. بیشتر علائم به دلیل بیماری قلبی است و اغلب بیماران از مشکل عدم تمرکز و احساس گیجی، شکایت می‌کنند.» علائم طولانی‌مدت در تمام افراد در هر سنی مشاهده شده است از جمله افرادی که قبلاً از سلامت کامل برخوردار بودند. همین امر منجر به برخی از تشخیص‌های نادرست شده است.

یکی از دویست بیمار مورد مطالعه این مرکز بهداشت، خوزه لاروش است که در اوج موج اول همه‌گیری در یک مرکز مراقبت طولانی‌ مدت کار می‌کرد. خوزه در ماه سپتامبر به ویروس کرونا مبتلا شده بود.

وی گفت: «من نمی‌توانم کار کنم، بسته به میزان درد، بین ۱۳ تا ۱۸ ساعت در روز می‌خوابم. به هیچ وجه نمی‌دانم که علائم بیماری چگونه در طول روز تغییر می‌کند، به همین خاطر برای دو یا سه ساعت خوب هستم و بعد به یک باره تمام وجودم درد می‌گیرد و دچار میگرن می‌شوم … این اتفاق هر روز برایم تکرار می‌شود و ثابت است. هرگز نمی‌دانید که طی ۲۴ ساعت آینده چه چیزی را تجربه می‌کنید و چه حسی دارید.»

برای انجام بخشی از روند تحقیق، سلامت قلب و عروق و اختلالات عصب شناختی خوزه لاروش برای دوره‌ای یک ساله، تحت نظارت قرار می‌گیرد.

لاروش افزود: «انتظار معجزه ندارم؛ اینکه کاملاً بهبود پیدا کنم، اما اگر بتوانم کمی به کیفیت زندگی قبل از کرونا برگردم، بتوانم آشپزی کنم و مواد غذایی لازم را بخرم بدون اینکه نفس کم بیاورم و درد داشته باشم، فوق العاده خواهد بود.»

عوارض کرونا   متخصص اپیدمیولوژی و قلب و عروق  عوارض کرونا  متخصص اپیدمیولوژی و قلب و عروق    عوارض کرونا   

متخصص اپیدمیولوژی و قلب و عروق     عوارض کرونا    متخصص اپیدمیولوژی و قلب و عروق

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا