انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو در حال طراحی یک طرح «مزایای قابل انتقال» برای کارگران بدون پوشش بیمه است

استان انتاریو طرح «مزایای قابل انتقال» برای کارگران بدون پوشش بیمه و مزایا اولین گزارش خود را بعد از انتخابات استانی منتشر خواهد کرد

انتاریو در حال طراحی یک طرح «مزایای قابل انتقال» برای کارگران بدون پوشش بیمه است

انتاریو قصد دارد یک سیستم «مزایای قابل انتقال» برای کارگرانی که از پوشش بیمه دندان پزشکی یا چشم پزشکی برخوردار نیستند توسعه دهد که این بسته‌مزایا قرار است در صورت تغیر شغل افراد همراه با آنها به شغل جدید منتقل شود. انتاریو در حال طراحی یک طرح «مزایای قابل انتقال» برای کارگران بدون پوشش بیمه است

ایده این طرح در گزارش اخیر یکی از کمیته های تخصصی توصیه شده بود که توسط دولت برای رسیدگی به وقفه در اشغال نیروی کار بر اثر پاندمی تشکیل شده است.

هدف از این طرح پوشش کارگران در اقتصاد مشاغل موقت، خرده فروشی و مشاغل پذیرایی و مهمانداری است که از مزایای بیمه ای برخوردار نیستند؛ این طرح قصد دارد نیازهای افرادی را تامین کند که ممکن است در طول زندگی، حرفه و شغل خود را تغییر دهند.

مانتی مک‌ناتن وزیر کار در مصاحبه ای گفت «هدف این طرح ایجاد یک توازن جدید و فراهم آوردن اعتماد به نفس لازم برای کارگران است تا حرفه های شغلی خود را رو به جلو هدایت کنند.» «ما از طریق این طرح اطمینان پیدا خواهیم کرد که کارگران دستمزد بیشتری به خانه می برند، از محافظت های بیشتری در محیط کار برخوردارند و از فرصت های بیشتری برای ساختن زندگی بهتر برای خود و فرزندانشان بهره مند هستند.»

مک‌ناتن گفت جزییات نحوه عملکرد این برنامه (از جمله نحوه تامین بودجه و نهاد یا شخص نظارت کننده بر طرح) قرار است ظرف چند ماه آینده مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

استان قصد دارد برای شروع کار یک هیئت مشاور متشکل از پنج نفر افراد متخصص در زمینه طرح های بیمه ای و مزایای مالی و مسائل محیط کار منصوب کند تا بهترین نحوه اجرای این برنامه و چگونگی «همراه ماندن این طرح با کارگران» در هنگام انتقال بین مشاغل را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند.

مک ناتن گفت این هئیت مشاور که نام اعضای آن در هفته های آینده اعلام خواهد شد از ماه مارس کار خود را با مشورت با کارفرمایان، رهبران اتحادیه های کارگری، کارگران و متخصصان بین المللی آغاز خواهد کرد. انتظار می رود که در جولای یک گزارش کوتاه مدت (پس از برگزاری انتخابات استانی در ماه جون) منتشر شود و این گروه سرانجام یک توصیه نهایی به دولت ارائه خواهد کرد.

مک ناتن گفت که می خواهد این برنامه «در سریعترین زمان ممکن» در اختیار مردم قرار بگیرد و در عین حال زمان لازم برای بررسی تفاوت های ظریف و جزییات پیچیده آن فراهم باشد. مک ناتن گفت که دولت محافظه کار پیشرو متعهد به ارائه مزایا برای کارگرانی است که تحت پوشش بیمه قرار ندارند و اضافه کرد که به نظر او این برنامه از لحاظ جذب نیروی کار می تواند برای انتاریو مزیت رقابتی فراهم کند.

مسئولان استان گفتند که اکثر کارگران در انتاریو دارای شغل دائمی تمام وقت هستند که شامل پوشش بیمه سلامت و دندان پزشکی است، اما کمتر از یک چهارم افرادی که دارای مشاغل پاره وقت یا شغل های بی ثبات هستند از پوشش بیمه مشابه برخوردارند. مسئولان استان اضافه کردند که احتمال اینکه افراد مشغول به کار در مشاغل کم درآمد، تازه واردها و جوانترها از مزایای محل کار برخوردار باشند بسیار کم است.

مک ناتن گفت که استان برآورد می کند که میلیون ها نفر از کارگران در حال حاضر از بیمه سلامت و سایر مزایا برخوردار نیستند و دولت می خواهد که این شکاف در بهره مندی از بیمه و مزایای را برطرف کند.

مک ناتن گفت «هیچ کسی در یک استان شکوفا و پر رونق مانند انتاریو نباید ناچار باشد که بین سلامت خود، وعده غذایی بعدی یا تامین سرپناه خود یکی را انتخاب کند.»

طرح مزایای قابل انتقال یکی از ۲۱ توصیه مطرح شده توسط کمیته مشاور بازیابی نیروی کار انتاریو بود که در گزارش نهایی این کمیته در اواخر سال گذشته منتشر شد.

این گروه از متخصصان علاوه بر این توصیه کرده بودند که دولت کارفرمایان را وادار کند که قراردادهای کار موقتی آنها با کارگران، دارای شفافیت بیشتری باشد و یک طبقه بندی «پیمانکاران مستقل» برای کارگران موقتی مشاغل مبتنی بر اپلیکیشن ها ایجاد کند که حقوق کارکنان از جمله پاداش انفصال از خدمت و حداقل دستمزد را تضمین می کند.  

مک ناتن گفت که برنامه مزایای قابل انتقال در حال حاضر در صدر اولویت های او قرار دارد اما می خواهد سایر توصیه های گزارش کمیته تخصصی را بعداً پیاده سازی کند. انتاریو در حال طراحی یک طرح «مزایای قابل انتقال» برای کارگران بدون پوشش بیمه است

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا