انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

صاحب خانه ها در انتاریو ممکن است با ثبت لین روی خانه خود مواجه باشند؛ بدون اینکه حتی از آن مطلع باشند

شرکت های اجاره تجهیزات رفاهی خانه ها در انتاریو ممکن است بدون اطلاع صاحب خانه ها روی منازل آنها لین  بگذارند و آن را ممنوع الفروش کرده باشند

صاحب خانه ها در انتاریو ممکن است با ثبت لین روی خانه خود مواجه باشند؛ بدون اینکه حتی از آن مطلع باشند

فروش (Door-to-door) جلوی درب منازل چهار سال پیش در انتاریو ممنوع شد، اما قبل از اینکه متوقف شود، بسیاری از مردم با قراردادهای اجاره گران‌قیمت-بلندمدت برای فرنس (furnace)، آبگرمکن و ایرکاندیشن (تهویه مطبوع) گرفتار شدند.

صاحب خانه ها در انتاریو ممکن است با ثبت لین روی خانه خود مواجه باشند؛ بدون اینکه حتی از آن مطلع باشند
صاحب خانه ها در انتاریو ممکن است با ثبت لین روی خانه خود مواجه باشند؛ بدون اینکه حتی از آن مطلع باشند

اگر قراردادی را برای اجاره تجهیزات برای خانه خود امضا کرده اید، ممکن است بدون اطلاع شما لین (lien) [حق رهن، گرو] روی ملک شما گذاشته شده باشد.

شرلی کولتیس (Shirley Coultis) گفت پس از اینکه در مارس سال جاری برادرش ریچارد هنکاک از مارکهام فوت کرد، او مسئول رسیدگی به امور مالی برادرش شد و وقتی به آنچه که برای آنها رخ داده بود پی برد، شوکه شد.

کولتیس گفت «قراردادهای متعددی با چندین شرکت با نام های مختلف وجود داشت.»

کولتیس متوجه شد که برادرش [که او را فردی قابل اعتماد و دچار مشکلات پزشکی می دانست] قراردادهای متعددی برای اجاره شش مورد مختلف از جمله یک فرنس، فیلتر هوا و تصفیه کننده آب امضا کرده است.

کولتیس متوجه شد که علیرغم پرداخت بیش از ۱۵،۰۰۰ دلار هزینه اجاره، چهار مورد لین به مبلغ ۳۶،۲۹۰ دلار روی خانه اش ثبت شده است.

کولتیس گفت «آنها به طور قانونی می توانند بدون اینکه شما بدانید روی خانه شما لین ثبت کنند و این کاملاً ظالمانه است که آنها اجازه انجام این کار را دارند.»

ونوس لوپز (Venus Lopez) که او نیز در مارکهام زندگی می کند گفت که هفت سال پیش یک دستگاه تهویه مطبوع در خانه او نصب شده بود و بعداً احساس کرد که اطلاعات گمراه کننده به او داده شده است و بنابراین از پرداخت اجاره دست کشید.

لوپز بعداً متوجه شد که مبلغ ۱۴،۸۲۹ دلار لین روی خانه او ثبت شده است.

لوپز گفت «باورم نمی‌شود که لین روی خانه من ثبت کرده اند. لوپز گفت احساس حقارت می کنم، نمی‌توانم بخوابم و این مرا آزار می دهد.»

دنیس کرافورد یک وکیل در شرکت حقوقی کلاهبرداری های گرمایش/تهویه/تصفیه هوای انتاریو (Ontario HVAC Scam) است، شرکتی که کرافورد می گوید به صاحب خانه ها کمک می کند تا بفهمند که آیا حق لین روی خانه هایشان وجود دارد یا خیر و در ازای دریافت مبلغی سعی می کند این وجه لین را حذف کنند.

کرافورد گفت «من [این نوع قراردادها] را کلاهبرداری می نامم زیرا کل مدل تجاری این قراردادهای اجاره مبتنی بر فریب است.»

کرافورد گفت بسیاری از مردم تا زمانی که تصمیم می گیرند خانه خود را بفروشند از وجود لین روی خانه خود بی اطلاع هستند.

کرافورد گفت «آنها واقعاً به پرداخت‌های ماهانه اهمیتی نمی‌دهند، زیرا پول واقعی خود را زمانی به دست می آورند که شما مجبور به فروش خانه‌تان هستید، و چاره‌ای ندارید جز اینکه برای حذف لین به آنها پول بدهید.»

شرکت حقوقی رسیدگی به کلاهبرداری های گرمایش/تهویه/تصفیه هوای انتاریو (Ontario HVAC Scam) گفت که هزینه حذف لین از روی یک خانه در موارد مختلف متفاوت است، اما برای یک مورد معمولی حدود ۵،۰۰۰ دلار دریافت می کند.

کرافورد گفت اگر نتوانند لین را حذف کنند، ضمانت بازگشت پول وجود دارد.

کرافورد گفت که شرکت حقوقی رسیدگی به کلاهبرداری های گرمایش/تهویه/تصفیه هوای انتاریو (Ontario HVAC Scam) به صورت رایگان سند مالکیت را چک می کند تا ببیند آیا لین روی خانه شما ثبت شده است یا خیر. علاوه بر این می‌توانید بررسی سند مالکیت را از طریق اداره ثبت اسناد املاک انتاریو (Service Ontario and Onland) و با استفاده از تابع جستجوی ملک با هزینه حدود ۳۰ دلار انجام دهید.  

کرافورد می‌گوید که شرکت‌ها نباید اجازه داشته باشند که بدون اطلاع مردم روی خانه‌های آنها لین بگذارند.

کرافورد گفت «دولت انتاریو باید این راه فرار قانونی که به شرکتها اجازه می دهد بدون اجازه صاحب خانه ها منازل آنها را با ثبت لین روی آنها ممنوع‌الفروش کنند، مسدود کند.»

هنگامی که سی‌تی‌وی نیوز تورنتو (CTV News) با شرکت هایی که روی خانه هنکاک لین ثبت کرده بودند تماس گرفت، این شرکت ها لین را لغو کردند و کل مبلغ را بخشیدند. شرکتی که روی خانه لوپز حق التزام داشت، نیز این لین را لغو کرد و مبلغ بدهی را نیز بخشید.

حتی با وجود اینکه اکثر موارد فروش درب منازل در انتاریو ممنوع است، هنوز هم برخی از محصولات وجود دارند که می توانند درب منزل فروخته شوند. در امضای هر قرارداد دقت کنید و قبل از اجاره تجهیزات حساب‌و‌کتاب کنید تا ببینید آیا بهتر است آن را بخرید یا خیر.

شرکت های اجاره تجهیزات رفاهی خانه ها در انتاریو ممکن است بدون اطلاع صاحب خانه ها روی منازل آنها لین  بگذارند و آن را ممنوع الفروش کرده باشند  شرکت های اجاره تجهیزات رفاهی خانه ها در انتاریو ممکن است بدون اطلاع صاحب خانه ها روی منازل آنها لین  بگذارند و آن را ممنوع الفروش کرده باشند  رهن خانه در تورنتو کانادا  رهن خانه در تورنتو کانادا  رهن خانه در تورنتو کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا