انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

تلاش انتاریو برای مصادره آپارتمان ۳.۶ میلیون دلاری در پی طرح اتهام کلاه‌برداری کریپتوکارنسی

انتاریو برای توقیف آپارتمان لاکچری ۳.۶ میلیون دلاری مرتبط با اتهام کلاه‌برداری کریپتوکارنسی دادخواست ثبت کرد

تلاش انتاریو برای مصادره آپارتمان ۳.۶ میلیون دلاری در پی طرح اتهام کلاه‌برداری کریپتوکارنسی

دولت انتاریو برای توقیف یک واحد آپارتمان لاکچری ۳.۶ میلیون دلاری در طبقه ۵۲ ام ساختمانی در دان‌تاون تورنتو دعوی حقوقی ثبت کرد و در دادخواست ارائه شده به دادگاه مدعی شده است که این آپارتمان بخشی از یک سبک زندگی مجلل است که از طریق یک کلاه‌برداری کریپتوکارنسی چندین میلیون دلاری امکان پذیر شده است. تلاش انتاریو برای مصادره آپارتمان ۳.۶ میلیون دلاری در پی طرح اتهام کلاه‌برداری کریپتوکارنسی

با وجود اینکه نهادهای قانونی تنظیم مقررات در حوزه رو به رشد ارزهای دیجیتال {طبق برخی تخمین ها در حال حاضر ارزش جهانی آن ۳ تریلیارد دلار برآورد می شود} قاطعیت بیشتری به خرج می دهند، با این حال ناظران می گویند که کلاه‌برداری نیز رو به افزایش است و از کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند می خواهند که نسبت به موج هیجان ها محتاط باشند و تحقیقات لازم را انجام دهند.

تلاش انتاریو برای مصادره آپارتمان 3.6 میلیون دلاری در پی طرح اتهام کلاه‌برداری کریپتوکارنسی
تلاش انتاریو مصادره آپارتمان ۳.۶ میلیون دلاری در پی طرح اتهام کلاه‌برداری کریپتوکارنسی

آنجلا دنیس از دفتر کسب و کار بهتر (Better Business Bureau) به سی تی وی نیوز تورنتو گفت «به نظر من بخشی از آنچه که باعث ترغیب مردم می شود این است که [کریپتوکارنسی] یک ارز غیرمتمرکز است و به طور کامل تحت نظارت قوانین نیست. این [ویژگی] برخی از مردم را جذب می کند و در عین حال ریسک بالایی با خود به همراه دارد.»

مقامات مسئول می گویند که کِوین هابس (Kevin Hobbs) و یکی از شرکای او در شرکت خود به نام ونبکس (Vanbex) که در ونکوور مستقر است، ۳۳.۷ میلیون دلار برای تبلیغ یک کریپتوکارنسی به نام «فیول (Fuel)» و آنچه «قرارداد هوشمند» نوآورانه می نامیدند، جمع آوری کرده‌اند.

طبق دادخواست ارائه شده به دادگاه، پول دریافت شده صرف خرید املاک در تورنتو و ونکوور، دو  دستگاه رنج‌روور (Range Rover) و خرید قسطی یک دستگاه لامبورگینی ۲۰۱۸ شده است.

دادخواست ارائه شده ادعا می کند که هابس ۱.۸ میلیون دلار در کازینوهای بریتیش کلمبیا قمار کرده و هابس و شریک او را متهم می کند که قراردادهای هوشمندی را وعده داده اند که هرگز محقق نشده است. تلاش انتاریو برای مصادره آپارتمان ۳.۶ میلیون دلاری در پی طرح اتهام کلاه‌برداری کریپتوکارنسی

تلاش انتاریو برای مصادره آپارتمان 3.6 میلیون دلاری در پی طرح اتهام کلاه‌برداری کریپتوکارنسی
تلاش انتاریو مصادره آپارتمان ۳.۶ میلیون دلاری در پی طرح اتهام کلاه‌برداری کریپتوکارنسی

در این دادخواست نوشته شده است که «دادستان کل کوین هابس را متهم می کند که این واحد آپارتمانی را به وسیله پول‌هایی خریداری کرده است که از راه کلاه‌برداری از سرمایه گذاران شرکت خود به نام ونبکس گروپ اینکورپوریتد (Vanbex Group Incorporated) به دست آورده است.»

هابس گفت که هر گونه تخلفی از طرف خود را انکار می کند و می گوید که بازپرس ها محصول کریپتوکارنسی شرکت را درک نمی کنند.

هابس گفت «مقامات مسئول گمراه شده بودند و تحقیقات منصفانه و بی طرفانه ای انجام نداده اند. در عوض تحقیقات به یک کمپین تخریب شخصیت تبدیل شده است. ما در حال طرح دادخواه اعاده حیثیت هستیم.» «ما انتظار داریم پس از اینکه قاضی از حقیقت موضوع باخبر شد ما را تبرئه کند.»

تلاش انتاریو برای مصادره آپارتمان 3.6 میلیون دلاری در پی طرح اتهام کلاه‌برداری کریپتوکارنسی
تلاش انتاریو مصادره آپارتمان ۳.۶ میلیون دلاری در پی طرح اتهام کلاه‌برداری کریپتوکارنسی

لیزا چنگ (Lisa Cheng) شریک هابس که نام او در شکایت حقوقی ضبط اموال نامشروع آمده است گفت که او و هابس در حال حاضر با یکدیگر شریک نیستند.

لیزا چنگ گفت «هدف من امروز این است که به مردمی که از این چشم انداز حمایت کردند اطمینان بدهم … که قصد دارم آنچه که به باور من متعلق به آنهاست را بازگردانم.»

پلیس سلطنتی کانادا نیز گفت که تحقیقات آنها ادامه دارد اما هنوز هیچ اتهام جزایی طرح نکرده اند.

پلیس سلطنتی پرونده را به دفتر ضبط اموال نامشروع در بریتیش کلمبیا و انتاریو ارجاع داده است. ارجاع به دفاتر ضبط اموال نامشروع روشی است که دولت‌ها می توانند برای بازگرداندن دارایی هایی که معتقدند از راه مجرمانه کسب شده در این دفترها شکایت طرح کنند.

واحد آپارتمانی که در مالکیت هابس بود در ماه آگوست به قیمت ۳.۶۱ میلیون دلار فروخته شد و یک قاضی دستور داد که این پول تا زمان رسیدگی به موضوع در دادگاه مسدود شود.

هیچ یک از اتهامات در دادگاه راستی آزمایی یا اثبات نشده است.

تمایل به سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی به شدت در حال اوج گرفتن است، اما به همین ترتیب کانادایی های بیشتری نیز قربانی کلاه‌برداری می شوند.

مرکز مبارزه با کلاه‌برداری کانادا می گوید که در سال ۲۰۲۰ مبلغ ۲۰.۷ میلیون دلار در سراسر کشور در طرح هایی که احتمالاً کلاه‌برداری کریپتوکارنسی هستند از دست رفته و تنها ظرف هشت ماه از سال ۲۰۲۱ این رقم به ۳۵.۶ میلیون دلار افزایش یافته است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تورنتو فعالیت های کریپتوکارنسی را تحت فشار قرار داده تا کسب و کار خود را با قوانین بورس اوراق بهادار مطابقت دهند و بر این باور است که تنظیم مقررات فعالیت های کریپتوکارنسی به عنوان اوراق بهادار می تواند بهتر از سرمایه گذاران محافظت کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار انتاریو دستورالعمل هایی برای پلتفرم های تجاری تنظیم کرد و از آنها خواست که با کارکنان کمیسیون تماس بگیرند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار انتاریو تا تاریخ ۱۰ نوامبر در حال بحث و مذاکره با ۲۰ پلتفرم معاملات کریپتو بوده است. این نهاد نظارتی اعلام کرد که چهار پلتفرم ثبت رسمی شده اند یا تائید مشروط برای فعالیت در انتاریو دریافت کرده اند: ولث‌سیمپل کریپتو (WealthSimple)، کوین‌بری (Coinberry)، نت‌کوینز (Netcoins) و شرکت سیمپلی دیجیتال تکنولوژیز (Simply Digital Technologies Inc (Coinsmart)).

دنیس گفت که این حوزه از صنعت قبل از اینکه بتواند به طور کامل مورد اعتماد سرمایه گذاران قرار بگیرد، باید راهی طولانی را بپیماید. «برخی از پلتفرم ها معتبر هستند و برخی دیگر چندان معتبر نیستند.» «تحقیق کنید. نگاه کنید و ببینید آیا اطلاعاتی که این پلتفرم ها برای شما ارائه می کنند صحیح هستند یا خیر. اگر تلویحاً اشاره می کنند که به سرعت پول خیلی زیادی به دست خواهید آورد، باید برای شما جای سؤال باشد [که چگونه].»

دعوی حقوقی  آپارتمان لاکچری     دعوی حقوقی  آپارتمان لاکچری    دعوی حقوقی    آپارتمان لاکچری

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا