انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

ورود انتاریو به مرحله سوم بازگشایی اقتصادی پنج روز زودتر از موعد ؛ از سرگیری فعالیت غذاخوری‌های داخلی و باشگاه‌ها

ورود انتاریو به مرحله سوم بازگشایی اقتصادی پنج روز زودتر از موعد ؛ از سرگیری فعالیت غذاخوری‌های داخلی و باشگاه‌ها

ورود انتاریو به مرحله سوم بازگشایی اقتصادی پنج روز زودتر از موعد ؛ از سرگیری فعالیت غذاخوری‌های داخلی و باشگاه‌ها

انتاریو پنج روز زودتر از موعد مقرر و در تاریخ ۱۶ جولای وارد مرحله سوم بازگشایی اقتصادی می‌شود. در پی این بازگشایی، فعالیت‌هایی مانند غذاخوری‌های داخلی و باشگاه‌ها پس از چندین ماه تعطیلی از سر گرفته می‌شوند.

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

داگ فورد در بیانیه‌ای اعلام کرد : «از قهرمانان خستگی ناپذیر خط مقدم و تعهد روز افزون شهروندان انتاریو در واکسینه شدن تشکر می‌کنم که منجر شدند تا از اهدافمان در ورود به مرحله سه دستورالعمل‌ها پیشی بگیریم.»

وی افزود: «ضمن امیدوارکننده بودن این پیام برای افرادی که خواهان بازگشت به زندگی عادی هستند، ما از واکسیناسیون متقاضیان دست نمی‌کشیم و این بیماری همه‌گیر را یک‌بار برای همیشه پشت سر خواهیم گذاشت.»

از ساعت ۱۲:۰۱ بامداد ۱۶ جولای، خرده‌فروشان به شرط رعایت فاصله اجتماعی تا ۲ متر می‌توانند با تمام ظرفیت فعالیت خود را از سر بگیرند.

غذاخوری‌های داخلی مانند رستوران‌ها، سرویس‌دهی‌های مذهبی و خدمات رسیدگی شخصی همگی با تمام ظرفیت کار خود را آغاز می‌کنند. در این راستا هیچ‌گونه محدودیتی در تعداد افرادی که بر سر یک میز می‌نشینند وجود نخواهد داشت.

خدمات رسیدگی شخصی از زمان ورود به مرحله سوم می‌توانند به مشتری‌های بدون ماسک خدمات‌رسانی کنند. مجموعه‌های غذا و نوشیدنی با استیج رقص می‌توانند با ۲۵ درصد ظرفیت خود و حداکثر ۲۵۰ نفر کار خود را از سر بگیرند.

سینماها، موزه‌ها، شهربازی‌ها، باشگاه‌ها و اماکن وزشی تفریحی با ۵۰ درصد ظرفیت خود قادر به فعالیت خواهند بود. سالن‌های ورزشی داخلی با ۵۰ درصد ظرفیت و حداکثر ۱۰۰۰ نفر و سالن‌های ورزشی فضای باز با ۷۵ درصد ظرفیت و حداکثر ۱۵۰۰۰ نفر جمعیت می‌توانند میزبان علاقه‌مندان باشند. ورزش‌های تیمی نیز فعالیت خود را بار دیگر آغاز خواهند کرد.

سالن اجتماعات داخلی و در فضای باز از جمله سالن‌های کنسرت، با ۵۰ درصد ظرفیت خود و حداکثر ۱۰۰۰ نفر جمعیت در فضای بسته و با ۷۵ درصد ظرفیت و حداکثر ۵۰۰۰ نفر نشسته ۱۵۰۰۰ نفر ایستاده در فضای باز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

در فضای بسته ۲۵ نفر و در فضای باز ۱۰۰ نفر می‌توانند در گردهمایی‌ها و رویدادهای عمومی سازمان یافته شرکت کنند. استریپ کلاب‌ها به شرط ۲ متر فاصله فیزیکی بین مشتری‌ها و ۳ متر فاصله بین مشتری و اجراکننده و بدون محدودیت ظرفیت باز خواهند شد.

حمام عمومی و سکس کلاب‌ها با ۲۵ درصد ظرفیت و حداکثر ۲۵۰ نفر جمعیت فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. در فضاهای بسته و مکان‌هایی که فاصله اجتمای رعایت نمی‌شود، زدن ماسک ضروری است.

مدیر ارشد بهداشت عمومی، دکتر کیران مور در کنفرانس خبری بعدازظهر جمعه اظهار نمود که در فصل پاییز قانونی برای زدن ماسک وجود نخواهد داشت، اما پیشنهاد او به مردم زدن ماسک است.

دکتر کیران مور گفت: «اگر بتوانیم ویروس کرونا را تحت کنترل در آوریم، باز هم توصیه من به عنوان مدیر ارشد بهداشت عمومی به مردم این است که ماسک بزنند. قطعا خود من در مترو، اتوبوس، قطار و در زمستان برای کاهش خطر ورود ویروس به بدن ماسک خواهم زد.»

انتاریو قرار بود ۲۱ جولای وارد مرحله سوم بازگشایی شود. ورود انتاریو به مرحله سوم بازگشایی اقتصادی پنج روز زودتر از موعد ؛ از سرگیری فعالیت غذاخوری‌های داخلی و باشگاه‌ها

ورود انتاریو به مرحله سوم بازگشایی اقتصادی پنج روز زودتر از موعد ؛ از سرگیری فعالیت غذاخوری‌های داخلی و باشگاه‌ها
ورود انتاریو به مرحله سوم بازگشایی اقتصادی پنج روز زودتر از موعد

بعد از مرحله سوم بازگشایی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 

به گفته مقامات، استان حداقل ۲۱ روز در مرحله سوم باقی خواهد ماند. ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال واجد شرایط باید دوز اول و ۷۵ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

به گفته مقامات، برای ادامه این راه تمام واحدهای بهداشت عمومی می‌بایست حداقل ۷۰ درصد جمعیت‌شان کاملا واکسینه شده باشند.

مقامات در اطلاعیه‌ای مدعی شدند: «پس از رسیدن به این شرایط، اکثر اقدامات امنیتی محیط کار و بهداشت عمومی از جمله محدودیت ظرفیت برای فضاهای بسته و باز و محدودیت گردهمایی‌ها به پایان خواهند رسید. تنها تعداد اندکی از اقدامات سر جای خود باقی خواهند ماند از جمله الزامات غرابالگری غیرفعال مانند ارسال امضا و کسب‌وکارهای نیازمند طرح ایمنی.»

تا هشتم جولای بیش از ۷۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک دوز از واکسن خود را دریافت نموده‌اند و به ۵۰ درصد نیز دوز دوم واکسن تزریق شده است. این میزان واکسیناسیون {۷۰ الی ۸۰ درصد بزرگسالان با یک دوز و ۲۵ درصد با دو دوز} ورود به مرحله سوم را به همراه دارد.

دکتر کیران مور مدعی شد که ممکن است اهداف واکسیناسیون «هدفی جاه‌طالبانه» باشد، اما مانند « آماده کردن شهروندان انتاریو» خواهند بود.

وی اظهار نمود: «فکر می‌کنم همه ما می‌خواهیم به دنیای بعد از ویروس کرونا وارد شویم. جایی که می‌خواهیم با این ویروسی که وارد پاییز می‌شود زندگی کنیم و ایمن‌ترین راه،  داشتن بالاترین نرخ واکسیناسیون است.»

اخبار کانادا         اخبار انتاریو       اخبار کانادا         اخبار انتاریو    اخبار کانادا         اخبار انتاریو    اخبار کانادا         اخبار انتاریو

 

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا