انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

شهروندان انتاریو امروز در انتخابات شهرداری ها و شورای شهر شرکت کردند

در حالی که انتخابات شهرداری ها و شورای شهر در انتاریو رو به پایان است شهروندان منتظر اعلام نتایج هستند

شهروندان انتاریو امروز در انتخابات شهرداری ها و شورای شهر شرکت کردند

رای گیری در شهرداری های سراسر انتاریو تا ساعت ۸ شب ادامه دارد و رای دهندگان رای خود را در رقابت های انتخاباتی محلی به صندوق می اندازند.

شهروندان انتاریو امروز در انتخابات شهرداری ها و شورای شهر شرکت کردند
شهروندان انتاریو امروز در انتخابات شهرداریها و شورای شهر شرکت کردند

امروز در سراسر استان انتاریو انتخابات شهرداری برگزار می شود و رای گیری در تورنتو و سایر شهرهای بزرگ از ساعت ۱۰ صبح آغاز شده و با اندکی تفاوت در مناطق مختلف قرار است تا ساعت ۸ بعد از ظهر ادامه داشته باشد.

شهروندان ساکن در بسیاری از مناطق نیز از امکان مشارکت آنلاین یا پیش از موعد در انتخابات برخوردار بودند.

آخرین انتخابات شهرداری در سطح استان در سال ۲۰۱۸ برگزار شد.

برخی از شهرداران برجسته مانند جان توری شهردار تورنتو و پاتریک براون شهردار برمپتون برای حفظ مقام خود رقابت می کنند. در سایر رقابت های انتخاباتی شهردار جدیدی انتخاب خواهد شد، به عنوان مثال در اتاوا جیم واتسون شهردار مستعفی به دنبال انتخاب مجدد نیست.

دولت استانی انتاریو اخیراً اختیاراتی موسوم به اختیارات «شهردار قوی» را با هدف ساخت سریع‌تر مسکن به شهرداران تورنتو و اتاوا اعطا کرده است، اما ساتکلیف (Sutcliffe) و مک‌کنی (McKenney) هر دو گفته‌اند که علاقه‌ای به حق وتو در شورا ندارند.

در برخی از حوزه های انتخابات محلی نیز شخصیت های سرشناس برای آغاز فصل بعدی زندگی سیاسی خود به رقابت می پردازند.

اندریا هوروات (Andrea Horwath) که در طول چهار انتخابات استانی رهبری حزب نیودموکرات را به عهده داشت، کاندید انتخابات شهرداری همیلتون است؛ هوروات برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ به عضویت شورای شهر همیلتون انتخاب شد، و امسال از رهبری حزب استانی کناره‌گیری کرد.

استیون دل دوکا پس از استعفا از رهبری لیبرال‌ها در پی شکست در کسب موقعیت برجسته برای حزبش و همچنین شکست در حفظ کرسی خود در پارلمان در انتخابات امروز یکی از کاندیداهای شهر وان است.

آمار اعلام شده توسط انجمن شهرداری ها می‌گوید که ۶،۳۰۶ کاندیدا برای کسب ۲،۸۶۰ کرسی شورا در سراسر استان رقابت می‌کنند. سی و یک درصد از کاندیداها در این رقابت ها زن هستند که این رقم نسبت به ۲۷ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش داشته است.

تعداد کاندیداهایی که به دلیل نداشتن رقیب به طور خودکار بدون شمارش آرا انتخاب شده اند با ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۵۴۸ نفر رسیده است که به عنوان نماینده شورا، شهردار و بخشدار انتخاب شده‌اند.

در سال ۲۰۱۸ مشارکت رای دهندگان در انتخابات شهرداری و شورای شهر ۳۸.۳ درصد بود که کمترین میزان مشارکت ثبت شده در انتخابات شهرداری ها از سال ۱۹۸۲ است.

اخبار انتخابات شهرداری ها و شورای شهر تورنتو انتاریو کانادا  اخبار انتخابات شهرداری ها و شورای شهر تورنتو انتاریو کانادا  اخبار انتخابات شهرداری ها و شورای شهر تورنتو انتاریو کانادا  

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا