انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

عضو هیئت مشاور علمی کووید-۱۹ بدلیل عدم شفافیت کافی در ارائه اطلاعات موجود استعفا داد

عضو هیئت مشاور علمی کووید-۱۹ انتاریو با ادعای «پیش‌بینی شدن یک پاییز وحشتناک» طبق داده‌های مدل‌سازی استعفا داد

عضو هیئت مشاور علمی کووید-۱۹ بدلیل عدم شفافیت کافی در ارائه اطلاعات موجود استعفا داد

یکی از اعضای هیئت مشاور علمی کووید-۱۹ انتاریو با استعفا از شغل خود مدعی شد که به نظر می‌رسد سیاست در حال تحت تأثیر قرار دادن توصیه‌های بهداشت عمومی است و ادعا کرد که این هیئت انتشار داده‌های مدل‌سازی مبنی بر «پیش‌بینی شدن یک پاییز وحشتناک» را به تأخیر انداخته است.

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

دکتر دیوید فیزمن (David Fisman) یکی از اپیدمیولوژیست‌های دانشکده بهداشت عمومی دالا لانا (Dalla Lana) در دانشگاه تورنتو روز دوشنبه استعفای خود از هیئت مشاور علمی را به‌طور علنی از طریق انتشار یک نامه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد.

دکتر فیزمن در توییتی نوشت «باوجود احساسات ضدونقیض تصمیم گرفتم که از هیئت مشاور علمی و مدل‌سازی انتاریو استعفا بدهم.» «برای همکاران خود که در این هیئت باقی می‌مانند آرزوی موفقیت دارم. انتاریو به یک سیستم بهداشت عمومی نیازمند است که از سیاست مستقل باشد.»

فیزمن در نامه‌ای که تاریخ آن مربوط به ۲۰ اگوست است از توانمندی هیئت مشاور علمی در اعمال دیدگاه برابری و هم شمولی در توصیه‌های خود تمجید کرد و افزود که به دستاوردهایی که در طول دوران پاندمی کسب کردند افتخار می‌کند.

بااین‌حال فیزمن علاوه بر این یادآور شد که «به‌طور فزاینده‌ای از میزان ملاحظات سیاسی که به نظر می‌رسد هدایت‌کننده خروجی‌های نهایی هیئت مشاور باشد یا حداقل میزان شفافیت خروجی‌های به اشتراک گذاشته‌شده با عموم مردم معذب است.»

فیزمن گفت «من به‌طور مکرر از قرار گرفتن در موضع مخالفت علنی با دستورالعمل هیئت مشاور علمی معذب بوده‌ام، اگرچه به لطف بازنگری گذشته همچنان از مواضع خود در مورد مسائل مهم خشنودم.» «من مایل نیستم در این موقعیت معذب باقی بمانم که در آن ناچارم بین روابط آرام و متین با همکاران ازیک‌طرف و ضرورت گفتن حقیقت در طول بحران بهداشت عمومی یکی را انتخاب کند.»

به نظر می‌رسد که نامه استعفا یک روز پیش از آن ارسال شده است که فیزمن در شبکه‌های اجتماعی گفته بود که هیئت مشاور علمی انتاریو یک سند مدل‌سازی در دست دارد که «پیش‌بینی کننده پاییزی وحشتناک» است. عضو هیئت مشاور علمی کووید-۱۹ بدلیل عدم شفافیت کافی در ارائه اطلاعات موجود استعفا داد

در توییت فیزمن آمده است که «من متوجه نمی‌شوم که چرا این مدل‌سازی را منتشر نمی‌کنند. مهم است که مردم آنچه پیش رو است و آنچه در معرض از دست رفتن است را درک کنند.»

فیزمن به‌طور مکرر از دولت فورد و مسئولان ارشد بهداشت عمومی دولت او بابت نحوه مدیریت فعالیت‌های مدارس و اجرای تست‌ها انتقاد کرده است و ازجمله اولین طرفداران نظریه‌ای بوده است که می‌گوید کووید-۱۹ یک ویروس هوابرد (که از راه ترشحات فردی معلق در هوا منتقل می‌شود) است؛ نظریه‌ای که حجم رو به افزایشی از داده‌های علمی از آن پشتیبانی می‌کند.

مدیر روابط عمومی هیئت مشاور علمی در پاسخ به پرسشی درباره مدل‌سازی موردبحث گفت که برخلاف یکی از شایعات مطرح‌شده، اینکه هیئت مشاور یک مدل‌سازی قابل‌ارائه «در دست» دارد به‌دوراز واقعیت است.

رابرت استاینر (Robert Steiner) در بیانیه‌ای گفت «ما در حال حاضر روی یک مدل‌سازی موردتوافق جمعی کار می‌کنیم که هنگامی‌که آماده باشد آن را منتشر می‌کنیم، اما دقیقاً نمی‌دانم که چه زمانی آماده خواهد شد.» «ما در حال کار و پژوهش هستیم که ببینیم پاییز چه وضعیتی خواهد داشت، اما تنها هنگامی مدل‌سازی را منتشر خواهیم کرد که طیفی از مدل‌های مستقل متفاوت را بازنگری کرده باشیم و در میان اعضای متفاوت تیم (و) تهیه‌کنندگان مدل‌سازی به‌اتفاق نظر رسیده باشیم؛ در غیر این صورت یک مدل‌سازی فاقد توافق همگی اعضا صرفا یک مدل‌سازی ارائه‌کننده دیدگاه تنها یک دانش‌پژوه بر اساس تنها یک شیوه کار خواهد بود؛ که چنین دیدگاهی بیش‌ازاندازه محدود خواهد بود که بتواند استوار و منسجم باشد.»

استاینر روز دوشنبه افزود که تلاش‌های علمی و ریاضیاتی بسیاری صرف جمع‌آوری داده‌های مدل‌سازی می‌شود و چنین فرآیندی قابل تعجیل نیست.

دکتر پیتر جونی (Peter Jüni) ریاست هیئت مشاور علمی کووید-۱۹ انتاریو روز دوشنبه در مصاحبه با CTV News گفت که با فیزمن صحبت نکرده اما ممکن است اشاره فیزمن به یکی از ارائه‌های مستقل برای گروه اجماع مدل‌سازی در چند هفته گذشته باشد.

دکتر پیتر جونی گفت «این دانش‌پژوه حتی عضو گروه اجماع مدل‌سازی نیست.»

«اجماع بر یک مدل‌سازی وارد یک فرایند مشابه با گذشته می‌شود و درواقع هیچ مدل‌سازی خاصی برای پنهان کردن از مردم وجود نداشته است. درواقع نکته اینجاست که اگر بخواهیم مدل‌های معتبر و قابل استنادی داشته باشیم به اجرای این فرایند نیاز داریم. اجرای یک‌شبه این فرایند ممکن نیست. طی کردن این فرایند مستلزم مقداری زمان است و همکاران من در حال کار روی این فرایند هستند.» دکتر جونی اضافه کرد که هیئت مشاور از داوطلبانی تشکیل‌شده است که در حال بازگشت از گذراندن یک تعطیلاتی تابستانی پس از ۱۸ ماه کار هستند.

آخرین داده‌های مدل‌سازی در ۱۰ ماه جون برای عموم مردم منتشرشده است و نشان می‌داد که خطر موج چهارم ناشی از واریانت دلتا در انتاریو از احتمال پایینی برخوردار است، اگرچه هنوز احتمال آن وجود دارد.

هیئت مشاور پیش‌بینی کرد که در بهترین حالت تعداد موارد روزانه کووید-۱۹ در طول تابستان کمتر از ۵۰۰ مورد باقی خواهد ماند. در سناریو وضعیت میانه تعداد موارد ابتلا در طول آگوست دوباره به حدود ۱،۰۰۰ مورد در روز جهش خواهد یافت.

روز یکشنبه مسئولان بهداشت ۷۲۲ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ ثبت کردند. آخرین بار که تعداد موارد ابتلا روزانه تا این اندازه بالا بود به ۵ ماه جون برمی‌گردد که ۷۴۴ مورد ابتلا گزارش شده بود.

سال گذشته در همین روز انتاریو ۱۰۸ مورد ابتلا به کووید-۱۹ گزارش کرده بود.

در اوج دوره پاندمی داده‌های مدل‌سازی هر دو هفته یک‌بار برای عموم مردم منتشر می‌شد. عضو هیئت مشاور علمی کووید-۱۹ بدلیل عدم شفافیت کافی در ارائه اطلاعات موجود استعفا داد

عضو هیئت مشاور علمی کووید-19 بدلیل عدم شفافیت کافی در ارائه اطلاعات موجود استعفا داد
عضو هیئت مشاور علمی کووید-۱۹ بدلیل عدم شفافیت کافی ارائه اطلاعات استعفا داد

احزاب سیاسی خواستار ارائه توضیحات شدند

عضو هیئت مشاور علمی کووید-۱۹ بدلیل عدم شفافیت کافی در ارائه اطلاعات موجود استعفا داد

سیاستمداران در پی استعفای فیزمن خواستار شفافیت در مورد ادعاهای او در مورد اثرگذاری سیاست بر توصیه‌های نهایی هیئت مشاور علمی شدند.

مایک شراینر (Mike Schreiner) رهبر حزب سبز در بیانیه‌ای گفت که نخست‌وزیر داگ فورد باید به این اتهامات پاسخ دهد.

شراینر گفت «هیئت مشاور علمی یکی از نهادهای تعیین‌کننده در عبور از بحران بهداشت عمومی کووید-۱۹ بوده است؛ بنابراین هنگامی‌که یکی از اعضای این هیئت ظاهراً به‌عنوان اعتراض استعفا می‌دهد، موجب نگرانی است؛ و موضوع باید برای مردم انتاریو روشن شود.» «کودکان ظرف چند روز آینده باوجود رو به افزایش بودن موارد ابتلا، موارد بستری در ICU و بستری در بیمارستان دوباره به مدرسه بازمی‌گردند؛ بااین‌حال چندین هفته است که خبری از داگ فورد نیست. من داگ فورد را به انجام وظایف شغلی خود و ارائه توضیحات شفاف در مورد وضعیت پیش‌آمده فرامی‌خوانم.»

آندره هوروات (Andrea Horwath) رهبر حزب نیودموکرات ضمن تکرار همان تمایلات اضافه کرد که نخست‌وزیر داگ فورد «قبلاً از شنیدن و توجه به توصیه‌های هیئت مشاور علمی خودداری کرده، توصیه‌های آنها را تحریف کرده و به‌طور مکرر از اقدام بر اساس توصیه‌های هیئت مشاور علمی در جهت محافظت از شهروندان انتاریو کوتاهی کرده است.»

در همین حین رهبر حزب لیبرال استیون دل دوکا (Stephen Del Duca) از دکتر فیزمن به خاطر تعهد او در طول دوران پاندمی «در مواجهه با دولت ضد دانش» تشکر کرد.

دکتر اندرو بوزری (Andrew Boozary) مدیر اجرایی گروه پزشکی اجتماعی در شبکه دانشگاهی بهداشت بعدازظهر دوشنبه گفت که مشاهده شکست روابط بین جامعه سیاسی و علمی نگران‌کننده است.

دکتر بوزری گفت «ما واقعاً نیاز داریم که شاهد تمرکز و تعهد دولت و جامعه علمی در آستانه ورود به موج چهارم باشیم.» «مسلماً در صورت وجود هرگونه احساسات مبنی بر مداخله سیاسی یا احساساتی مبنی بر اینکه ایده‌ها و باورهایی که باید منتشر شوند در اختیار عموم قرار نگرفته‌اند به نظر من به چنین دلایلی باید ساختار فعلی را منحل کنیم.» «با توجه به اینکه هر یک از ما به‌هرحال در چه شرایط بوده، کسانی که ازدست‌داده‌ایم، وضعیتی که کسب‌وکارها ناچار به تحمل آن بوده‌اند و شرایطی که اقتصاد ما از سر گذرانده است، ما درواقع نیاز داریم که بیش از هر زمان دیگری شاهد ارتباط نزدیک‌تر بین دولت و جامعه علمی باشیم.»

دکتر بوزری اضافه کرد که نسبت به هیئت مشاور علمی و کاری که توسط داوطلبان انجام شده است اعتماد کامل دارد.

سایر کارشناسان نیز در شبکه‌های اجتماعی به اظهارنظر در مورد استعفای فیزمن و ادعاهای او در شبکه‌های اجتماعی پرداختند. عضو هیئت مشاور علمی کووید-۱۹ بدلیل عدم شفافیت کافی در ارائه اطلاعات موجود استعفا داد

عضو هیئت مشاور علمی کووید-۱۹ بدلیل عدم شفافیت کافی در ارائه اطلاعات موجود استعفا داد  اخبار تورنتو اخبار کانادا اخبار تورنتو اخبار کانادا اخبار تورنتو اخبار کانادا اخبار تورنتو اخبار کانادا اخبار تورنتو اخبار کانادا اخبار تورنتو اخبار کانادا    اخبار کووید-۱۹  اخبار کووید-۱۹ اخبار کووید-۱۹ اخبار کووید-۱۹  اخبار کووید-۱۹ اخبار کووید-۱۹ اخبار کووید-۱۹

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا