انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو روز چهارشنبه حمایت های اقتصادی از کسب و کارهای آسیب دیده از محدودیت های کووید-۱۹ را اعلام می کند

اتاق بازرگانی انتاریو و فدراسیون کسب و کارهای مستقل کانادا خواستار اختصاص کمک مالی به کسب و کارهای آسیب دیده از مجموعه جدید محدودیت‌های پاندمی هستند

انتاریو روز چهارشنبه حمایت های اقتصادی از کسب و کارهای آسیب دیده از محدودیت های کووید-۱۹ را اعلام می کند

انتقاد اتاق بازرگانی و اصناف از دامنه محدود کمک های مالی پاندمی دولت فدرال برای کسب و کارها

 

قرار است که انتاریو حمایت های اقتصادی از کسب و کارهایی که تحت تأثیر محدودیت های کووید-۱۹ قرار گرفته اند را روز چهارشنبه اعلام کند. سخنگوی پیتر بتلنفالوی (Peter Bethlenfalvy) وزیر دارایی گفت که دولت استانی علاوه بر این از دولت فدرال درخواست خواهد کرد که برنامه های خود را به گونه ای تنظیم کند که کسب و کارهای انتاریو نیز بتوانند از آنها منتفع شوند. انتاریو روز چهارشنبه حمایت های اقتصادی از کسب و کارهای آسیب دیده از محدودیت های کووید-۱۹ را اعلام می کند

هفته گذشته انتاریو سقف ظرفیتی اغلب محیط های تجاری فضای بسته شامل رستورانها، میکده ها، مراکز خدمات مراقبت شخصی، خرده فروشی ها و مجتمع های فروشگاهی را به ۵۰ درصد کاهش داد. علاوه بر این به رستورانها و میکده ها دستور داده شده است که به استثنای خدمات بیرون بر و تحویل درب منزل از ساعت ۱۱ شب تعطیل کنند.

آخرین مهلت سفارش الکل در حال حاضر ساعت ۱۰ شب است.

این محدودیت ها پس از آن اعلام شد که مدل‌سازی جدید نشان داد واریانت اومیکرون به سرعت در حال گسترش در سراسر استان است. انتاریو روز چهارشنبه حمایت های اقتصادی از کسب و کارهای آسیب دیده از محدودیت های کووید-۱۹ را اعلام می کند

انتاریو روز چهارشنبه حمایت های اقتصادی از کسب و کارهای آسیب دیده از محدودیت های کووید-19 را اعلام می کند
انتاریو حمایت های اقتصادی از کسب و کارهای آسیب دیده از محدودیت های کووید-۱۹

برخلاف سایر موج های قبلی پاندمی این بار هم‌زمان با اعلام محدودیت ها هیچ برنامه کمک مالی برای کسب و کارهایی که ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند مطرح نشد.

در همین اثنا دولت فدرال هفته گذشته لایحه ای را تصویب کرد که هدف آن کمک به کارکنان و کسب و کارهایی است که تحت تأثیر کووید-۱۹ قرار گرفته اند اما فدراسیون کسب و کارهای مستقل کانادا (CFIB) روز سه شنبه گفت که این لایحه از «دامنه محدودی» برخوردار است و ده ها هزار از کسب و کارهای دچار مشکل مالی واجد شرایط این حمایت ها محسوب نمی شوند.

فدراسیون کسب و کارهای مستقل کانادا همراه با صنف رستوران‌های کانادا نامه سرگشاده ای برای نخست وزیران نوشت و به طور جدی از آنها خواست که اقدام کنند.

در این نامه نوشته شده است که «در حالی که بسیاری از مسئولان بهداشت عمومی زنگ هشدار اومیکرون را در سراسر کانادا به صدا درآورده اند، بسیاری از کسب و کارها یک بار دیگر عمیقاً تحت تأثیر قرار گرفته اند. اغلب استان‌ها اکنون مجموعه جدیدی از محدودیت ها اعلام کرده اند که به محدودیت های فعلی مانند الزامات پاسپورت واکسن که در سراسر کشور برقرار می‌باشد اضافه شده است.» «حتی پیش از نگرانی ها از اومیکرون نیز تقریباً دو-سوم شرکت های کوچک در سراسر کانادا شاهد بازگشت فروش به سطح عادی نبوده اند. و از میان این گروه تقریباً یک چهارم گزارش داده اند که کسب و کارهای آنها ممکن است ظرف شش ماه آینده ورشکست شود.»

روز چهارشنبه اتاق بازرگانی که نمایندگی نزدیک به ۶۰،۰۰۰ عضو را به عهده دارد به داگ فورد نخست وزیر انتاریو و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا یک نامه سرگشاده نوشت و خواستار حمایت های بیشتر برای کسب و کارها شد.

راکو راسی (Rocco Rossi) رئیس اتاق بازرگانی در این نامه نوشت «با گذشت تقریباً دو سال از آغاز این پاندمی، ضروری است که هر گونه محدودیت بهداشت عمومی دیگری که فعالیت های تجاری را ممنوع می کند با کمک های مالی هدفمند و برنامه های حمایتی شامل بخشش وام و تمدید مدت پرداخت برای کسب و کارهای کوچک توام باشد» «در سطح استانی بسیاری از حمایت های هدفمند از چندین ماه قبل به پایان رسیده اند و در سطح فدرال نیز این حمایتها بسیار کاهش پیدا کرده اند و کسب و کارها در شرایطی رها شده اند که باید مخارج عملیاتی و سربار رو به افزایش شامل اجاره بها و هزینه برق را به طور کامل جذب کنند.»

راسی گفت که بسیاری از کسب و کارها به دلیل «محدودیت و ابهامات بی سابقه در جریان پول نقد» با مشکل مواجه هستند و اضافه کرد که در شرایط دست و پنجه نرم کردن کشور با گسترش کووید-۱۹ هیچ بخش اقتصادی نباید پشت سر رها شود.

طبق وبسایت دولت کمک هزینه فدرال منع آمد و شد کارکنان کانادا که هر هفته به افرادی که به دلیل منع آمد و شد قادر به کار کردن نیستند ۳۰۰ دلار پرداخت می کند «تنها هنگامی فراهم است که یک دستور منع آمد و شد در منطقه [سکونت] کارکنان تعیین شده باشد.» «منطقه [سکونت] شما در صورتی تحت قانون منع آمد و شد درنظر گرفته خواهد شد که منع آمد و شد ۱۴ روز یا بیشتر طول بکشد.»

حسابرس کل انتاریو گفت که برنامه های پاندمی برای کسب و کارهای استان قبلا به ۱۱.۲ میلیارد دلار رسیده که در حدود یک-سوم بودجه درنظر گرفته شده برای کمک هزینه کووید-۱۹ است.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا