انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

تازه ترین مدل‌سازی وضعیت پاندمی در انتاریو پیش بینی می کند تا ژانویه احتمالاً بستری در آی سی یو به ۲۰۰ نفر می رسد

طبق نتایج مدل‌سازی به دلیل افزایش موارد کووید-۱۹ تعداد بیماران بستری در واحدهای مراقبت ویژه انتاریو در ژانویه به ۲۰۰ نفر می رسد

تازه ترین مدل‌سازی وضعیت پاندمی در انتاریو پیش بینی می کند تا ژانویه احتمالاً بستری در آی سی یو به ۲۰۰ نفر می رسد

طبق داده های آخرین مدل‌سازی از وضعیت پاندمی که امروز توسط هیئت مشاور علمی انتاریو منتشر شد اغلب مناطق بهداشت عمومی انتاریو تا اوایل سال نو شاهد افزایش موارد کووید-۱۹ و اشغال ظرفیت ICU ها تا ۲۰۰ بیمار خواهند بود. تازه ترین مدل‌سازی وضعیت پاندمی در انتاریو پیش بینی می کند تا ژانویه احتمالاً بستری در آی سی یو به ۲۰۰ نفر می رسد

تمامی ۳۴ منطقه بهداشت عمومی انتاریو به غیر از هشت منطقه از ۲۶ اکتبر تا ۸ نوامبر شاهد جهش موارد ابتلا بوده اند و در این میان سادبری شاهد بیشترین افزایش موارد ابتلا بوده است. تازه ترین مدل‌سازی وضعیت پاندمی در انتاریو پیش بینی

با این حال هیئت مشاور علمی می گوید که به دلیل افزایش اخیر در تعداد مبتلایان آمار ابتلا در آینده نزدیک نامشخص است.

دکتر پیتر جونی مدیر هیئت علمی روز جمعه به CP24 گفت «از نظر من پذیرش عدم قطعیت در حال حاضر بسیار اهمیت دارد. ما در یک برهه زمانی بحرانی هستیم؛ و اگر خواهان مدرک و شواهدی درباره چند و چون این مسئله هستید فقط کافی است که به اروپای غربی بروید و ببینید که در آنجا چه اتفاقی در حال وقوع است.»

افزایش شیوع ویروس در سراسر استان به هوای سردتر و این که مردم وقت بیشتری را در فضاهای بسته می گذرانند، لغو برخی از محدودیت های ظرفیتی در ماه گذشته و برگزاری بیشتر دورهمی ها در فضای بسته نسبت داده شده است.

در نتیجه هیئت مشاور علمی یک «تعویق حساب شده در برنامه بازگشایی» به طور موقت، پوشش مناسب ماسک در فضاهای بسته و همین‌طور اقدام به واکسیناسیون کامل را توصیه می کند.

دکتر جونی گفت برای اینکه خاطرجمع باشیم تعداد موارد ابتلا دچار افزایش شدید نخواهد شد لازم است که استان انتاریو به محدودیت های فعلی بهداشت عمومی پایبند بماند. تازه ترین مدل‌سازی وضعیت پاندمی در انتاریو پیش بینی

دکتر جونی گفت «هدف اصلی ما بهینه سازی دقیق محدودیت ظرفیت و مواردی از این قبیل است. باید مراقب باشیم که گواهی نامه های واکسن به دقت پیاده سازی می شوند و مردم ماسک های خود را می پوشند. ما در چنین سطحی [از اقدامات] هستیم، که وضعیت مثبتی است.»

دکتر جونی اضافه کرد «در حال حاضر آمار ابتلا در تورنتو هنوز باثبات است. ما سعی می کنیم وضعیت را در همین سطح حفظ کنیم و مایلم که در آینده نیز وضعیت به همین صورت باشد.»

نرخ تست گیری نیز در طول دو هفته گذشته نسبتاً بدون تغییر باقی مانده است اما نرخ مثبت شدن تست ها در سراسر استان به‌طور یکنواخت در حال افزایش بوده است.

هیئت مشاور علمی در گزارش ارائه شده خود در روز جمعه نوشت «وضعیت تست گیری بدون تغییر بوده، اما نرخ مثبت شد تست ها در چندین اداره بهداشت عمومی در حال افزایش است؛ که حاکی از افزایش واقعی در تعداد موارد ابتلا است.»

نرخ فعلی مثبت شدن تست ها در استان ۲.۵ درصد است که نسبت به نرخ ۱.۸ درصدی هفته گذشته افزایش داشته است.

رقم بازتولید مؤثر بیماری که به عنوان میانگین تعداد موارد ابتلا ناشی از یک مورد ابتلا تعریف می شود تا تاریخ ۸ نوامبر برابر با ۱.۲۵ مورد بوده است که در مقایسه با رقم محاسبه شده ماه گذشته که برابر با یک بود افزایش داشته است.

گرچه تعداد موارد ابتلا در اغلب مناطق استان در حال افزایش است اما ظرفیت اشغال شده بیمارستان ها و واحدهای مراقبت ویژه فعلاً ثابت باقی مانده است. با این حال احتمال می ‌رود که نرخ موارد بستری درICU ظرف ماه های آینده افزایش پیدا کند.

هیئت مشاور علمی در یکی از سناریوهای «احتمال قوی‌تر» پیش بینی می کند که نرخ اشغال ظرفیت ICU در ژانویه به ۲۰۰ تخت می رسد و طبق یک سناریو «محتمل» می تواند تا ۲۵۰ تخت نیز اشغال شود. 

هیئت مشارو علمی یادآور شد که تمامی سناریو ها با فرض اجرایی باقی ماندن محدودیت های بهداشت عمومی تهیه شده اند.

تا روز جمعه ۲۰۷ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس در بیمارستانهای انتاریو و ۱۳۰ نفر نیز در ICU های استان بستری بودند. تازه ترین مدل‌سازی وضعیت پاندمی در انتاریو پیش بینی می کند تا ژانویه احتمالاً بستری در آی سی یو به ۲۰۰ نفر می رسد

تازه ترین مدل‌سازی وضعیت پاندمی در انتاریو پیش بینی می کند تا ژانویه احتمالاً بستری در آی سی یو به 200 نفر می رسد
تازه ترین مدل‌سازی وضعیت پاندمی در انتاریو پیش بینی می کند

دکتر جونی گفت اگر اشغال ظرفیت ICU اندکی افزایش یابد قاعدتاً سیستم خدمات درمانی نباید مانند دو موج قبلی پاندمی تحت فشار قرار بگیرد. تازه ترین مدل‌سازی وضعیت پاندمی در انتاریو پیش بینی

دکتر جونی گفت «بنابراین حتی اگر شاهد اندکی افزایش در تعداد موارد ابتلا باشیم با همان میزان افزایش مشابه در تعداد تخت های اشغال شده ICU مواجه نخواهیم شد. بنابراین ۲۰۰ تا ۲۵۰ [تحت اشغال شده در ICU] همچنان مشکلی ایجاد نمی کند. فقط باید مراقب باشیم که تعداد موارد ابتلا مانند آنچه در اروپا اتفاق افتاد ناگهان دچار افزایش انفجاری نشود.»

سخنگوی وزارت بهداشت گفت که استان انتاریو به منظور تعیین بهترین اقدامات بعدی به پایش روندهای آماری ادامه می دهد.

الکساندرا هیلکن (Alexandra Hilkene) در بیانیه ای گفت «جای هیچ شکی نیست که ماه های پیش رو نیازمند حفظ هوشیاری است و نتایج مدل‌سازی به درستی اشاره می کنند که برخی از سایر حوزه های استحفاظی همچنان در روند مواجهه خود با موج چهارم کووید-۱۹ درگیر مشکلاتی هستند. به همین دلیل انتاریو به اتخاذ رویکردی متفاوت از طریق برقرار نگه داشتن مقررات جدی بهداشت عمومی همچون پوشیدن ماسک در فضای بسته و الزامات گواهی واکسیناسیون برای دسترسی به محیط های دارای ریسک بالا ادامه می دهد.» تازه ترین مدل‌سازی وضعیت پاندمی در انتاریو پیش بینی

در مدل‌سازی ماه گذشته هیئت مشاور علمی پیش بینی کرده بود که علیرغم پوشش گسترده واکسیناسیون لغو دائمی تعداد بیشتری از اقدامات بهداشتی می تواند منجر به شروع یک موج جدید شود.

هیئت مشاور پیش بینی کرد که در طول ماه نوامبر با افزایش تماس های بین فردی تعداد موارد ابتلا حول و حوش ۵۰۰ مورد در روز در نوسان خواهد بود. تازه ترین مدل‌سازی وضعیت پاندمی در انتاریو پیش بینی

استان انتاریو امروز از ثبت ۵۹۸ مورد کووید-۱۹ خبر داد که نسبت به ۶۴۲ مورد در روز پنج شنبه با کاهش روبرو بوده اما در عین حال نسبت به ۵۶۳ مورد در هفته گذشته شاهد افزایش بوده است.

امروز میانگین متحرک هفت روزه به دلیل افزایش اخیراً در تعداد موارد ابتلا به ۵۳۷ رسید که در مقایسه با رقم ۴۰۴ در هفته گذشته افزایش چشمگیری محسوب می شود.

تا به امروز ۸۸ درصد از شهروندان واجد شرایط انتاریو یک دوز واکسن کووید-۱۹ تزریق کرده اند و ۸۵ درصد نیز هر دو دوز را دریافت کرده اند و کاملاً واکسینه محسوب می شوند. تازه ترین مدل‌سازی وضعیت پاندمی در انتاریو پیش بینی

کودکان کوچک‌تر از ۱۲ سال در حال حاضر واجد شرایط واکسن نیستند.

هیئت مشاورعلمی یادآور شد که افراد فاقد واکسیناسیون در مقایسه با افراد کاملاً واکسینه شش برابر بیشتر در معرض ریسک بروز علائم حاد کووید-۱۹، یازده برابر بیشتر در معرض ریسک بستری شدن در بیمارستان و ۲۶ برابر بیشتر در معرض ریسک بستری در ICU قرار دارند. تازه ترین مدل‌سازی وضعیت پاندمی در انتاریو پیش بینی

هیئت مشاور علمی در گزارش خود نوشت «واکسیناسیون همچنان مؤثرترین محافظت در مقابل ابتلا به کووید-۱۹، بستری در بیمارستان و همچنین ابتلا طولانی مدت به کووید-۱۹ است اما شکاف های بحرانی و عمیقی در میزان واکسیناسیون در محله ها و شهرهای مختلف وجود دارد.»

آخرین مدل‌سازی در حالی منتشر می شود که اوایل این هفته دولت داگ فورد اعلام کرد که برنامه لغو تعداد بیشتری از محدودیت های بهداشت عمومی در برخی محیط های دارای ریسک بالا را به تعویق می اندازد.

دولت قرار بود که از روز دوشنبه محدودیت ظرفیت مجموعه های تجاری فروش خوراک و نوشیدنی دارای تسهیلات رقص شامل مکان های برگزاری مراسم عروسی، استریپ کلاب ها و گرمابه های تفریحی را به شرط الزامی بودن گواهی واکسن لغو کند.

با این حال، دولت اعلام کرد که این محدودیت‌ها «به دلیل رعایت نهایت احتیاط» فعلاً لازم‌الاجرا باقی می ماند.

ماه گذشته دولت از برنامه لغو محدودیت های باقیمانده بهداشت عمومی شامل پوشش اجباری ماسک و سیستم گواهی واکسیناسیون تا ماه مارس رونمایی کرده بود.

وزارت بهداشت  وزارت بهداشت  اخبار تورنتو  آی سی یو  اخبار تورنتو  وزارت بهداشت اخبار تورنتو آی سی یو  وزارت بهداشت اخبار تورنتو   آی سی یو    وزارت بهداشت اخبار تورنتو آی سی یو  اخبار تورنتو  وزارت بهداشت  اخبار تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا