جدیدترین اخبارجهان

بر اساس لایحه جدید سناتور جمهوری‌خواه، نفت ونزوئلا و ایران ممنوع خواهد شد

مارکو روبیو از ارائه طرح ممنوعیت واردات نفت و گاز ایران و ونزوئلا در سنا خبر داد

سناتور جمهوری‌خواه لایحه جدید ممنوعیت واردات نفت از ونزوئلا و ایران را به مجلس سنا داد

بر اساس لایحه‌ای که این هفته توسط مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه فلوریدا و عضو کمیته روابط خارجی ارائه شده است، واردات آینده نفت از ونزوئلا و ایران ممنوع خواهد شد.

سناتور جمهوری‌خواه لایحه جدید ممنوعیت واردات نفت از ونزوئلا و ایران را به مجلس سنا داد
سناتور جمهوری‌خواه لایحه ممنوعیت واردات نفت از ونزوئلا و ایران را به مجلس سنا داد

این اقدام تلاشی برای جلوگیری از هرگونه تلاش بالقوه دولت بایدن برای روی آوردن به ونزوئلا یا ایران [در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای با تهران] می‌باشد و به عنوان اهرمی برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت خام ناشی از حمله روسیه به اوکراین است.

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر از هیچ کدام از این کشورها بدلیل اینکه تحت تحریم‌ها قرار دارند، نفت وارد نمی کند.

مارکو روبیو می‌خواهد شاهد افزایش تولید نفت و گاز داخلی آمریکا برای جبران افزایش قیمت نفت خام باشد. او گفت که واردات نفت از ایران و ونزوئلا  که هر دو متحد روسیه هستند، فقط به ثروت کشورهای حامی تروریست کمک می کند.

مارکو روبیو در بیانیه ای گفت «در هیچ شرایطی نباید پول را به دست دیکتاتورها و تروریست ها که متحدان ولادیمیر پوتین نیز هستند، بدهیم.» «به اندازه کافی بوده و زمان آن رسیده است که تولید انرژی را به خانه بازگردانیم.»

رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن روز سه شنبه اعلام کرد که ایالات متحده واردات نفت و گاز روسیه را متوقف می کند و مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران [که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد] به نتایجی رسیده و اگر توافقی حاصل شود، می‌تواند میلیون ها بشکه نفت را برای بازارهای جهانی آزاد کند.

سناتور جمهوری‌خواه لایحه جدید ممنوعیت واردات نفت از ونزوئلا و ایران را به مجلس سنا داد

ونزوئلا پس از گفتگو دو زندانی سیاسی آمریکایی را آزاد کرد

سناتور جمهوری‌خواه لایحه جدید ممنوعیت واردات نفت از ونزوئلا و ایران را به مجلس سنا داد

از آنجا که آمریکا به دنبال جایگزین‌هایی برای نفت روسیه است، مقامات دولت بایدن همچنین جلساتی را در ونزوئلا برگزار کرده‌اند تا درباره معافیت از برخی تحریم‌های آمریکا بحث کنند و این کشور سوسیالیست بتواند فروش نفت خود را از سر بگیرد.

در حالی که به نظر نمی رسید مذاکرات منجر به توافق شود،  نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا دو آمریکایی را که در این کشور بازداشت شده بودند، آزاد کرد. این اقدام باعث نگرانی بیشتر مخالفان مادورو در مورد قریب الوقوع بودن توافق با آمریکا شد.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت که مذاکرات با مقامات آمریکایی صمیمانه بوده و این کشور آماده صادرات بیشتر نفت است. او اواخر روز دوشنبه گفت که شرکت نفت دولتی این کشور، موسوم به PDVSA، آماده است تا تولید خود را به «یک، دو، سه میلیون بشکه در روز برای جهان» برساند.

قانون روبیو با ممنوعیت واردات نفت خام، فرآورده های نفتی و گاز طبیعی مایع از ایران و ونزوئلا به دلیل نگرانی در مورد امنیت ملی، با استناد به حمایت آنها از «سازمان های تروریستی خارجی» در درگیری های جاری و فعالیت های غیرقانونی، به جلوگیری از این احتمال کمک می کند.

مارکو روبیو، جمهوری خواه ارشد کمیته اطلاعات سنا، در نگرانی های خود تنها نیست. با وجود اینکه او به عنوان یکی از حامیان لایحه روبیو معرفی نشده، سناتور دموکرات باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی گفته است تا زمانی که مادورو کنترل این کشور را در دست دارد، با واردات نفت ونزوئلا مخالفت خواهد کرد.

منندز در اوایل این هفته در بیانیه‌ای گفت «نیکلاس مادورو یک سرطان برای نیمکره ماست و ما نباید به دوران شکنجه و قتل او جان تازه‌ای بدهیم.» تلاش‌های دولت بایدن برای متحد کردن کل جهان علیه یک ظالم قاتل در مسکو نباید با حمایت از یک دیکتاتور تضعیف شود.»

رو خانا، نماینده دموکرات کالیفرنیا گفت که گزارش‌ها مبنی بر اینکه دولت به دنبال نفت از عربستان سعودی، ونزوئلا و ایران می‌باشد «مشکل‌ساز» شده است.

رو خانا گفت «ما به یک چشم انداز جامع برای عدم وابستگی به کشورهای نفتی مانند روسیه، عربستان سعودی، ونزوئلا و ایران نیاز داریم. ما به یک چشم انداز روشن برای انرژی های تجدیدپذیر نیاز داریم تا بتوانیم از دموکراسی و حقوق بشر دفاع کنیم.»

سناتور جمهوری‌خواه لایحه جدید ممنوعیت واردات نفت از ونزوئلا و ایران را به مجلس سنا داد

#مارکو_روبیو #سناتور_جمهوری‌خواه #دولت_بایدن #مجلس_سنا #سناتور_دموکرات #باب_منندز #نماینده_دموکرات_کالیفرنیا #رو_خانا #ممنوعیت_واردات_نفت_ایران  #ممنوعیت_واردات_نفت_ونزوئلا   #نیکلاس_مادورو #رئیس_جمهور_ونزوئلا #لایحه_جدید

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا