انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

موج اومیکرون در انتاریو مسطح شده است اما انتظار می رود که بستری های مرتبط با کووید-۱۹ به اوج برسد

مدلسازی جدید در انتاریو حاکی از مسطح شدن موج اومیکرون است اگرچه انتظار می رود تعداد بستری کووید-۱۹ مدت طولانی تری در بالاترین سطح بماند

موج اومیکرون در انتاریو مسطح شده است اما انتظار می رود که بستری های مرتبط با کووید-۱۹ شاهد «اوج طولانی» باشد

هیئت مشاور علمی استان در مدلسازی جدیدی که روز سه شنبه منتشر کرد گفت که انتظار می رود بستری های مرتبط با کووید-۱۹ علیرغم مسطح شدن یا نزولی شدن موج اومیکرون در انتاریو همچنان در یک «اوج طولانی مدت» باقی بماند. موج اومیکرون در انتاریو مسطح شده است اما انتظار می رود که بستری های مرتبط با کووید-۱۹ به اوج برسد

هیئت مشاور علمی کووید-۱۹ انتاریو یک روز پس از آغاز لغو محدودیت های بهداشت عمومی در استان، اولین پیش بینی سال ۲۰۲۲ را در سایت خود منتشر کرد.

هیئت مشاور علمی به دلیل کمبود تست گیری کووید-۱۹ در استان برای پیش بینی های خود به داده های پژوهشی فاضلاب در استان استناد کرده است.

گزارش هئیت مشاور علمی گفت «با توجه به تاخیر زمانی که از زمان ابتلا تا هنگام تشخیص و گزارش بیماری وجود دارد اوج سیگنال میزان ابتلا در انتاریو در ۴ ژانویه ۲۰۲۲ با اوج موارد ابتلا در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۲ متناظر است.» نرخ مثبت شدن تست در میان کسانی که به طور مکرر تست انجام می دهند، محیط های محل کار و پذیرش بیمارستان ها به تدریج رو به کاهش است.

مسئولان کاهش نرخ مثبت شدن تست را به مقررات بهداشت عمومی از جمله ممنوعیت سرو غذا در فضای داخلی و محدودیت سقف تعداد افراد مجاز به حضور در دورهمی ها که از اول ژانویه به اجرا گذاشته شد، مرتبط دانسته اند.

مدلسازی جدید پیش بینی می کند که نرخ بستری در بیمارستانها در «یک اوج طولانی مدت باقی می ماند، مگر اینکه بهترین شرایط مفروض برقرار شود.» انتظار می رود که فشار بر بخش مراقبت های ویژه نیز «طولانی مدت باشد.»

بر اساس این فرض که دست کم هشت میلیون نفر در انتاریو تا آخر این ماه دوز سوم واکسن کووید-۱۹ خود را تزریق می کنند و سطح ایمنی بالایی در جامعه وجود داشته باشد، استان انتاریو ممکن است تا ماه مارس همچنان شاهد تعداد بستری بیش از ۲،۰۰۰ نفر در بیمارستان باشد.

در بدترین سناریو با سطح ایمنی پایین در جامعه، تعداد بستری می تواند به شدت افزایش یابد و تا نزدیک به ۶،۰۰۰ بیمار در بیمارستان ها برسد.

مسئولان متذکر شدند که افزایش تزریق واکسن و افزایش عرضه درمان های پزشکی برای کووید-۱۹ می تواند به کاهش نرخ بستری منجر شود.

سخنگوی وزارت بهداشت انتاریو در بیانیه ای اعلام کرد مدلسازی نشان می دهد که محدودیت های بهداشت عمومی به کاهش سرعت انتقال بیماری کمک کرده است.

الکساندرا هیلکن گفت «در عین حال که می دانیم هفته های آینده برای همکاران ما در بیمارستان دشوار خواهد بود، اما نرخ بستری در بیمارستان در حال حاضر باثبات است و با توجه به روندهای فعلی ما به توانایی خود برای تضمین ظرفیت بستری اطمینان داریم تا بیماران بتوانند به درمان مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.» «در حال حاضر روند بستری های مرتبط با این بیماری در انتاریو بین سناریو بهترین حالت و سناریو حالت معتدل قرار دارد و ما از ظرفیت کافی برای برآورده ساختن این تقاضا برخورداریم. به طور مشابه استان انتاریو از ظرفیت ICU کافی برای پاسخگویی به هر گونه سناریو طرح شده در این مدلسازی نیز برخوردار است.»

هیئت مشاور علمی می گوید که در جریان موج اومیکرون بیش از ۴۵۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ به منظور پیشگیری از اعمال فشار بیش از حد بر منابع بیمارستان به تسهیلات دیگری منتقل شده اند.

در تاریخ ۲۵ ژانویه تعداد کل بیمارانی که با کمک ونتیلاتور تنفس می کردند ۱۳۸ درصد میانگین تاریخی بود. در همین روز تعداد بیماران در بخش مراقبت های ویژه انتاریو ۱۱۱ درصد میانگین تاریخی بود.

موج اومیکرون در انتاریو مسطح شده است اما انتظار می رود که بستری های مرتبط با کووید-19 به اوج برسد
موج اومیکرون در انتاریو مسطح شده اما انتظار میرود بستری ها به اوج برسد

زمینه های «چالش برانگیز» برای مدلسازی

موج اومیکرون در انتاریو مسطح شده است اما انتظار می رود که بستری های مرتبط با کووید-۱۹ به اوج برسد

هیئت مشاور علمی هشدار داد که از اواخر دسامبر هنگامی که استان انتاریو تعداد افراد واجد شرایط استفاده از تست گیری کووید-۱۹ را به افراد حاضر در مراکز مراقبت طولانی مدت و محیط های بهداشتی درمانی محدود کرد، اطلاعات مربوط به تعداد موارد ابتلا در سطح جمعیت معتبر نبوده است.

با وجود اینکه معیارهای واجد شرایط بودن از آن زمان تا به حال گسترش یافته است اما اکثریت جمعیت هنوز نمی توانند یک تست PCR تهیه کنند. در حال حاضر تست PCR تنها راه برای به حساب آمدن و ثبت شدن موارد ابتلا به کووید-۱۹ توسط اداره های بهداشت عمومی است.

مسئولان علاوه بر این اعلام کردند که اومیکرون مجاری تنفسی فوقانی را بیشتر از مجاری تنفسی تحتانی تحت تاثیر قرار می دهد و این عامل می تواند بر نرخ پذیرش در بیمارستان و طول مدت بستری اثرگذار باشد. «تمامی این عوامل مدلسازی موج فعلی و برآورد تاثیر بازگشایی [بر شرایط آینده] را دشوار می کند.»

مدلسازی نشان می دهد که نرخ واکسیناسیون نیز در تمام گروه های سنی در حال آهسته تر شدن است.

مسئولان مجددا یادآور شدند که افراد غیرواکسینه در مقایسه با افرادی که دو یا سه دوز واکسن تزریق کرده اند تا شش برابر بیشتر دارای ریسک بستری شدن در بیمارستان هستند و تا ۱۲ برابر بیشتر با ریسک پذیرش در بخش مراقبت های ویژه روبرو هستند. موج اومیکرون در انتاریو مسطح شده است اما انتظار می رود که بستری های مرتبط با کووید-۱۹ به اوج برسد

بیمارستان های تورنتو کانادا      بیمارستان های تورنتو کانادا      بیمارستان های تورنتو کانادا        بیمارستان های تورنتو کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا