جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

از هر پنج کانادایی یک نفر به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی با گرسنگی مواجه است

 تعداد کانادایی ها که به دلیل افزایش روزافزون قیمت مواد غذایی برای اولین بار به بانک غذا مراجعه می کنند ۲۵ درصد افزایش یافته است

از هر پنج کانادایی یک نفر به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی با گرسنگی مواجه است

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از کانادایی‌ها با مشکل افزایش قیمت مواد غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند، زیرا قیمت کالاهای اساسی مانند ماکارونی، نان و گوشت همگی افزایش یافته است.

از هر پنج کانادایی یک نفر به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی با گرسنگی مواجه است
از هر پنج کانادایی یک نفر به دلیل افزایش قیمت موادغذایی با گرسنگی مواجه است

نظرسنجی بانک مواد غذایی کانادا (Food Banks Canada) نشان می‌دهد که گرسنگی و ناامنی غذایی در سراسر کشور در حال افزایش است و کانادایی‌های کم‌درآمد بیشترین آسیب را از تورم می‌بینند.

نظرسنجی انجام شده توسط مین‌استریت ریسرچ (Mainstreet Research) نشان داد که تقریباً یک چهارم از کانادایی‌ها اعلام کردند که کمتر از آنچه باید غذا می‌خورند، زیرا پول کافی برای تأمین مواد غذایی ندارند؛ این آمار برای کسانی که کمتر از ۵۰،۰۰۰ دلار در سال درآمد داشتند تقریباً دو برابر است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که یک نفر از هر پنج کانادایی حداقل یک بار در فاصله بین مارس ۲۰۲۰ و مارس ۲۰۲۲ با عدم امکان تهیه مواد غذایی و گرسنگی مواجه شده است.

این نظرسنجی که با روش مصاحبه تلفنی خودکار انجام شد ۴،۰۰۹ بزرگسال را در فاصله  ۲۵ فوریه تا ۲ مارس مورد بررسی قرار داد.

کرستین بیردزلی (Kirstin Beardsley) مدیرعامل بانک مواد غذایی کانادا می‌گوید که اکثر بانک‌های مواد غذایی در حال حاضر در نهایت حد توان خود تحت فشار قرار گرفته اند و انتظار می‌رود تابستان امسال سخت‌ترین تابستان در طول تاریخ ۴۱ ساله این سازمان باشد.

بیردزلی در بیانیه‌ای گفت «بانک‌های مواد غذایی در بیشتر مناطق کانادا با افزایش مراجعه کانادایی‌هایی روبرو هستند که برای اولین بار به سراغ بانک‌های مواد غذایی می روند؛ این رقم در برخی مناطق تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.»

بیردزلی گفت که «کانادایی‌ها به ما می‌گویند که به دلیل افزایش هزینه‌های مسکن، بنزین، انرژی و مواد غذایی پول کافی برای مواد غذایی ندارند.»

سازمان آمار کانادا می گوید مصرف کنندگان در مقایسه با سال گذشته در ماه اپریل امسال ۹.۷ درصد پول بیشتری برای مواد غذایی در فروشگاه ها پرداخت کردند که بزرگترین افزایش از سپتامبر ۱۹۸۱ تاکنون است.

سازمان آمار کانادا می گوید قیمت ماکارونی نسبت به سال گذشته ۱۹.۶ درصد افزایش یافته است، محصولات غلات ۱۳.۹ درصد، نان ۱۲.۲ درصد و قیمت میوه های تازه ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا