انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو قرارداد طرح ملی ۱۰ دلار در روز برای مراقبت از کودکان را با دولت فدرال امضا کرد

انتاریو قرارداد هزینه مراقبت از کودکان را امضا کرد؛ تخفیف‌ها با محاسبه از اول اپریل در ماه می به خانواده ها پرداخت خواهد شد

استان انتاریو قرارداد طرح ملی ۱۰ دلار در روز برای هزینه مراقبت از کودکان را با دولت فدرال امضا کرد

دولت انتاریو قرارداد هزینه مراقبت از کودکان را با دولت فدرال امضا کرده و بر اساس این قرارداد هزینه‌های مراقبت از کودک تا پایان سال به نصف کاهش می‌یابد و مبلغ تخفیف‌ها که از اول ماه اپریل محاسبه و در ماه می به والدین پرداخت خواهد شد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و داگ فورد نخست وزیر انتاریو جزئیات این توافق را در یک کنفرانس خبری که صبح دوشنبه در برمپتون برگزار شد به طور رسمی اعلام کردند.

استان انتاریو قرارداد طرح ملی ۱۰ دلار در روز برای مراقبت از کودکان را با دولت فدرال امضا کرد
انتاریو قرارداد طرح ملی ۱۰ دلار در روز برای مراقبت از کودکان را با دولت فدرال امضا کرد

دولت استانی در یک بیانیه خبری اعلام کرد که بر اساس این قرار داد هزینه روزانه مراقبت از کودکان تا پایان سپتامبر ۲۰۲۵ بطور متوسط برابر با ۱۰ دلار در روز خواهد بود.

انتاریو آخرین استانی است که به عنوان بخشی از برنامه ملی ۳۰ میلیارد دلاری طرح مراقبت از کودکان دولت ترودو با اتاوا قرارداد امضا می کند. برخلاف قراردادهای پنج ساله‌ای که سایر استان ها و قلمروها با اتاوا امضا کرده اند، مبلغ قرارداد انتاریو با دولت فدرال ۱۳.۲ میلیارد دلار برای یک بازه شش ساله است.

استان انتاریو قرارداد طرح ملی ۱۰ دلار در روز برای مراقبت از کودکان را با دولت فدرال امضا کرد
انتاریو قرارداد طرح ملی ۱۰ دلار در روز برای مراقبت از کودکان را با دولت فدرال امضا کرد

لازم به ذکر است که بودجه ۲۰۲۱ دولت فدرال قبلاً اشاره کرده بود که بودجه برنامه ملی مراقبت از کودکان پس از اتمام دوره پنج سال اولیه این طرح سالانه ۹ میلیارد دلار خواهد بود.

ترودو گفت «ما می دانیم که بچه ها شایسته بهترین شروع زندگی هستند. والدین به ویژه مادران نباید ناچار باشند بین خانواده یا شغل یکی را انتخاب کنند.» «ما یک سال پیش گفتیم که یک سیستم ملی ایجاد خواهیم کرد تا مراقبت از کودک را در همه جای کانادا مقرون به صرفه تر و قابل دسترس تر کنیم. ما امروز، همچنان به تحقق این وعده ادامه می دهیم.»

علاوه بر این به دلیل امضا شدن قرارداد پیش از پایان سال مالی دولت کانادا (۳۱ مارس) سرمایه گذاری اولیه ۱۰.۲ میلیارد دلاری می‌تواند به جای پنج سال در طول چهار سال اجرا شود.

مقامات فدرال قبلاً گفته بودند که در صورت عدم دستیابی به توافق تا پایان ماه مارس ممکن است بیش از یک میلیارد دلار از بودجه وعده داده شده به استان برای سال مالی ۲۰۲۲_۲۰۲۱ «باطل شود.»

یک مکانیزم بازنگری که طبق گفته دولت استانی منحصر به انتاریو است نیز در سال سوم قرارداد گنجانده شده که به استان اجازه می دهد در صورت کسری بودجه از دولت فدرال پول بیشتری درخواست کند.

طبق مرحله اول توافق هزینه مراقبت از کودکان برای همه خانواده‌های انتاریویی دارای کودکان پنج سال و کمتر در مراکز مجاز مراقبت از کودکان که در این طرح مشارکت کرده‌اند با عطف به ماسبق به ۱ اپریل ۲۰۲۲ به میزان ۲۵ درصد کاهش می یابد و به حداقل ۱۲ دلار در روز می رسد. بنابراین تخفیف هایی که از ۱ اپریل محاسبه خواهند شد در ماه می به والدین پرداخت می‌گردند.

دولت استانی اعلام کرد که والدین در ماه دسامبر نیز شاهد کاهش دیگری خواهند بود که متوسط هزینه مراقبت از کودکان در سال ۲۰۲۲ را مجموعا تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

هزینه ها در سپتامبر ۲۰۲۴ مجدداً کاهش می یابد و تا سپتامبر ۲۰۲۵ به ۱۰ دلار در روز برای مراقبت از کودکان می رسد.

قرارداد استان با دولت فدرال علاوه بر این شامل ایجاد ۸۶،۰۰۰ فضای نگهداری از کودکان است که ۱۵،۰۰۰ مورد از این مراکز از سال ۲۰۱۹ در حال فعالیت بوده اند.

داگ فورد  جاستین ترودو  داگ فورد  جاستین ترودو    داگ فورد  جاستین ترودو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا