آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخبارجهاندولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

باراک اوباما از «دوست» خود جاستین ترودو در انتخابات کانادا حمایت می‌کند

اوباما برای «دوست» خود جاستین ترودو بهترین‌ها را در انتخابات پیش رو آرزو می‌کند

باراک اوباما از «دوست» خود جاستین ترودو در انتخابات کانادا حمایت می‌کند

درحالی‌که کمتر از یک هفته تا رسیدن به روز انتخابات باقی مانده است رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده، باراک اوباما برای تقویت کارزار انتخاباتی جاستین ترودو رهبر حزب لیبرال که او را «دوست» خود توصیف می‌کند، وارد میدان شده است. اوباما از «دوست» خود جاستین ترودو در انتخابات کانادا حمایت می‌کند

عصر روز پنج‌شنبه سیاستمدار سابق محبوب توییتی را به اشتراک گذاشت که ظاهراً نشان می‌داد که از نظر او چه کسی باید نخست‌وزیر بعدی کانادا باشد.

اوباما نوشت «برای دوستم @JustinTrudeau بهترین را در انتخابات پیش روی کانادا آرزو می‌کنم. جاستین یکی از رهبران اثرگذار و صدای قدرتمندی برای ارزش‌های دموکراتیک بوده است و من به همکاری‌هایی که با یکدیگر داشتیم افتخارم می‌کنم.» باراک اوباما از «دوست» خود جاستین ترودو در انتخابات کانادا حمایت می‌کند

اوباما به دوره‌ای اشاره می‌کرد که او و ترودو هم‌زمان از نوامبر ۲۰۱۵ تا ژانویه ۲۰۱۷ رهبری کشورهای متبوع خود را به عهده داشتند. روابط کاری نزدیک این دو سیاستمدار در طول این دوران به‌خوبی مستند شده است و برخی از رسانه‌ها از آن به‌عنوان «دوستی برادرانه (bromance)» نام می‌بردند.

حتی پس‌ازاینکه ریاست جمهوری اوباما به اتمام رسید این دو سیاستمدار روابط دوستانه خود را حفظ کردند و رئیس‌جمهور سابق در جون ۲۰۱۹ به‌صرف نوشیدن آبجو با ترودو در یک آبجوسازی در اتاوا دیدار کرد.

اواخر همان سال اوباما در توییتی حمایت خود از ترودو در طول انتخابات فدرال را اعلام کرد و از او به‌عنوان «یک رهبر سخت‌کوش و اثرگذار» یادکرد.

رقیب اصلی ترودو در انتخابات فعلی ارین اوتول رهبر محافظه‌کاران است که اخیراً از طرف رهبر کانادایی سابق به‌جای یک سیاستمدار سابق امریکایی حمایت و تائید دریافت کرد.

روز چهارشنبه نخست‌وزیر سابق کانادا برایان مالرونی در یکی از توقف‌های انتخاباتی در اورفورد (Orford) کبک به اوتول پیوست و نامزد انتخاباتی محافظه‌کاران را «ثابت‌قدم، قوی و دوراندیش» توصیف کرد.

برایان مالرونی که بین سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۹۳ نخست‌وزیر کانادا بود گفت که برای موردحمله و انتقاد قرار دادن کسی در اینجا حاضر نشده است و صرفاً می‌خواهد که «به انتخاب ارین اوتول به‌عنوان نخست‌وزیر بعدی کانادا کمک کند.»

طبق آخرین داده‌های نظرسنجی موسسه نانوس ریسرچ (Nanos Research) لیبرال‌ها و محافظه‌کاران رقابت تنگاتنگی در کارزار انتخاباتی دارند و هیچ پیشتاز قطعی در این روزهای آخر منتهی به انتخابات وجود ندارد. 

 

باراک اوباما از «دوست» خود جاستین ترودو در انتخابات کانادا حمایت می‌کند
باراک اوباما از «دوست» خود جاستین ترودو در انتخابات کانادا حمایت می‌کند

رهبر حزب لیبرال          رهبر حزب لیبرال      رهبر حزب لیبرال          رهبر حزب لیبرال

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا