انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو به طور متوسط هر روز ۳۱۹ هکتار از زمین های کشاورزی خود را از دست می دهد

زمین های کشاورزی انتاریو به دلیل گسترش مناطق شهری و ساخت و ساز به سرعت در حال از دست رفتن است

انتاریو به طور متوسط هر روز ۳۱۹ هکتار از زمین های کشاورزی خود را از دست می دهد

فدراسیون کشاورزی انتاریو (OFA) می‌گوید که زمین های کشاورزی استان انتاریو با نرخ فزاینده ای در حال از دست رفتن است چرا که گسترش مناطق شهری زمین‌هایی را که قبلاً برای کشت استفاده می‌شده است، می‌بلعد.

این سازمان که توسط کشاورزان هدایت می شود از مدیریت شهرداری ها و دولت استانی خواست تا هنگام برنامه‌ریزی ساخت و سازهای جدید برای کاهش بحران مسکن به نحو بهتری از زمین‌های کشاورزی و تولید مواد غذایی محافظت کنند.

داده‌های سرشماری کشاورزی ۲۰۲۱ نشان می‌دهند که انتاریو روزانه ۳۱۹ هکتار زمین کشاورزی از دست می‌دهد که به طور متوسط برابر با از دست دادن یک مزرعه خانوادگی در هر روز است.

این رقم حاکی از افزایش شدید نرخ از دست رفتن زمین های کشاورزی نسبت به آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۶ است، که در آن هنگام میزان کاهش زمین های کشاورزی در انتاریو ۱۷۵ هکتار در روز بود.

تنها در انتاریو زمین های کشاورزی قابل استفاده صرفا برابر با پنج درصد از توده خاکی است.

مارک رویسر (Mark Reusser) نایب رئیس فدراسیون کشاورزی انتاریو گفت «بیشتر کشاورزان موافق هستند که [از دست رفتن زمین های قابل کشاوزی] به هیچ وجه تاب آوردنی نیست.»

مارک رویسر نگران است که اگر استان انتاریو به دلیل گسترش شهری و ساخت و ساز مسکن جدید به روند از دست دادن زمین های قابل کشت ادامه دهد، مجبور می شود برای برخی مواد غذایی به کشورهای دیگر تکیه کند و این امر باعث می شود که این استان از چالش های زنجیره تامین جهانی آسیب ببیند.

رویسر که در مزرعه ای در نزدیکی کیچنر در استان انتاریو بوقلمون پرورش می دهد، افزود که کووید-۱۹ و جنگ در اوکراین نشان دادند که زنجیره تامین چقدر به راحتی می تواند مختل شود و بر اهمیت تولید غذای مستقل در کانادا تاکید کرد.

«اگر ما ۸/۱ یا ۸/۳ از مواد غذایی را در اینجا پرورش ندهیم، باید آن را از جای دیگری وارد کنیم. آیا ما به عنوان یک جامعه می خواهیم برای غذای خود به شخص دیگری وابسته باشیم؟»

گِرِگ فِنتی (Greg Fentie) که یک مزرعه دامداری در شمال اسپرینگفیلد در انتاریو را اداره می‌کند گفت که ارتباط مستقیمی بین هر هکتار زمین کشاورزی در استان و میزان غذای عرضه‌شده به انتاریویی‌ها وجود دارد.

زمین‌های کشاورزی کمتر می‌تواند به معنای کاهش قابل توجه تعداد نان های قابل عرضه یا بسته های دوریتو در قفسه‌های فروشگاه باشد.

پگی برکولد (Peggy Brekveld) رئیس فدراسیون کشاورزی انتاریو گفت که این سازمان درک می کند که استان باید با رشد جمعیت انطباق پیدا کند و درخواستی برای توقف توسعه مسکن ندارد.

برکولد در بیانیه‌ای گفت «آنچه ما می‌گوییم  این است که از طریق برنامه ریزی استراتژیک بلند مدت برای کاربری زمین در مکان های مناسب ساخت و ساز را انجام دهید.»

به گفته رویسر، انتاریو تاریخچه و فرآیند برنامه ریزی «بسیار خوبی» دارد، اما دستورات منطقه بندی وزیر (MZOs) که به دولت اجازه می دهد توسعه را شتاب ببخشد و از زمین ها در هر نقطه ای از استان استفاده کند، می تواند برای دور زدن فرآیندهایی که هدف از آنها حفاظت از زمین های کشاورزی بوده است، مورد استفاده قرار گیرد.

رویسر گفت که فدراسیون کشاورزی انتاریو مایل است که دولت انتاریو استفاده از «دستورات منطقه بندی وزیر» را «بسیار کم و فقط در مواقع ضروری و در اغلب مواقع به جای حومه شهر در محدوده شهری انجام دهد.»

رویسر افزود که زمین های کشاورزی به خودی خود محدود است، اما اگر به خوبی به آن رسیدگی شود می تواند منبعی دائمی برای تولید مواد غذایی باشد.

بیش از ۱۰۰۰ سال است که مردم بومی اینجا در خاک‌انتاریو ذرت، لوبیا و کدو حلوایی تولید می کنند.

زمین های کشاورزی تورنتو انتاریو کانادا    زمین های کشاورزی تورنتو انتاریو کانادا  زمین های کشاورزی تورنتو انتاریو کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا