جدیدترین اخبارجهان

افزایش قیمت نفت به دلیل کاهش تولید و فروش از سوی روسیه

پس از اینکه روسیه اعلام کرد به دلیل محدودیت قیمت ممکن است تولید خود را کاهش دهد، قیمت نفت افزایش یافت 

قیمت نفت به دلیل کاهش تولید و فروش از سوی روسیه افزایش یافت

قیمت نفت روز جمعه پس از اینکه مسکو اعلام کرد تولید نفت خام خود را در واکنش به سقف قیمتی گروه هفت (G7) در صادرات روسیه کاهش می‌دهد، بیش از ۲ دلار در هر بشکه افزایش یافت و بازار را برای دومین هفته افزایشی در مسیر صعود قرار داد.

نفت خام برنت در ساعت ۱۱:۳۱ به وقت شرقی (۱۶۳۱ به وقت گرینویچ) با ۲.۳۱ دلار یا ۲.۹ درصد افزایش به ۸۳.۲۹ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۲.۰۳ دلار یا ۲.۶ درصد افزایش به ۷۹.۵۲ دلار در هر بشکه رسید.

خبرگزاری ریا به نقل از معاون نخست وزیر روسیه، الکساندر نواک روز جمعه گفت: روسیه ممکن است تولید نفت خود را در اوایل سال ۲۰۲۳ بین ۵ تا ۷ درصد کاهش دهد زیرا این کشور به محدودیت های قیمتی واکنش نشان می دهد.

بر اساس محاسبات بازرگانان و رویترز، پس از اعمال تحریم های اتحادیه اروپا و کشورهای گروه هفت و محدودیت قیمت نفت روسیه از ۵ دسامبر، صادرات نفت بالتیک روسیه در دسامبر نسبت به ماه قبل ۲۰ درصد کاهش می یابد.

الی تسفایه، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures می‌گوید «کاهش احتمالی تولید نفت خام در روسیه می‌تواند به دیگر تولید فرصت بیشتری بدهد. اگر تقاضای جهانی با سرعت فعلی ادامه یابد، این کاهش می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد و ممکن است در محدوده ۸۰ دلار باقی بمانیم.»

تقاضا برای سوخت حمل و نقل در تعطیلات کریسمس و سال نو افزایش می یابد. با این حال، یک طوفان عظیم زمستانی در سراسر ایالات متحده در حال وقوع است که باعث لغو هزاران پرواز شد.

این طوفان همچنین می‌تواند برنامه‌های سفر رانندگان در تعطیلات را مختل کند، اگرچه تسفایه گفت که انتظار می‌رود هرگونه اختلال مرتبط با طوفان موقتی باشد. حجم معاملات نیز به دلیل تعطیلات پیش رو کمتر است و بازار را مستعد نوسانات اغراق آمیز قیمت می‌کند.

تسفایی گفت: زمانی که حجم واقعی پس از تعطیلات بازگردد، خواهیم دید که آیا و چه مدت (نفت خام WTI) بالای ۸۰ دلار در هر بشکه باقی می ماند یا خیر. تولید و فروش نفت

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا