انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

حزب لیبرال انتاریو در صورت انتخاب شدن کارگروه ویژه برای مبارزه با زورگیری خودرو تشکیل خواهد داد

استیون دل دوکا گفت دولت لیبرال استانی برای مقابله با زورگیری خودرو یک کارگروه ویژه تشکیل می دهد

حزب لیبرال انتاریو در صورت انتخاب شدن کارگروه ویژه برای مبارزه با زورگیری خودرو تشکیل خواهد داد

استیون دل دوکا (Steven Del Duca) رهبر حزب لیبرال انتاریو در آخر هفته طولانی ویکتوریا دی اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن برای پایان دادن به زورگیری سریالی خودروها در تورنتو که شهر را با مشکل و اختلال مواجه کرده، اقدام خواهد کرد.

رهبر حزب لیبرال قبلاً گفته بود که فروش، همراه داشتن، حمل و نقل و نگهداری اسلحه در انتاریو را ممنوع می کند و همچنین با قاچاق اسلحه در مرزها مبارزه خواهد کرد؛ اگرچه هنوز جزئیات کمی در مورد نحوه اجرای این سیاست منتشر شده است.

روز شنبه دل دوکا اضافه کرد که دولت او برای مقابله با زورگیری خودرو که توسط گروه های جرایم سازمان یافته انجام می شود یک کارگروه استانی ویژه سرقت خودرو تشکیل می دهد. این کارگروه متشکل از نمایندگانی از نیروهای مختلف پلیس و همچنین دادستان های فدرال خواهد بود.

دل دوکا در بیانیه‌ای گفت «ما هر روز به طور فزاینده ای شاهد زورگیری های وقیحانه خودرو با سلاح گرم هستیم. این یک یادآوری ترسناک در مورد نیاز به یک اقدام فوری است که باید برای ممنوع کردن تفنگ های دستی در خیابان‌هایمان انجام دهیم.» «این حملات وقیحانه در حال افزایش است و زندگی خانواده ها را در سراسر انتاریو به خطر انداخته و باید به این ترس پایان داده شود.»

این تعهد [در مورد تشکیل کارگروه ویژه] در ابتدا در برنامه حزب لیبرال گنجانده نشد.

دل دوکا این تعهد را در نبش خیابان های ایزلینگتن (Islington) و کویینزوی (Queensway) در اتوبیکو مطرح کرد که چند روز پیش میچ مارنر (Mitch Marner) ستاره تیم میپل لیف در آنجا به زور اسلحه هدف زورگیری خودرو قرار گرفته بود.

به گفته پلیس سه مظنون حوالی ساعت ۷:۴۵ بعد از ظهر به خودرو مارنر نزدیک شدند. دو نفر از آنها مسلح به اسلحه و دیگری چاقو داشت.

مارنر به خواسته‌ها عمل کرد و آسیب جسمی ندید، اما گفت که این حادثه «ترسناک» بود.

روز چهارشنبه سه سرقت مسلحانه ظرف مدت دو ساعت در تورنتو اتفاق افتاد.

روز جمعه، جان توری شهردار تورنتو گفت که در سال جاری تاکنون ۹۳ مورد زورگیری خودرو در این شهر رخ داده است. در طول بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱ تنها ۲۱ مورد زورگیری خودرو اتفاق افتاده بود.  

پلیس تورنتو تایید کرد که از ۹۳ زورگیری خودرو، ۶۴ مورد در حوزه فرمان جوخه مبارزه با سرقت و زورگیری مسلحانه (Hold Up Squad) قرار داشت و شامل سلاح یا خشونت بوده است.

به گفته پلیس، در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۱۰۳ سرقت خودرو اتفاق افتاده است.

جان توری شهردار تورنتو  جان توری شهردار تورنتو

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا