انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

مرد انتاریویی پس از تماس موسسه مالی در مورد بازپرداخت وامی که هرگز نگرفته بود، متوجه شد که قربانی سرقت هویت شده است

پس از اینکه به شهروند انتاریویی گفته شد باید وام  ۱۰،۰۰۰ دلاری که دریافت نکرده بود را بازپرداخت کند، متوجه شد که هویت او به سرقت رفته است

مرد انتاریویی پس از تماس موسسه مالی در مورد دیرکرد بازپرداخت وامی که هرگز نگرفته بود متوجه شد که قربانی سرقت هویت شده است

مردی ساکن مارکهام انتاریو که هویتش به سرقت رفته بود، گفت از اینکه به او گفته شده باید وام ۱۰،۰۰۰ دلاری که دریافت نکرده را بازپرداخت کند، شوکه شده است.

آمیت روی (Amit Roy)، مرد اهل مارکهام انتاریو  گفت که در طول این سال‌ها همیشه مراقب امور مالی خود بوده و به همین دلیل با دریافت تماسی مبنی بر عقب افتادن قسط پرداخت وامی به مبلغ بیش از ۱۰،۰۰۰ دلار شوکه شده است.

مرد انتاریویی پس از تماس موسسه مالی در مورد دیرکرد بازپرداخت وامی که هرگز نگرفته بود متوجه شد که قربانی سرقت هویت شده است
مرد انتاریویی پس از تماس موسسه مالی متوجه شد که قربانی سرقت هویت شده است

روی گفت «آنها [موسسه مالی پرداخت کننده وام] به من گفتند «تو ۱۰،۴۷۸ دلار وام گرفته ای.» روی گفت «من هرگز نام شرکت را نشنیده ام و به غیر از وام مسکن هرگز از کسی وام نگرفته ام.»

پس از این تماس بود که روی متوجه شد شخصی با سرقت هویت او به نامش وام گرفته است. هنگامی که او کردیت اسکور (امتیاز اعتباری) خود را بررسی کرد، از دیدن کاهش قابل توجه اسکور (امتیاز) خود شوکه شد.

رقم کردیت اسکور بین ۳۰۰ تا ۹۰۰ است و اگر بخواهید پول قرض بگیرید دانستن این امتیاز به وام دهندگان کمک می کند تا بدانند آیا ریسک اعتباری خوبی دارید یا خیر.

روی گفت «امتیاز کردیت اسکور من ۸۶۰ بود. این امتیاز جزو دو درصد برتر در کانادا محسوب می شود. پس از دو ماه، امتیاز من روی ۶۸۲ بود که بسیار ضعیف در نظر گرفته می شود. من از شرکت می خواهم هر کاری که با نام من انجام می دهند را لغو کند.»

روی گفت که با شرکت پرداخت وام، پلیس و دفاتر اعتباری ترنس‌یونین (TransUnion) و اکوفکس (Equifax) در تماس بوده، اما هیچ کسی نتوانسته مشکل را حل کند و به او گفته شده که هنوز این پول را به شرکت بدهکار است.

جولی کازمِک (Julie Kuzmic) کارشناس ارشد انطباق عملکرد با مقررات نظارتی در اکوفکس (Equifax) کانادا گفت «سرقت هویت یک مشکل بزرگ در کاناداست و مسئله ای است که هیچ کسی نمی خواهد با آن مقابله کند.»

اکوفکس (Equifax) می‌گوید برای جلوگیری از سرقت هویت، باید همیشه از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید، اسناد مالی را قبل از دور ریختن یا قرار دادن آنها در بازیافت خرد کنید و امتیاز اعتبار خود را هر از گاهی بررسی کنید تا مطمئن شوید قربانی سرقت هویت نیستید.

اکوفکس گفت «ممکن است یک حساب کاربری جدید به نام شما وجود داشته باشد که شما حتی از آن اطلاعی ندارید. حتی ممکن است تا هنگامی که حساب شما وارد وضعیت وصول بدهی نشده و از یک سازمان وصول مطالبات با شما تماس نگرفته اند از وجود آن بی خبر بمانید.»

هنگامی که خبرگزاری سی تی وی نیوز با موسسه پرداخت وام ایزی فایننشال (Easy Financial) که به نام امیت روی وام پرداخت کرده بود تماس گرفت، سخنگوی شرکت گو ایزی (goeasy) که هولدینگ مؤسسه مالی پرداخت کننده وام است، موافقت کرد که پرونده روی را بررسی کند.

برایان تریت (Bryan Tritt) معاون ارتباطات و روابط عمومی شرکت مسئولیت محدود گو ایزی (goeasy LTD) در بیانیه ای گفت «ما از وضعیت این فرد آگاه هستیم و در حالی که به دلایل حفظ حریم خصوصی نمی‌توانیم به جزئیات خاصی اشاره کنیم، به طور فعال با مشتری برای حل این مشکل در تماس بوده ایم.»

امیت روی گفت پس از اینکه خبرگزاری سی تی وی موضوع را پیگری کرده است، وام از پرونده اعتباری او حذف شد و امتیاز اعتباری او به ۸۵۹ بازگردانده شد.

روی گفت «من بسیار سپاسگزارم که این موضوع را پیگیری کردید چون برای من و خانواده ام بسیار استرس‌زا بوده است.»

قبلاً برای بررسی کردیت اسکور شما هزینه ای دریافت می شد، اما اکنون می توانید این کار را به صورت رایگان از طریق اکوفکس (Equifax) انجام دهید. بانک شما نیز معمولاً کردیت اسکور را بدون هیچ هزینه ای به شما اطلاع می دهد و خوب است که گهگاهی امتیاز خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید اعتبار شما در وضعیت خوبی قرار دارد.

ایزی گو    ایزی گو

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا