انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو وارد اولین مرحله بازگشایی‌های کووید-۱۹ شد : پاسخ به مهم‌ترین پرسش‌های شما

انتاریو وارد اولین مرحله بازگشایی‌های کووید-۱۹ شد : پاسخ به مهم‌ترین پرسش‌های شما

انتاریو وارد اولین مرحله بازگشایی‌های کووید-۱۹ شد : پاسخ به مهم‌ترین پرسش‌های شما

انتاریو سه روز جلوتر از زمان‌بندی وارد اولین مرحله برنامه بازگشایی می‌شود؛ اقدامی که به شهروندان اجازه می‌دهد از هوای تابستانی همراه با تنوعی از فعالیت‌های مجاز شده فضای باز لذت ببرند. انتاریو وارد اولین مرحله بازگشایی‌های کووید-۱۹ شد : پاسخ به مهم‌ترین پرسش‌های شما

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

استان انتاریو قرار بود بازگشایی را از ۱۴ ماه جون آغاز کند، اما دفتر نخست‌وزیر داگ فورد گفت که وضعیت در انتاریو «فراتر از سناریو بهترین حالت» است.

اما انتقال به مرحله ۱ به چه معناست؟

در اینجا به برخی از مهم‌ترین پرسش‌های مرتبط با بازگشایی پاسخ داده‌ایم.

انتاریو وارد اولین مرحله بازگشایی‌های کووید-19 شد : پاسخ به مهم‌ترین پرسش‌های شما
انتاریو وارد اولین مرحله بازگشایی‌های کووید-۱۹ شد

مرحله ۱ چه موقع شروع می‌شود و چه مدت به طول می‌انجامد؟

 

انتاریو از ساعت ۱۲:۰۱ نیمه‌شب جمعه، ۱۱ ماه جون وارد مرحله ۱ بازگشایی شد. دولت گفته است که فاصله بین انتقال به هر مرحله ۲۱ روز است. بنابراین انتاریو به‌احتمال زیاد از روز ۲ ماه جولای وارد مرحله ۲ خواهد شد.

 

آیا مرحله ۱ در سراسر استان اجرا می‌شود؟

 

دولت انتاریو ورود به مرحله ۱ را در سراسر استان به اجرا درآورده است، اگرچه واحدهای بهداشت عمومی محلی از اختیار لازم برای عقب نگه‌داشتن منطقه خود برای ورود به این مرحله برخوردارند. واحد بهداشت پورکوپاین (. Porcupine Health Unit) تنها واحد بهداشت عمومی است که مقررات منع آمدوشد فعلی پاندمی را تا ۲۴ ماه جون تمدید کرده است.

 

آیا می‌توانیم همراه دوستان و خانواده دورهم جمع‌شویم؟

 

گردهمایی‌های فضای باز و رویدادهای عمومی با حضور حداکثر ۱۰ نفر در حال حاضر مجاز است.  گردهمایی‌های فضای داخلی همراه با افرادی به‌غیراز اعضای خانوار هنوز مجاز نیست.

 

آیا می‌توانم به یک پاسیو غذاخوری بروم یا در یک رستوران غذا بخورم؟

 

پاسیوهای غذاخوری در مرحله ۱ با حضور حداکثر ۴ نفر دور هر میز یا حضور افراد بیشتر که همگی عضو یک خانوار باشند مجاز به بازگشایی هستند. هیچ محدودیتی ازلحاظ سقف تعداد میزها در یک پاسیو وجود ندارد، اما مقامات اعلام کرده‌اند که باید بین هر دو میز یا هر دو گروه از افراد دو متر فاصله وجود داشته باشد.

رستوران‌های دارای پاسیو غذاخوری می‌توانند، از دوشنبه تا یکشنبه و از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۲:۰۰ نیمه‌شب به ساعت‌های معمول ارائه سرویس مشروبات الکلی خود برگردند.

غذاخوری در فضاهای بسته همچنان ممنوع است.

 

آیا در حال حاضر می‌توانم حضوری خرید کنم؟

 

تمامی خرده‌فروشی‌ها می‌توانند با حدود ظرفیت مشخص بازگشایی کنند.

خرده‌فروشی‌های ضروری و سایر خرده‌فروشی‌های منتخب مجاز به فعالیت با ۲۵ درصد ظرفیت هستند درحالی‌که خرده‌فروشی‌هایی که غیرضروری محسوب می‌شوند مجازند که با حداکثر ۱۵ درصد ظرفیت فعالیت خود را از سربگیرند.

ازاین‌پس هیچ نوع محدودیت در مورد کالاهای قابل‌فروش در فروشگاه‌های ضروری وجود ندارد.

با این حال مراکز خرید و بازارچه‌ها همچنان برای خرید حضوری بسته خواهند ماند. صرفاً فروشگاه‌هایی که ورودی‌های رو به خیابان دارند مجاز به بازگشایی هستند.

 

آیا باشگاه‌های ورزشی مجاز به بازگشایی هستند؟

 

باشگاه‌های ورزشی و استودیوهای تناسب‌اندام همچنان بسته خواهند ماند، با این حال کلاس‌های تناسب‌اندام فضای باز مجازند با حضور حداکثر ۱۰ نفر فعالیت خود را از سربگیرند. بازگشایی این کلاس‌ها شامل تمرینات شخصی و تمرینات ورزشی فضای باز انفرادی/تیمی است.

 

مدارس چه شرایطی خواهند داشت؟

 

مدارس همچنان برای یادگیری‌های حضوری بسته خواهند ماند، با این حال استان اعلام کرد که مراسم فارغ‌التحصیلی فضای باز برای تمام مقاطع تحصیلی پذیرفته خواهد بود. اغلب هیئت‌های مدیریت مدارس در تورنتو و ناحیه تورنتو بزرگ از قبل اعلام کرده بودند که مراسم فارغ‌التحصیلی حضوری برگزار نخواهند کرد و در عوض تصمیم دارند که اجرای جشن مجازی از پیش برنامه‌ریزی‌شده خود را پیش ببرند.

انتظار می‌رود که یادگیری حضوری در مدارس از ماه سپتامبر از سر گرفته شود.

 

آیا می‌توانم به خانه حومه شهر خود یا خارج از منطقه سکونت خود مسافرت کنم؟

 

در مرحله ۱ هیچ نوع محدودیتی در مورد مسافرت‌های درون-استانی وجود ندارد.

 

آیا می‌توانم موهایم را در آرایشگاه کوتاه کنم؟

 

خیر. خدمات مراقبت شخصی در مرحله ۲ برنامه بازگشایی انتاریو از سر گرفته خواهند شد.

 

آیا کمپینگ مجاز است؟

 

بله. پارک‌های استانی در انتاریو در محله ۱ برای کمپینگ شبانه باز خواهند بود. پارک‌های استانی برای استفاده‌های روزانه نیز باز خواهند بود، اگرچه ۱۷ پارک مستلزم تعیین وقت قبلی به‌منظور رعایت محدوده ظرفیت هستند.

 

کمپ‌های تابستانی چطور؟

 

کمپ‌های روزانه برای کودکان به‌شرط پیروی از پروتکل‌های ایمنی متناسب کووید-۱۹ مجاز به فعالیت هستند. کمپ‌های شبانه مجاز نیستند.

 

کدام مقررات در مورد مراسم مذهبی اجرا می‌شوند؟

 

مراسم مذهبی فضای داخلی با حداکثر ۱۵ درصد ظرفیت هر اتاق مجاز است.

تشریفات مذهبی فضای باز، شامل مراسم ازدواج و مراسم خاک‌سپاری هیچ نوع محدودیت ظرفیتی ندارند.

در عوض، دولت سقف تعداد افراد شرکت‌کننده را بر اساس تعداد افرادی که می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در یک محوطه حضور یابند محدود کرده است.

 

مرحله بعد چیست؟

انتاریو وارد اولین مرحله بازگشایی‌های کووید-۱۹ شد : پاسخ به مهم‌ترین پرسش‌های شما | تهرانتو نیوز

در مرحله ۲ فعالیت‌های فضای باز بیشتری ازجمله ورزش‌ها و لیگ‌های فضای باز فعالیت خود را از سر خواهند گرفت و برخی از خدمات فضای داخلی برگشت به روال قبل را آغاز خواهند کرد. سقف افراد حاضر در گردهمایی‌های فضای باز تا ۲۵ نفر افزایش خواهد یافت و دورهم جمع شدن افراد در فضای بسته تا پنج نفر مجاز خواهد شد.

پارک‌های آبی و پارک‌های تفریح و سرگرمی فضای باز نیز بازگشایی خواهند شد.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا