جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

در اتفاقی بسیار نادر مرد انتاریویی که ۵۵،۰۰۰ دلار کریپتوکارنسی را در یک کلاهبرداری از دست داده بود، پول خود را پس گرفت

مرد انتاریویی در رویدادی که به ندرت اتفاق می افتد موفق شد ۵۵،۰۰۰ دلار کریپتوکارنسی سرقت شده خود در یک کلاهبرداری را پس بگیرد

مرد انتاریویی که ۵۵،۰۰۰ دلار کریپتوکارنسی را در یک کلاهبرداری از دست داده بود، پول خود را پس گرفت

یک سرمایه گذار انتاریویی که ۵۵،۰۰۰ دلار کریپتوکارنسی را از دست داده بود بعد از پس گرفتن پول سرقت شده خود گفت که باورش نمی شود که این قدر خوش شانس است.

آلن جونز (Allan Jones) مرد انتاریویی اهل اوشاوا به سی تی وی نیوز تورنتو (CTV News) گفت «چنین اتفاقی یک در میلیون است. من واقعا خوش شانس ترین مرد انتاریو هستم.»

مرد انتاریویی که 55،000 دلار کریپتوکارنسی را در یک کلاهبرداری از دست داده بود، پول خود را پس گرفت
مرد انتاریویی ۵۵K کریپتوکارنسی را در یک کلاهبرداری از دست داد پول خود را پس گرفت

پلیس منطقه ای دورهام گفت که بازیابی کریپتوکارنسی سرقت شده به شدت نادر است و گمان می کنند که این صرفا دومین تحقیقات پلیسی در انتاریو است که به بازگرداندن پولها منجر شده است.

جونز گفت که او به کریپتوکارنسی ها علاقه دارد و تابستان گذشته یک بیت کوین را به مبلغ ۵۵،۰۰۰ دلار خریداری کرد. پس از اینکه کریپتوکارنسی را خرید وارد فضای آنلاین شد تا نرم افزار مدیریت آن را دانلود کند.

جونز به سراغ گوگل رفت و در مورد برنامه های نرم افزاری برای معامله بیت کوین تحقیق کرد و برنامه ای به قیمت ۳۵۰ دلار پیدا کرد. هنگامی که سعی کرد برنامه را روی کامپیوتر خود دانلود کند، شرکت منتشر کننده نرم افزار با او تماس گرفت و به او پیشنهاد داد که برای نصب برنامه روی کامپیوترش به او کمک کند.

در حالی که این شرکت به کامپیوتر جونز دسترسی از راه دور دریافت کرده بود، جونز هنگامی که مشاهده کرد اکانت بیت کوین او در حال خالی شدن است و به نظر می رسید که حساب او تخلیه شده است، نگران شد.

جونز گفت «من به آنها گفتم «دارید چه کار می کنید؟ چرا وارد حساب بیت کوین من شدید؟ چطور وارد آنجا شده اید؟»» «آنها گفتند که ما بیت کوین شما را برنمی داریم آقا، ما صرفا در حال باز کردن حساب برای شما هستیم» اما ادعای آنها حقیقت نداشت. آنها در واقع در حال دانلود بیت کوین بودند و (بیت کوین من) در مقابل چشمانم ناپدید می شد.»

بدافزار از راه دور روی سیستم او نصب شده بود و ۵۵،۰۰۰ دلار بیت کوین او از دست رفته بود. در طول چهار ماه بعد از این واقعه پلیس دورهام، دفتر حقوقی سلطنتی و پلیس سلطنتی (RCMP) این بلاک‌چین را دنبال کردند تا پول جونز را بازیابی کنند.

جونز از این که تمام پول خود را پس می گیرد حیرت زده و آسوده خاطر بود.

جونز گفت «مثل بردن لاتاری بود. هیچ شانسی برای پس گرفتن این پول وجود نداشت، اما باید تلاش میکردیم و من واقعا خوش شانس بودم که پول من بازگردانده شد.»

پلیس نمی توانست اتهامی مطرح کند چرا که مظنونین در این کلاهبرداری مخفیانه فعالیت می کردند و می توانستند در هر کجای دنیا باشند.

پلیس گفت که هر کسی که در کریپتوکارنسی ها سرمایه گذاری می کند باید احتیاط کند. «واقعا هوشیار و آگاه باشید که بسیاری از شرکتها وجود دارند که کلاهبردارند و می خواهند پول شما را سرقت کنند.» مرد انتاریویی که ۵۵،۰۰۰ دلار کریپتوکارنسی را در یک کلاهبرداری از دست داده بود، پول خود را پس گرفت

مرد انتاریویی که 55،000 دلار کریپتوکارنسی را در یک کلاهبرداری از دست داده بود، پول خود را پس گرفت
مرد انتاریویی ۵۵K کریپتوکارنسی را در یک کلاهبرداری از دست داد پول خود را پس گرفت

جونز می گوید هنگامی که ۵۵،۰۰۰ دلار بیت کوین خود را پس گرفت آن را به پول نقد تبدیل کرد و در حساب بانکی خود قرار داد و قصد دارد در آینده بیشتر در مورد سرمایه گذاری های خود احتیاط کند.

بازرسان پلیس مایلند به شهروندان علاقمند به سرمایه گذاری در کریپوکارنسی ها یادآوری کنند که در مورد صرافی های معتبر اطلاعات کسب کنند و هرگز به هیچ کسی به دسکتاب یا دستگاه خود دسترسی از راه دور ندهند.

می توانید برای ارسال اطلاعات ناشناس به واحد اداره پیشگیری از جرائم پلیس منطقه ای دورهام به شماره (۸۴۷۷)-۲۲۲-۸۰۰-۱ یا آنلاین تماس بگیرید. افرادی که سرنخ و اطلاعات گزارش می کنند ممکن است واجد شرایط دریافت یک جایزه نقدی ۲،۰۰۰ دلاری باشند.

پلیس می گوید موارد بسیار زیادی کلاهبرداری کریپتوکارنسی وجود دارد اما هشدار می دهند که پس گرفتن پول از این کلاهبرداری ها بسیار به ندرت اتفاق می افتد. با این حال اگر از شما کلاهبرداری شده است باید آن را به پلیس گزارش کنید شاید بتوان کاری برای بازگرداندن پول شما انجام داد. 

مرد انتاریویی که ۵۵،۰۰۰ دلار کریپتوکارنسی را در یک کلاهبرداری از دست داده بود، پول خود را پس گرفت

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا