انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو برای پایان دادن به «تصرف» شهر اتاوا و ویندزور وضعیت اضطراری اعلام کرد

داگ فورد نخست وزیر انتاریو در تلاش برای پایان دادن به راهبندان کاروان کامیون ها وضعیت اضطراری اعلام کرد

انتاریو برای پایان دادن به «تصرف» شهر اتاوا و ویندزور وضعیت اضطراری اعلام کرد

داگ فورد نخست وزیر انتاریو، در تلاش برای پایان دادن به «تصرف» اتاوا و ویندزور وضعیت اضطراری اعلام کرد در حالی که اعتراضات کاروان کامیون ها همچنان به مختل کردن ترافیک و جلوگیری از انتقال کالا در سراسر مرزهای کانادا ادامه می دهند. انتاریو برای پایان دادن به «تصرف» شهر اتاوا و ویندزور وضعیت اضطراری اعلام کرد

فورد خبر وضعیت اضطراری را روز جمعه اعلام کرد و گفت هیئت وزیران استانی تشکیل جلسه خواهد داد و «از اختیارات قانونی برای اجرای اضطراری دستورات استفاده خواهد کرد» تا از گذرگاه های مرزی بین المللی و همینطور مجموعه بزرگراه های ۴۰۰، فرودگاه ها، پل ها، بندرها و خطوط راه آهن در استان محافظت کند.

انتاریو برای پایان دادن به «تصرف» شهر اتاوا و ویندزور وضعیت اضطراری اعلام کرد
انتاریو برای پایان دادن به «تصرف» شهر اتاوا و ویندزور وضعیت اضطراری اعلام کرد

نخست وزیر انتاریو گفت مجازات سنگینی برای عدم پیروی از دستورات وجود خواهد داشت که شامل حداکثر ۱۰۰،۰۰۰ دلار جریمه نقدی و تا ۱ سال حبس است.

نخست وزیر انتاریو گفت «من جلسه هیئت وزیران را به منظور استفاده از اختیارات قانونی برای اجرای اضطراری دستورات تشکیل خواهم داد که به روشنی نشان خواهد داد که مانع شدن و مسدود کردن حرکت کالا، مردم و خدمات و همینطور زیرساخت های حیاتی یک اقدام غیرقانونی و قابل مجازات است.»

استان انتاریو علاوه بر این «اختیارات اضافی» برای توقیف گواهینامه های شخصی و تجاری افراد سرپیچی کننده از دستورات را فراهم خواهد کرد.

فورد در کنفرانس مطبوعاتی گفت «در حالی که این دستورات اضطراری و موقتی هستند ما به طور جدی قصد داریم که لایحه قانونی جدیدی ارائه کنیم که این مقررات را به طور دائمی به قانون اضافه می کند. در حالی که پلیس هر کاری که لازم باشد برای بازگرداندن نظم و قانون انجام می دهند ما نیز مراحل ضروری برای حمایت از پلیس را به انجام می رسانیم.»

اعتراضات در اتاوا از دو هفته فراتر رفته و باعث شده که آخر هفته گذشته شهردار اتاوا ناچار شود وضعیت اضطراری مربوط به اتاوا را اعلام کند در حالی که از روز دوشنبه راهبندان در ویندزور روی امبسدور بریج (Ambassador Bridge) ادامه دارد.

نخست وزیر انتاریو در صحبت خود در روز جمعه به روشنی نشان داد که مقررات جدید مانعی بر سر راه حق اعتراض هیچ فردی نخواهد بود؛ اما در عین حال اضافه کرد که اعتراضات در اتاوا و ویندزور از حد خود گذشته و اکنون اقتصاد استان را تحت تاثیر قرار داده است.

داگ فورد گفت «ما اکنون در دومین هفته تصرف شهر اتاوا هستیم. من این وضعیت را تصرف می نامم زیرا ماهیت آن همین است. این وضعیت یک اشغال غیرقانونی است.» «این وضعیت دیگر یک اعتراض نیست. در یک اعتراض، شما به طور مسالمت آمیز خواسته خود را مطرح می کنید و به خانه بر می گردید و می دانم که اکثر مردم همین کار را انجام دادند. آنها آمدند به طور مسالمت آمیز تظاهرات کردند، خواسته خود را مطرح کردند و سپس اینجا را ترک کردند.» «و می خواهم به آن دسته از مردم بگویم که صدای شما شنیده شد، کانادا صدای شما را شنید.»

«پیام من برای کسانی که هنوز در اتاوا مانده اند، کسانی که در گذرگاه های مرزی ما مانده اند این است که لطفا به خانه برگردید.»

نخست وزیر انتاریو داگ فورد علاوه بر این روز پنجشنبه تایید کرد که استان انتاریو به طور موفقیت آمیز برای دریافت حکم دادگاه به منظور مسدود کردن توزیع اعانه جمع آوری شده برای کاروان معترضان به مقررات اجباری واکسن و سایر مقررات کووید-۱۹ اقدام کرده است. علاوه بر این درخواست دیگری نیز برای صدور یک قرار منع اقدام در دادگاه عالی انتاریو بررسی خواهد شد که از مسدود شدن امبَسدور بریج (Ambassador Bridge) توسط معترضان جلوگیری می کند.

اعتراضات کاروان راننده کامیون ها        اعتراضات کاروان راننده کامیون ها      اعتراضات کاروان راننده کامیون ها      اعتراضات کاروان راننده کامیون ها

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا