انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

قاضی انتاریو دستور مسدود شدن ۲۰ میلیون پول نقد، و کریپتوکارنسی معترضان را صادر کرد

دستورتوقیف ۲۰ میلیون دلار دارایی معترضان در حساب های بانکی و کیف پول های کریپتوکارنسی توسط دادگاه انتاریو صادر شد

قاضی انتاریو دستور مسدود شدن ۲۰ میلیون پول نقد، و کریپتوکارنسی معترضان را صادر کرد

همزمان با فعالیت پلیس برای بازداشت سازماندهندگان کاروان که خیابان های دان تاون اتاوا را مسدود کرده‌اند، نوع متفاوتی از اجرای قانون در دادگاه در حال رقم خوردن بود؛ به طوری که در این دادگاه شهروندان حکم مسدودسازی میلیون ها دلار از دارایی های متعلق به سازماندهندگان کاروان و مشارکت کنندگان در کمک مالی عمومی به کاروان را دریافت کردند. قاضی انتاریو دستور مسدود شدن ۲۰ میلیون پول نقد، و کریپتوکارنسی معترضان را صادر کرد

طبق حکم صادره توسط قاضی کالوم مک لئود (Calum MacLeod) رهبران کاروان اکنون طی حکمی که دستور مارِیوا (mareva) نامیده می شود و در سراسر جهان لازم الاجرا است از دسترسی به حدود ۲۰ میلیون دلار از دارایی های مرتبط با تصرف [شهر اتاوا]، شامل حساب های بانکی مشارکت کنندگان در کمک مالی به کاروان تا دارایی های کریپتوکارنسی محروم شدند.

قاضی انتاریو دستور مسدود شدن 20 میلیون پول نقد و کریپتوکارنسی معترضان را صادر کرد
قاضی انتاریو دستور مسدود شدن ۲۰ میلیون پول نقد و کریپتوکارنسی معترضان را صادر کرد

پال چمپ (Paul Champ) وکیل این شکایت سنخی (گروهی) گفت «برای اولین بار در تاریخ حقوقی کانادا یک حکم مسدودسازی حساب برای بیت کوین و کریپتوکارنسی صادر شده است.»

پال چمپ لایحه درخواست صدور حکم مسدودسازی دارایی ها را به عنوان بخشی از همان شکایت سنخی مطرح کرده بود که به صدور حکم قضایی علیه صدای بلند بوق زدن منجر شد؛ اقدامی که به مشخصه بارز کاروان تبدیل شده بود و به مدت بیش از دو هفته مولفه ثابت دان‌تاون اتاوا بود.

این لایحه درخواست صدور حکم به این دلیل ثبت شده است تا اگر لایحه درخواست بزرگتر {با موضوع جبران خسارت اختلالات ایجاد شده توسط کاروان} با موفقیت به نتیجه رسید دارایی های [کاروان] از قبل در اختیار دادگاه باشد. یعنی ممکن است مقداری از میلیون ها دلار پول جمع شده برای کاروان برای جبران خسارات وارده به ساکنین اتاوا مورد استفاده قرار گیرد.

کیت ویلسون (Keith Wilson) یکی از وکلایی که دفاع از کاروان را به عهده دارد گفت علیه حکم توقیف که بدون هیچ گونه هشداری به شرکت کنندگان در کاروان صادر شده است، مبارزه خواهد کرد.

ویلسون در یک ایمیل نوشت «این آخرین حکم دادگاه نیز به چالش کشیده خواهد شد دقیقا همانطور که ما برای ابطال تمامی تلاش های دیگری که دولت با هدف جلوگیری از حمایت کانادایی ها از جنبشی که به آن اعتقاد دارند، انجام داده است، دعاوی حقوقی در دادگاه ثبت می کنیم.

این حکم با دستور مسدودسازی پول های سایت گیوسندگو (GiveSendGo)، که یک وبسایت آمریکایی جمع آوری عمومی اعانه است و توسط دادستان کل انتاریو از دادگاه دریافت شد و همینطور با اختیارات مضاعفی که از طریق فعالسازی قانون وضعیت اضطراری در اختیار دولت قرار گرفته متفاوت است.

لایحه درخواست صدور حکم راه های مختلفی را شرح داده است که معترضان برای جمع کردن پول امتحان کرده‌اند، ابتدا از طریق وب سایت جمع آوری عمومی پول روی پلتفرم گوفاندمی (GoFundMe) بیش از ۱۰ میلیون دلار پول جمع کردند اما توسط وبسایت متوقف شد و بیشتر پولها به پرداخت کنندگان باز گردانده شد. تی دی بانک (TD Bank) نیز از قبل برای دریافت دستورالعمل در مورد نحوه تعیین تکلیف ۱.۴ میلیون دلار پولی که به حساب های شخصی راه پیدا کرده، در دادگاه اقدام کرده است.

معترضان به پلتفرم گیوسندگو (GiveSendGo)، یک پلتفرم آمریکایی جمع آوری عمومی اعانه روی آوردند که مبلغ ۹.۳ میلیون دلار (دلار ایلات متحده) پیش از دستور مسدودسازی پولها روی این پلتفرم جمع شده بود. این پلتفرم در توییتر به تمسخر و سرزنش مقامات کانادایی پرداخت. اوایل این هفته حافظه پنهان سوابق اهداء پول توسط هکرها افشا شد.

لایحه درخواست صدور حکم می گوید معترضان پس از این اقدامات به کریپتوکارنسی هایی مانند بیت کوین روی آوردند، در حالی که پت کینگ حتی تلاش کرد که کریپتوکارنسی متعلق به خود را ایجاد کند. لایحه درخواست صدور حکم می گوید به همین دلیل است که وکلا دارایی های موجود در حساب های بانکی متعدد، وبسایت های جمع آوری عمومی اعانه و دست کم ۱۲۰ کیف پول کریپتوکارنسی را هدف قرار داده اند.

لایحه درخواست صدور حکم می گوید «در حالی که تاکتیک های غیرقانونی کاروان آزادی به طور فزاینده ای آشکار می شدند، پلتفرم های قانونی جمع آوری عمومی اعانه دیگر حاضر به حمایت از آنها نبودند.»

در تورنتو مدیر مبارزه با پولشویی صرافی کریپتوکارنسی بیت‌بای (Bitbuy) گفت که از قبل ابلاغیه ای از طرف پلیس سلطنتی (RCMP) دریافت کرده اند که درخواست اقدامات بیشتر در مورد فهرستی از حسابهای این صرافی را داشته است.

جوزف یوسو (Joseph Iuso) گفت «در حدود ۳۴ حساب در این فهرست وجود دارد.» «کاری که ما انجام می دهیم این است که آدرس های کیف پول ها را بررسی و مقایسه می کنیم تا ببینیم آیا هیچ کدام از آدرسها تعاملی با ما داشته است یا خیر.» قاضی انتاریو دستور مسدود شدن ۲۰ میلیون پول نقد، و کریپتوکارنسی معترضان را صادر کرد

دستور توقیف کریپتوکارنسی معترضان   دستور توقیف کریپتوکارنسی معترضان      دستور توقیف کریپتوکارنسی معترضان  دستور توقیف کریپتوکارنسی معترضان

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا