جدیدترین اخبارجهان

مطالعات نشان می دهد که اومیکرون تا ۷۰ برابر سریع‌تر از دلتا در مجاری تنفسی تکثیر می شود

آخرین پژوهش‌ها نشان می دهد که اومیکرون تا ۷۰ برابر سریع‌تر از دلتا در مجاری تنفسی و تا ۱۰ برابر آهسته تر از دلتا در ریه ها تکثیر می شود

مطالعات نشان می دهد که اومیکرون تا ۷۰ برابر سریع‌تر از دلتا در مجاری تنفسی تکثیر می شود

آنچه در ادامه ارائه شده خلاصه ای از مطالعات اخیر در مورد کووید-۱۹ است؛ این مطالب شامل پژوهش هایی است لزوم مطالعات بیشتر برای پشتیبانی از یافته ها را نشان می دهد و در انتظار تائید شدن از طریق بازنگری همتا است. مطالعات نشان می دهد که اومیکرون تا ۷۰ برابر سریع‌تر از دلتا در مجاری تنفسی تکثیر می شود

اومیکرون در مجاری تنفسی و دستگاه تنفس فوقانی سریع‌تر و در ریه ها آهسته تر تکثیر می شود

 

پژوهشگران روز چهارشنبه گفتند تفاوت های اصلی در میزان تکثیر مؤثر اومیکرون و سایر ورایانت های ویروس کرونا می تواند به پیش بینی اثرات اومیکرون کمک کند.

پژوهشگران گفتند اومیکرون در مقایسه با واریانت دلتا تا ۷۰ برابر سریع‌تر خود را در بافت هایی پوشاننده نای و گذرگاه های تنفسی تکثیر می کند که می تواند انتقال بین افراد را تسهیل کند. اما اومیکرون در بافت داخل ریه تا ده برابر آهسته تر از نسخه اصلی ویروس کرونا تکثیر می شود که می تواند در شدت کمتر بیماری نقش داشته باشد.

گزارش رسمی یافته ها برای انتشار در مرحله بازنگری همتا قرار دارد و هنوز توسط تیم تحقیقات منتشر نشده است.

در یک بیانیه  خبری که توسط دانشگاه هنگ کنگ منتشر شد دکتر مایکل چان چای-وای (Michael Chan Chi-wai) رهبر تیم مطالعاتی گفت «مهم است که توجه داشته باشیم که شدت بیماری در انسان ها صرفاً بر اساس تکثیر ویروس تعیین نمی شود» بلکه به پاسخ ایمنی هر شخص نیز بستگی دارد که گاهی اوقات به التهابات تهدیدکننده حیات تبدیل می شود.

دکتر چان گفت «با مبتلا کردن تعداد بسیاری از مردم یک ویروس عفونی ممکن است موجب تعداد بیشتری بیماری جدی و مرگ شود اما خود ویروس ممکن است کمتر بیماری‌زا باشد. بنابراین با در نظر گرفتن مطالعات اخیر ما که نشان می دهد واریانت اومیکرون می‌تواند تا حدی از مصونیت ایجاد شده از واکسن ها و ابتلای قبلی بگریزد به این نتیجه می رسیم که احتمالاً تهدید کلی واریانت اومیکرون بزرگ و چشمگیر است.»

مطالعات نشان می دهد که اومیکرون تا ۷۰ برابر سریع‌تر از دلتا در مجاری تنفسی تکثیر می شود

اومیکرون محکم تر به سلول ها وصل می شود و در مقابل آنتی بادی ها مقاومت می کند

مطالعات نشان می دهد که اومیکرون تا ۷۰ برابر سریع‌تر از دلتا در مجاری تنفسی تکثیر می شود

طبق اعلام پژوهشگران مدل ساختاری نحوه اتصال واریانت اومیکرون به سلول ها و آنتی بادی ها چگونگی رفتار این واریانت را روشن می کند و به طراحی آنتی بادی های خنثی کننده کمک خواهد کرد.

پژوهشگران با استفاده از مدل های کامپیوتری پروتئین اسپایک روی سطح اومیکرون واکنش های متقابل مولکولی که هنگام اتصال اسپایک به پروتئین روی سطح سلول (به نام ACE2) یعنی دروازه ورودی ویروس به سلول انجام می شود را تحلیل کردند.

جوزف لوبین (Joseph Lubin) از دانشگاه راتگرز در نیوجرسی گفت به طور استعاری می توان گفت که ویروس اصلی با پروتئین سطح سلول (ACE2) صرفاً دست می دادند اما اتصال اومیکرون «بیشتر شبیه دست در دست بودن دو زوج است که انگشت ها را نیز به یکدیگر گره کرده اند.» لوبین اضافه کرد که «آناتومی مولکولی» اتصال ویروس به آنتی بادی می تواند به توضیح دادن چگونگی همکاری جهش های اومیکرون با یکدیگر برای مبتلا کردن سلول مفید باشد.

علاوه بر این تیم پژوهش پروتئین اسپایک را با انواع متفاوتی از آنتی بادی هایی که قصد داشتند به آن حمله کنند مدل‌سازی کردند. لوبین گفت حمله به آنتی بادی ها از زوایای مختلف «مثل دفاع یک تیم فوتبال است که ممکن است صاحب توپ را تکل کند» در حالی که یک شخص دیگر از پشت و دیگری از جلو حمله می کنند. برخی از آنتی بادی ها «به نظر می رسد که خود را از اتصال خلاص می کنند» در حالی که بقیه تحت تأثیر اتصال ویروس باقی می مانند. لوبین اضافه کرد که واکسن های تقویتی سطح آنتی بادی را افزایش می دهند که به ایجاد «مدافعان بیشتر» منجر می شود که تا حدی می تواند «یک اتصال ضعیف تر به یک آنتی بادی منفرد» را جبران کند.

لوبین گفت یافته های پژوهشی که روز دوشنبه پیش از مرحله بازنگری همتا در وبسایت bioRxiv منتشر شد نیازمند اعتبارسنجی است «به خصوص با استفاده از نمونه های دنیای واقعی که از افراد واقعی جمع آوری شده است.» «در حالی که پیش بینی های ساختار مولکولی ما به هیچ وجه نتیجه نهایی در مورد اومیکرون نیست (اما امیدواریم) که به واکنش سریع‌تر و مؤثرتر از طرف جامعه جهانی منجر شود.

مطالعات نشان می دهد که اومیکرون تا ۷۰ برابر سریع‌تر از دلتا در مجاری تنفسی تکثیر می شود

چهار نفر از هر ده نفر ممکن است بدون اینکه بدانند ویروس را منتقل کنند

مطالعات نشان می دهد که اومیکرون تا ۷۰ برابر سریع‌تر از دلتا در مجاری تنفسی تکثیر می شود

طبق مطالعه ای که روز سه شنبه در مجله انجمن پزشکی امریکا (JAMA Network Open) به صورت آنلاین منتشر شد با توجه به اینکه افراد مبتلا که هیچ علائمی نشان نمی دهند تشکیل دهنده ۴۰.۵ درصد از موارد ابتلا تائید شده در سطح جهانی هستند این افراد ممکن است به میزان بالایی در انتقال ویروس سارس-کو وی-۲ (SARS-CoV-2) {ویروسی که عامل ابتلا به کووید-۱۹ است} نقش داشته باشند.

پژوهشگران داده های ۷۷ مطالعه قبلی شامل مجموعاً ۱۹،۸۸۴ نفر از افرادی که ابتلای آنها به سارس-کو وی-۲ (SARS-CoV-2) تائید شده بود را ادغام کردند. پژوهشگران پی بردند که از میان افراد مبتلا در جوامع عمومی در حدود ۴۰ درصد بدون علامت بودند و همچنین ۵۴ درصد از زنان باردار مبتلا، ۵۳ درصد از مسافران هوایی یا کشتی کروز که مبتلا بودند، ۴۸ درصد از ساکنان مراکز مراقبت از معلولان و کارکنان آنها که مبتلا بودند و ۳۰ درصد از کادر درمان مبتلا یا بیماران بیمارستان که به کووید مبتلا بودند علامتی نداشتند.

درصد ادغام شده ابتلای بدون علامت در امریکای شمالی در حدود ۴۶ درصد، در اروپا ۴۴ درصد، و در آسیا ۲۸ درصد بود.

مین لیو (Min Liu) و همکاران او در دانشگاه پکینگ (Peking University) در چین نوشتند «درصد بالای ابتلای بدون علامت نشان دهنده ریسک بالقوه انتقال بیماری از مبتلایان بدون علامت است.» مسئولان باید برای موارد ابتلای بدون علامت غربالگری انجام دهند و کسانی که شناسایی می شوند «باید تحت مدیریت مشابه با موارد ابتلا تائید شده شامل قرنطینه و ردیابی تماس های فردی قرار بگیرند.» مطالعات نشان می دهد که اومیکرون تا ۷۰ برابر سریع‌تر از دلتا در مجاری تنفسی تکثیر می شود

مطالعات نشان می دهد که اومیکرون تا 70 برابر سریع‌تر از دلتا در مجاری تنفسی تکثیر می شود
مطالعات نشان می دهد که اومیکرون تا ۷۰ برابر سریع‌تر از دلتا در مجاری تنفسی تکثیر می شود

آخرین مطالعات  آخرین مطالعات  آخرین مطالعات  آخرین مطالعات  آخرین مطالعات  آخرین مطالعات   دستگاه تنفس فوقانی  آخرین مطالعات     دستگاه تنفس فوقانی  آخرین مطالعات   دستگاه تنفس فوقانی  آخرین مطالعات   دستگاه تنفس فوقانی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا