انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

موارد ابتلا به آبله میمون در انتاریو ظرف دو هفته سه برابر شد و به بیش از ۱۰۰ مورد رسید

انتاریو از افزایش موارد ابتلا به آبله میمون به بیش از ۱۰۰ مورد ظرف دو هفته گذشته خبر داد

موارد ابتلا به آبله میمون در انتاریو ظرف دو هفته سه برابر شد و به بیش از ۱۰۰ مورد رسید

تعداد موارد تایید شده آزمایشگاهی آبله میمون در انتاریو ظرف دو هفته گذشته سه برابر شده است که می تواند نشان دهنده اهمیت فزاینده اجرای فرایندهای پایش و تست گیری همزمان با افزایش آمار جهانی ابتلا باشد.

سازمان بهداشت عمومی انتاریو می گوید در حال حاضر ۱۰۱ مورد تایید شده آبله میمون در این استان وجود دارد که این رقم نسبت به ۳۳ مورد شناسایی شده در ۲۲ جون افزایش داشته و از این میان ۸۵ مورد در تورنتو و همه آنها در مردان شناسایی شده است.

موارد تایید شده باقیمانده در اتاوا (۴)، هالتون (۲)، میدلسکس لندن (۲) و همینطور در هر یک از هشت منطقه بهداشت عمومی دیگر از جمله همیلتون، دورهام و سیمکو-مسکوکا هر کدام یک مورد ثبت شده اند.

هشت مورد ابتلا احتمالی دیگر نیز در این استان در دست بررسی است.

با وجود اینکه همه می توانند به آبله میمون مبتلا شوند و آن را گسترش دهند، اما موج اخیر شیوع این بیماری در اروپا و آمریکای شمالی به میزان قابل توجهی در میان همجنس گرایان، دوجنس‌گراها و مردانی گسترش داشته که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند.

دستورالعمل‌های فدرال نشان می‌دهد که واکسن آبله اگر در عرض چهار روز پس از قرار گرفتن شخص در معرض یک مورد ابتلا تجویز شود، مؤثرتر است، اما اگر تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض یک مورد ابتلا تزریق شود نیز همچنان می‌تواند کمک کند.

آبله میمون معمولاً از طریق تماس نزدیک مداوم بین افرادی که نفس می کشند، صحبت می کنند، سرفه یا عطسه می کنند، پخش می شود.

همچنین می‌تواند از طریق تماس پوست به پوست با بثورات یا مایعات بدن گسترش یابد و همچنین می‌تواند روی وسایلی مانند لباس یا ملحفه‌هایی که با فرد آلوده تماس داشته‌اند باقی بماند.

علائم ممکن است بین ۵ تا ۲۱ روز پس از مواجهه با یک فرد مبتلا ظاهر شوند.

سازمان بهداشت عمومی انتاریو می گوید شایع ترین علائم مشاهده شده عبارتند از: بثورات پوستی قابل توجه (۷۶.۲ درصد موارد)، تب (۵۶.۴ درصد موارد)، تورم غدد لنفاوی (۵۴.۵ درصد موارد) و ضایعات دهانی/تناسلی (۵۱ درصد در موارد) بوده است.

تحقیقاتی که همچنان ادامه دارد، نشان می‌دهد که مشابه با مشکلاتی که در مورد شناسایی موارد سارس-کوو-۲ (SARS-COV-2) وجود داشت، حتی تست گیری های گسترده نیز ممکن است برخی موارد ابتلا به آبله میمون را شناسایی نکند.

پژوهشی از بلژیک که روز سه شنبه برای بررسی ارائه شد نشان می داد که نتیجه آزمایش سه مرد از ۲۲۴ مردی که برای آبله میمون تست داده بودند با وجود عدم گزارش هر گونه علائم قابل تشخیص مثبت شد.

نویسندگان این پژوهش نوشتند «این امکان وجود دارد که در شیوع فعلی در محیط‌های غیر بومی، ناقل بدون علامت نقش مهم‌تری در انتقال ویروس ایفا کند.»

سازمان بهداشت جهانی (WHO)در اواخر جون اعلام کرد که از ۳،۴۱۳ مورد تایید شده ویروس در سراسر جهان مطلع شده است.

آژانس بهداشت عمومی کانادا می گوید از ۳۰۰ مورد ابتلا در سراسر کشور از جمله ۲۱۱ مورد در کبک آگاه مطلع شده است.

موارد ابتلا به آبله میمون در انتاریو ظرف دو هفته سه برابر شد و به بیش از 100 مورد رسید
موارد ابتلا به آبله میمون در انتاریو ظرف دو هفته سه برابر شد و به بیش از ۱۰۰ مورد رسید

آبله میمون در تورنتو کانادا  آبله میمون در تورنتو کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا