انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

لیبرال‌های انتاریو متعهد شدند در صورت پیروزی در انتخابات استان در سال اول دولت خود استفاده از تفنگ دستی را ممنوع کنند

لیبرال‌های انتاریو وعده دادند در صورت پیروزی در انتخابات استفاده از تفنگ دستی را در اولین سال دولت خود ممنوع خواهند کرد

لیبرال‌های انتاریو در صورت پیروزی در انتخابات استان استفاده از تفنگ دستی را ممنوع میکنند

لیبرال‌های انتاریو می‌گویند در صورت انتخاب شدن در ماه جون استفاده از تفنگ دستی را در اولین سال دولت خود در سراسر استان ممنوع خواهند کرد.

لیبرال‌های انتاریو در صورت پیروزی در انتخابات استان استفاده از تفنگ دستی را ممنوع میکنند
لیبرال‌های انتاریو در صورت پیروزی تفنگ دستی را ممنوع میکنند

در جریان اعلام برنامه انتخاباتی لیبرال ها در صبح روز سه‌شنبه جزئیات اندکی ارائه شد و استیون دل دوکا (Steven Del Duca) رهبر حزب صرفاً به گفتن این که حزب او «فروش، همراه داشتن، حمل و نقل و نگهداری تفنگ های دستی را ممنوع می کند» بسنده کرد.

اجرای چنین سیاستی تا حد زیادی به مشارکت با دولت فدرال بستگی دارد.

استیون دل دوکا می‌گوید که در صورت انتخاب شدن به عنوان نخست وزیر انتاریو، پیشنهاد اتاوا را برای تأمین بودجه یک برنامه بازخرید تفنگ دستی می‌پذیرد؛ این برنامه فروش تفنگ های دستی به دولت را برای صاحبان سلاح‌های گرم ممنوعه الزامی می‌کند.

طبق قوانین فعلی، لایحه قانون اسلحه فدرال فقط در مورد سلاح های گرم تهاجمی اعمال می‌شود.

مارکو مندیچینو (Marco Mendicino) وزیر ایمنی عمومی در ماه مارس گفت که دولت حداقل یک میلیارد دلار برای همکاری با استان هایی که می‌خواهند تفنگ دستی را ممنوع کنند، اختصاص خواهد داد.

دل دوکا در سخنانی در روز سه شنبه اذعان داشت که بخش بزرگی از مشکل قاچاق اسلحه از طریق مرزهاست که نیازمند حمایت بیشتر فرا استانی برای کاهش خشونت های مرتبط با اسلحه در استان است.

دل دوکا درباره تیراندازی های متعددی که عمدتاً در منطقه بزرگ تورنتو رخ داده گفت «ما در چند هفته گذشته داستان های دلخراشی شنیده ایم. «این [وضعیت] قابل قبول نیست.»

رهبر حزب لیبرال انتاریو از این فرصت استفاده کرد و داگ فورد رهبر حزب محافظه‌کار پیشرو را متهم کرد که منافع لابی اسلحه را بر قربانیان خشونت اسلحه مقدم می‌دارد.

دل دوکا گفت «نتیجه این است که خشونت با تفنگ دستی به سرعت از کنترل خارج می شود. انتخاب در مورد تفنگ های دستی روشن است، یا تفنگ های دستی و [در نتیجه] تعداد بیشتری جنایات مرتبط با اسلحه در دولت محافظه‌کاران فورد انتخاب خواهد شد یا ممنوعیت استفاده از تفنگ‌های دستی در دولت لیبرال های انتاریو انتخاب می شود.»

حزب نیودموکرات انتاریو در یک بیانیه خبری گفت که رهبر این حزب «از مدت ها پیش خواستار ممنوعیت فروش شهری تفنگ دستی و جلوگیری از قاچاق اسلحه های غیرقانونی به انتاریو بوده است.»

حزب نیودموکرات همچنین از لیبرال‌ها به دلیل عدم رسیدگی به خشونت‌های مرتبط با اسلحه در طول ۱۵ سالی که قبل از انتخاب محافظه کاران در سال ۲۰۱۸ قدرت را به دست داشتند، انتقاد کرد.

مجوز تفنگ در تورنتو انتاریو کانادا    مجوز تفنگ در تورنتو انتاریو کانادا  مجوز تفنگ در تورنتو انتاریو کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا