جدیدترین اخبارجهان

قیمت نفت پس از اعلام پاسخ امریکا به نظرات ایران در مورد پیش نویس توافق هسته‌ای افزایش یافت

قیمت نفت روز چهارشنبه در واکنش به پاسخ ایالات متحده آمریکا به خواسته های ایران برای احیای توافق هسته‌ای افزایش یافت

قیمت نفت پس از اعلام پاسخ آمریکا به نظرات ایران در مورد پیش نویس توافق هسته‌ای افزایش یافت

روز چهارشنبه به دلیل نگرانی ها از اینکه ایالات متحده در پاسخ خود به نظرات ایران در مورد پیش نویس نهایی توافق هسته‌ای (برای احیای برجام و بازگشت بالقوه صادرات نفت خام ایران) امتیازات اضافی برای ایران در نظر نگرفته است قیمت نفت در پایان یک جلسه معاملاتی پرنوسان افزایش یافت.

ایران گفت که پاسخ ایالات متحده آمریکا به متن «نهایی» اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت های بزرگ را دریافت کرده است.

قیمت نفت خام برنت با ۱ دلار افزایش به ۱۰۱.۲۲ دلار رسید در حالی که نفت خام آمریکا با ۱.۱۵ دلار افزایش به ۹۴.۸۹ دلار در هر بشکه رسید. قیمت هر دو معیار نفت خام در اوایل جلسه معاملاتی امروز بیش از ۱ دلار کاهش یافته بودند.

پس از آنکه وزیر انرژی عربستان سعودی از احتمال کاهش تولید گروه اوپک پلاس خبر داد، قیمت هر دو معیار نفت خام به بالاترین حد خود در سه هفته اخیر رسید.

منابع اوپک بعداً به رویترز گفتند که هرگونه کاهش از سوی گروه تولیدکننده نفت و متحدانش (OPEC+) که مجموعاً اوپک پلاس نامیده می‌شوند، احتمالاً همزمان با بازگشت نفت ایران به بازار خواهد بود، البته در صورتی است که تهران به توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی دست یابد.

به گفته منابع خبری اوپک پلاس در حال حاضر ۲.۹ میلیون بشکه در روز کمتر از سطح هدف گذاری شده خود تولید می کند، که هر تصمیمی را در مورد کاهش تولید یا نحوه محاسبه سطح مبنا برای کاهش تولید پیچیده می کند.

در اوایل جلسه معاملاتی امروز پس از انتشار داده‌های دولت ایالات متحده آمریکا مبنی بر کاهش تقاضا برای بنزین که به نوبه خود پیش‌بینی کننده کاهش قابل توجه در فعالیت‌های اقتصادی است، قیمت نفت کاهش یافت. داده‌های مربوط به تقاضای بنزین نشان می‌دهد که میانگین چهار هفته‌ای عرضه روزانه فرآورده‌های بنزین ۷ درصد کمتر از دوره قبل از آن در سال جاری بوده است.

قیمت نفت پس از اعلام پاسخ آمریکا به نظرات ایران در مورد پیش نویس توافق هسته‌ای افزایش یافت
قیمت نفت پس از اعلام پاسخ آمریکا به نظرات ایران در مورد پیش نویس توافق هسته‌ای افزایش یافت

قیمت‌نفت بدلیل پاسخ آمریکا به نظرات ایران در مورد پیش نویس نهایی توافق هسته‌ای و احیای برجام در یک جلسه معاملاتی پرنوسان افزایش یافت.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا