جدیدترین اخبارجهان

در پی سیگنال مثبت مذاکرات ایران با ایالات متحده آمریکا قیمت نفت از بالاترین رقم ۷ سال گذشته خود کاهش یافت

روز دوشنبه قیمت نفت در پی سگینال های حاکی از پیشرفت گفتگوهای هسته ای پس از یک روند افزایشی هفت هفته ای رو به کاهش گذاشت

قیمت نفت از بالاترین رقم ۷ سال گذشته خود در پی سیگنال مثبت مذاکرات ایران با ایالات متحده آمریکا کاهش یافت

روز دوشنبه در پی سگینال های خفیف حاکی از پیشرفت گفتگوهای هسته ای بین ایالات متحده و ایران که می تواند به لغو تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه فروش نفت ایران منجر شود، قیمت نفت از بالاترین رقم هفت سال گذشته خود کاهش یافت.

قیمت نفت از بالاترین رقم 7 سال گذشته خود در پی سیگنال مثبت مذاکرات ایران با ایالات متحده آمریکا کاهش یافت
قیمت نفت کاهش یافت

هفته گذشته روند افزایشی قیمت نفت خام در پی تشدید نگرانی های مداوم درباره اختلال در عرضه نفت خام به دلیل هوای یخبندان در ایالات متحده آمریکا و ادامه درگیری های سیاسی بین تولیدکنندگان بزرگ دنیا وارد هفتمین هفته خود شد.

نفت خام برنت تا ساعت ۱:۵۹ بعد از ظهر به وقت شرق ایالات متحده آمریکا (۱۸۵۹ گرینویچ) تا ۵۵ سنت کاهش یافت در حالی که اوایل روز با ثبت قیمت ۹۴ دلار به بالاترین قیمت خود از اوایل اکتبر ۲۰۱۴ رسیده بود.

نفت خام متوسط وست تگزاس ایالات متحده آمریکا پس از اینکه به  ۹۲.۷۳ دلار افزایش یافته بود با ۱.۲۳ دلار یا ۱.۳% کاهش به ۹۱.۰۸ دلار رسید.

دولت جو بایدن نخست وزیر ایالات متحده آمریکا روز جمعه در آستانه ورود گفتگوهای توافق هسته ای ۲۰۱۵ به مرحله نهایی خود معافیت از برخی تحریم ها علیه ایران را مجددا اعمال کرد که مجوزی برای پروژه های همکاری هسته‌ای بین المللی است.

اگرچه تعلیق تحریم ها تاثیر محدودی بر اقتصاد ورشکسته ایران خواهد داشت، اما این اقدام توسط بازارهای جهانی به عنوان سیگنالی از عزم طرفین برای رسیدن به یک توافق تفسیر شد.

یکی از مقامات اروپایی که به شرط ناشناس ماندن صحبت می کرد گفت که نمایندگان بلندپایه در گفتگوهای وین {که تا به حال به دلیل خودداری ایران از شرکت در جلسه مشترک با دیپلمات های ایالات متحده آمریکا غیر مستقیم بوده است} احتمالا روز سه شنبه در پایتخت اتریش دیدار خواهند کرد.

ایران در صورت لغو تحریم های ایالات متحده آمریکا می تواند به سرعت میلیون ها بشکه نفت خام صادر کند و به پایین آوردن اوج قیمت نفت کمک کند.

باب یاوگر (Bob Yawger) مدیر قراردادهای آتی انرژی در میزوهو (Mizuho) گفت «علاوه بر حس و حال مثبتی که از گفتگوها برداشت می شود، دولت بایدن برای پایین آوردن تورم تحت فشار قرار دارد و سریعترین راه برای انجام این کار پایین آوردن قیمت انرژی است.»

تحلیلگران گفته اند که قیمت نفت خام که در سال جاری تا ۲۰% افزایش یافته است و احتمالا به دلیل قوی بودن تقاضای جهانی از ۱۰۰ دلار در هر بشکه فراتر خواهد رفت. با این حال شاخص قدرت نسبی (RSI) که یک مقیاس اندازه گیری آهنگ تغییر قیمت است نشان می دهد که بازار نفت در حال حاضر در وضعیت اشباع خرید قرار دارد و آماده یک اصلاح قیمت است.

نگرانی های ناشی از ذخایر سوخت و تنش ها در اورپای شرقی همچنان بالا است در حالی که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز شنبه گفت که روسیه می تواند ظرف چند روز آینده به اوکراین حمله کند اما احتمالا هنوز خواهان یک مسیر دیپلماتیک است. قیمت نفت از بالاترین رقم ۷ سال گذشته خود در پی سیگنال مثبت مذاکرات ایران با ایالات متحده آمریکا کاهش یافت

قیمت نفت از بالاترین رقم 7 سال گذشته خود در پی سیگنال مثبت مذاکرات ایران با ایالات متحده آمریکا کاهش یافت
قیمت نفت از بالاترین رقم ۷ سال گذشته خود در پی سیگنال مثبت مذاکرات ایران با ایالات متحده آمریکا کاهش یافت

صادرات نفت خام برنت ایران    صادرات نفت خام برنت ایران      صادرات نفت خام برنت ایران    صادرات نفت خام برنت ایران

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا