انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو اعلام کرد که از ژانویه تمامی شهروندان ۱۸ سال و بزرگ‌تر واجد شرایط ثبت نوبت دوز تقویتی هستند

استان انتاریو هم‌زمان با گسترش واجد شرایط بودن دوز تقویتی به شهروندان ۱۸ سال و بزرگ‌تر در حال بررسی تغییر مفهوم واکسیناسیون کامل از دو دوز به سه دوز است

انتاریو اعلام کرد که از ژانویه تمامی شهروندان ۱۸ سال و بزرگ‌تر واجد شرایط ثبت نوبت دوز تقویتی هستند

پزشک ارشد انتاریو اعلام کرد که افراد ۱۸ سال و بزرگ‌تر از ۴ ژانویه ساعت ۸:۰۰ صبح واجد شرایط ثبت نوبت دوز تقویتی خواهند بود. انتاریو اعلام کرد که از ژانویه تمامی شهروندان ۱۸ سال و بزرگ‌تر واجد شرایط ثبت نوبت دوز تقویتی هستند

دکتر کییران مور کارشناس ارشد پزشکی بهداشت استان در جلسه اعلام تازه ترین تحولات استانی کووید-۱۹ در روز جمعه گفت «انتاریو واجد شرایط بودن برای دوز تقویتی را به تمامی شهروندان ۱۸ سال و بزرگ‌تر گسترش می دهد. لطفاً دوز تقویتی خود را پس از واجد شرایط شدن هر چه سریع‌تر تزریق کنید.»

دکتر مور گفت هم‌زمان با واجد شرایط شدن تعداد بیشتری از شهروندان انتاریویی برای تزریق دوز تقویتی بحث هایی در مورد احتمال بازتعریف مفهوم واکسینه بودن کامل در استان مطرح است؛ و اینکه آیا دو دوز یا سه دوز به منزله واکسیناسیون کامل محسوب می شود.

دکتر مور گفت «ما قطعاً تمامی افرادی که اکنون واجد شرایط دوز سوم هستند را تشویق می کنیم که مراجعه کنند و واکسن خود را تزریق کنند و در حال پیگیری و ردیابی میزان محافظت ایمنی ایجاد شده از دوز سوم در مقابل اومیکرون هستیم تا درک کنیم که از لحاظ ایمیونولوژی کدام گزینه بهترین محافظت محسوب می شود. نتایج این تحقیقات می تواند تعریف مفهوم واکسیناسیون کامل را تغییر دهد.»

دکتر مور گفت با توجه به سرعت شیوع واریانت اومیکرون یک استراتژی منسجم و استوار تزریق دوز سوم در انتاریو اهمیت حیاتی دارد. دکتر مور اضافه کرد که با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد از نمونه های تست شده کووید-۱۹ دارای نتیجه اومیکرون مثبت هستند این واریانت می‌تواند ظرف یک ماه آینده به سویه غالب ویروس کرونا تبدیل شود. انتاریو اعلام کرد که از ژانویه تمامی شهروندان ۱۸ سال و بزرگ‌تر واجد شرایط ثبت نوبت دوز تقویتی هستند

انتاریو اعلام کرد که از ژانویه تمامی شهروندان 18 سال و بزرگ‌تر واجد شرایط ثبت نوبت دوز تقویتی هستند
انتاریو از ژانویه تمامی شهروندان ۱۸ سال واجد شرایط ثبت نوبت دوز تقویتی هستند

دکتر مور گفت «پیش بینی می شود که ظرف چند هفته آینده شاهد افزایش قابل ملاحظه ای [در آمار ابتلا] باشیم.»

افراد واجد شرایط می توانند از طریق پورتال استانی یا تماس با مرکز تماس واکسن استانی نوبت دوز سوم واکسن خود را ثبت کنند. علاوه بر این دوزهای تقویتی در درمانگاه‌های واکسیناسیون، داروخانه های منتخب و مراکز مراقبت های درمانی اولیه ارائه خواهد شد.

نوبت تزریق دوز سوم باید تقریباً به فاصله شش ماه یا ۱۶۸ روز پس از تزریق دوز دوم ثبت شود.

تا تاریخ ۱۳ دسامبر نزدیک به ۵.۵ میلیون نفر از شهروندان ۵۰ سال و بزرگ‌تر در انتاریو واجد شرایط تزریق دوز تقویتی خواهند بود.

در حال حاضر هر روز در انتاریو ۷۰،۰۰۰ دوز واکسن کووید-۱۹ تزریق می شود اما به گفته دکتر مور مسئولان مایل اند که با گسترش گروه واجدین شرایط دوز تقویتی این رقم به ۱۲۰،۰۰۰ دوز در روز برسد.

واکسیناسیون کووید-۱۹ واکسن کووید-۱۹  واکسیناسیون کووید-۱۹ دوز تقویتی واکسن   واکسن کووید-۱۹  واکسیناسیون کووید-۱۹ دوز تقویتی واکسن    واکسن کووید-۱۹    واکسیناسیون کووید-۱۹  دوز تقویتی واکسن    واکسن کووید-۱۹  دوز تقویتی واکسن  دوز تقویتی واکسن

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا