انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

دادگاه انتاریو شکایت سنخی علیه شرکت‌های بیمه مرتبط با زیان‌های ناشی از کووید-۱۹ را پذیرفت

دادگاه انتاریو شکایت سنخی علیه شرکت‌های بیمه مرتبط با زیان‌های ناشی از کووید-۱۹ را پذیرفت

دادگاه انتاریو شکایت سنخی علیه شرکت‌های بیمه مرتبط با زیان‌های ناشی از کووید-۱۹ را پذیرفت

دادگاه عالی انتاریو یک شکایت سنخی (گروهی) علیه چهارده شرکت بیمه‌گذار را تائید کرد که ادعاهای اختلال در کسب‌وکار مرتبط با کووید-۱۹ بیمه‌شدگان را رد کرده بودند.

دادگاه انتاریو شکایت سنخی علیه شرکت‌های بیمه مرتبط با زیان‌های ناشی از کووید-19 را پذیرفت
دادگاه انتاریو شکایت سنخی علیه شرکت‌های بیمه زیان‌های ناشی از کووید-۱۹

این شکایت سنخی توسط چندین کسب‌وکار کوچک شامل یک فروشگاه کت‌وشلوار، یک مغازه آبمیوه گیری و اسموتی و یک استودیو رقص طرح شده است که ادعا می‌کنند کسب‌وکارهای سراسر کانادا در پی تعطیلی اجباری ناشی از پاندمی میلیاردها دلار زیان‌دیده‌اند.

کِرک برت (Kirk Baert) یکی از شرکا در شرکت مسئولیت محدود کوسکی مینسکی (Koskie Minsky) در یک ایمیل گفت که «تائید این ادعای مهم به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ اجاره می‌دهد تا زیان‌هایی را که به دلیل پاندمی متحمل شده‌اند جبران کنند.»

شرکت خدمات حقوقی کوسکی مینسکی این شکایت سنخی را همراه با شرکت مسئولیت محدود مرچنت لا گروپ (Merchant Law Group LLP) طرح کرده است.

برت گفت برای اینکه کسب‌وکاری بتواند مشمول این شکایت سنخی باشد باید تا ۳۱ آگوست نزد یکی از خوانده‌ها (شرکت‌های بیمه تحت شکایت) ادعایی مبنی بر اختلال در کسب‌وکار بابت زیان‌های تجاری که به‌طور خاص مرتبط با ویروس یا دستور یک مقام غیرنظامی بوده است، طرح کرده باشد.

طبق اسناد ارائه‌شده به دادگاه شرکت‌های بیمه که از آنها شکایت شده شامل کو-اپراتور ژنرال اینشورنس کمپانی (Co-operators General Insurance Company) و شرکت فایننشال اینتکت (Intact Financial Corp) بوده است که ادعاهای اختلال در کسب‌وکارها را رد کرده‌اند زیرا پوشش بیمه مستلزم زیان فیزیکی یا خسارت به ملک و ساختمان مجموعه تجاری است که این شرکت‌های بیمه‌گذار استدلال می‌کنند وجود ویروس در ساختمان مجموعه‌های تجاری یا دستور دولت در مورد محدودیت فعالیت‌ها مشمول موارد تحت پوشش نمی‌شود.

شکایت سنخی که در ۲۰ آگوست توسط قاضی دادگاه عالی، ادوارد بلوبابا علیه گروه بیمه‌گذاران تائید شده است با سایر شکایت‌های سنخی که ماه گذشته علیه شرکت کانادایی زیرمجموعه شرکت Aviva plc مستقر در انگلستان تائید شد متفاوت است.

اویوا (Aviva) که با شکایت سنخی طرح شده توسط یک شرکت در و پنجره سازی، یک شعبه از لژیون سلطنتی کانادا و یک شرکت سازنده دندان مصنوعی مواجه است از سایر شرکت‌های بیمه جدا شده چراکه در مقایسه با ۱۴ شرکت بیمه‌گذار دیگر که از آنها شکایت شده پوشش بیمه‌ای بیشتری در ارتباط با شرایطی مانند پاندمی ارائه می‌کند.

طبق اسناد ارائه‌شده به دادگاه شرکت اویوا برخلاف دیگر شرکت‌های بیمه‌گذار مورد شکایت، به‌طور مشخص و واضح برای خسارت‌های تحمیل‌شده به درآمد کسب‌وکارها که به دلیل محدودیت دسترسی به ملک ساختمان براثر دستورات دولتی مرتبط با شیوع یک بیماری واگیردار یا قابل‌سرایت به وجود آمده باشد پوشش بیمه‌ای ارائه می‌کند.

سرپرست معاونت فنی بیمه اویوا در یک اظهارنامه نوشته است که سیاست دسترسی محدود تحت پوشش دستورات تعطیلی استانی قرار ندارد و بند قرارداد بیمه مبنی بر توجه و بازخورد عمومی منفی پوشش‌دهنده زیان‌های ناشی از پاندمی جهانی نیست.

شرکت اویوا کانادا در بیانیه‌ای گفت که با مشکلات به‌وجودآمده در اثر کووید-۱۹ همدردی می‌کند و مشتریان تجاری را با ارائه مجموعه متنوعی از اقدامات جبرانی کوتاه‌مدت و میان‌مدت پشتیبانی کرده است اما پوشش بیمه‌ای این شرکت شامل وضعیت پاندمی فعلی نمی‌شود. «همان‌طور که در مورد تمامی بیمه‌گذاران بزرگ صادق است ما همواره تأکید داشته‌ایم که هیچ پوشش بیمه‌ای برای زیان‌های ناشی اختلال در کسب‌وکار به دلیل پاندمی کووید-۱۹ تحت هیچ‌یک از سیاست‌های استاندارد ما وجود ندارد.»

شرکت فایننشال اینتکت (Intact Financial Corp) گفت که در این مورد اظهارنظر نمی‌کند زیرا پرونده نزد دادگاه است درحالی‌که شرکت کو-اپراتور جنرال اینشورنس به درخواست اظهارنظر پاسخی نداد.

اخبار تورنتو    اخبار کانادا    اخبار تورنتو  اخبار کانادا     اخبار تورنتو    اخبار کانادا    اخبار تورنتو    اخبار کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا