انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

اخراج نماینده پارلمان انتاریو از فراکسیون حزب محافظه‌کار پس از خودداری از دریافت واکسن

نماینده پارلمان انتاریو بدلیل خودداری از واکسیناسیون اخراج شد

اخراج نماینده پارلمان انتاریو از فراکسیون حزب محافظه‌کار پس از خودداری از دریافت واکسن

یکی از نمایندگان پارلمان استانی انتاریو که از تزریق واکسن کووید-۱۹ طبق الزام فراکسیون حزب محافظه‌کار پیشرو خودداری کرده بود از این حزب اخراج شد. اخراج نماینده پارلمان انتاریو از فراکسیون حزب محافظه‌کار پس از خودداری از دریافت واکسن

ریک نیکولز (Rick Nicholls) نماینده پارلمان استانی از حوزه انتخابی چتام (Chatham)-کنت (Kent)- لیمینگتون (Leamington) بعدازظهر پنج‌شنبه در کویینز پارک (Queen’s Park) خبری در مورد وضعیت واکسیناسیون خود اعلام کرد.

ریک نیکولز گفت که او و همسرش انتخاب کردند که «به دلایل شخصی» واکسن تزریق نکنند. نیکولز در حدود یک ساعت پس از اعلام این خبر از فراکسیون حزب کنار گذاشته شد.

اخراج نماینده پارلمان انتاریو از فراکسیون حزب محافظه‌کار پس از خودداری از دریافت واکسن
اخراج نماینده پارلمان انتاریو از فراکسیون حزب محافظه‌کار خودداری از دریافت واکسن

دفتر نخست‌وزیر داگ فورد دو روز پیش از بیانیه نیکولز تائید کرده بود که تمامی اعضای فراکسیون حزب محافظه‌کار انتاریو موظف هستند که تا ساعت ۵ بعدازظهر روز پنجشنبه در مقابل کووید-۱۹ واکسینه شوند یا با اخراج روبرو خواهند شد.

نیکولز یکی از دو نماینده پارلمان استانی انتاریو می باشد که همچنان غیرواکسینه است؛ دیگر نماینده پارلمان، کریستینا میتاس (Christina Mitas) از مرکز اسکاربرو معافیت پزشکی دریافت کرده است، اگرچه دفتر نخست‌وزیر اعلام نمی‌کند که این نماینده با استناد به چه دلایلی معافیت دریافت کرده است.

یکی از منابع خبری دولت محافظه‌کار قبلاً گفته بود که تمامی اعضای فراکسیون [حزب محافظه‌کار] کاملاً واکسینه هستند.

نخست وزیر انتاریو داگ فورد همواره گفته بود که به اجباری بودن واکسیناسیون اعتقادی ندارد؛ علاوه بر این او تابه‌حال در مقابل درخواست‌های اجرای گذرنامه یا گواهینامه واکسیناسیون در استان برای اثبات وضعیت واکسیناسیون مقاومت کرده بود.

داگ فورد در بیانیه‌ای که در پی اخراج این نماینده صادر شد گفت که مسئولان منتخب «به‌حق باید طبق استانداردهای بالاتری پاسخگو باشند [و توقع بیشتری از آنها وجود دارد].»

در ادامه این بیانیه آمده است که «نماینده پارلمان استانی ریک نیکولز موفق به ارائه دلیل معتبر برای معافیت از واکسیناسیون نشد. درنتیجه ایشان ازاین‌پس عضو صاحب کرسی فراکسیون حزب محافظه‌کار پیشرو نیست و مجاز به اقدام برای انتخاب مجدد به‌عنوان یک نامزد حزب محافظه‌کار پیشرو نخواهد بود.»

داگ فورد گفت «نماینده پارلمان استانی، کریستینا ماتیس با توجه به فراهم کردن اظهارنامه معافیت پزشکی امضاشده توسط یک پزشک و تضمین رعایت احتیاط مضاعف ضمن انجام وظایف خود به‌عنوان یک نماینده منتخب همچنان در فراکسیون حزب باقی خواهد ماند.» و در ادامه یک‌بار دیگر به‌طورجدی از شهروندان واجد شرایط انتاریو خواست که واکسن کووید-۱۹ تزریق کنند.

الزامات جدید واکسیناسیون مقررشده توسط دولت داگ فورد برای اعضای فراکسیون حزب پس‌ازآن مطرح شد که یکی از خبرنگاران جلسه خبری کویینز پارک شروع به پرسش درباره وضعیت واکسیناسیون اعضای فراکسیون حزب محافظه‌کار کرد.

یکی از منابع خبری آگاه از این موضوع می‌گوید که یکی از کارکنان دفتر نخست‌وزیر به نمایندگان پارلمان استانی حزب دستور داد که به پرسش‌ها پاسخ ندهند یا وضعیت واکسیناسیون خود را افشا نکنند.

در پی پرسش‌های مطرح‌شده در جلسه خبری کویینز پارک، صبح سه‌شنبه فراکسیون یک جلسه اضطراری مکالمه تلفنی چندجانبه برای رسیدگی به پروتکل جدید واکسیناسیون برگزار کرد.

نرخ واکسیناسیون انتاریو، همچنین تعداد موارد روزانه ابتلا به کووید-۱۹ و بستری در بیمارستان ازجمله شاخص‌های کلیدی است که مسئولان برای تسهیل یا تشدید محدودیت‌های بهداشت عمومی در سراسر استان در نظر می‌گیرند. در همین راستا داگ فورد تمامی افرادی که در حال حاضر واجد شرایط دریافت واکسن هستند را ترغیب کرده است که در تلاش برای پایین آوردن نرخ انتقال بیماری واکسن بزنند.

پس از چند مورد وقفه در مراحل اولیه کمپین واکسیناسیون استان، در حال حاضر دوزهای واکسن کمابیش در سراسر استان برای تمام کسانی که بخواهند واکسن تزریق کنند حاضر و آماده و در دسترس قرار دارد.

انتاریو در حال حاضر در مرحله سوم برنامه بازگشایی خود قرار دارد و انتظار می‌رفت که پس از واکسیناسیون ۸۰ درصد از شهروندان واجد شرایط با یک دوز واکسن کووید-۱۹ و واکسیناسیون کامل ۷۵ درصد از واجدین شرایط با تزریق هر دو دوز، تقریباً تمامی محدودیت‌های باقیمانده بهداشت عمومی را لغو کند.

کریستینا الیوت وزیر بهداشت انتاریو می‌گوید که تا روز پنج‌شنبه ۸۱.۸ درصد از شهروندان انتاریو یک دوز واکسن تزریق کرده‌اند و ۷۴.۲ درصد نیز هر دو دوز را دریافت کرده‌اند.

بااین‌حال اوایل این هفته دولت داگ فورد اعلام کرد که با وجود نزدیک شدن به هدف‌گذاری‌های واکسیناسیون تعیین‌شده برای خروج از مرحله سوم بازگشایی به دلیل ریسک ناشی از واریانت دلتا تمامی برنامه‌ها برای ادامه بازگشایی استان تا اطلاع ثانوی به تعویق خواهد افتاد.

نیکولز که اولین بار در سال ۲۰۱۱ انتخاب شد تابه‌حال سه دوره همراه با حزب محافظه‌کار پیشرو نماینده پارلمان استانی بوده است.

فراکسیون احزاب لیبرال، نیودموکرات و حزب سبز همگی در جلسه خبری پرسش‌های از قبل ارسال‌شده (QP Briefing) گفتند که تمامی نمایندگان پارلمان وابسته به حزب آنها کاملاً واکسینه هستند.

یکی از نمایندگان پارلمان استانی انتاریو که از تزریق واکسن کووید-۱۹ طبق الزام فراکسیون حزب محافظه‌کار پیشرو خودداری کرده بود از این حزب اخراج شد. ریک نیکولز (Rick Nicholls) نماینده پارلمان استانی از حوزه انتخابی چتام (Chatham)-کنت (Kent)- لیمینگتون (Leamington) بعدازظهر پنج‌شنبه در کویینز پارک (Queen’s Park) خبری در مورد وضعیت واکسیناسیون خود اعلام کرد. ریک نیکولز گفت که او و همسرش انتخاب کردند که «به دلایل شخصی» واکسن تزریق نکنند. نیکولز در حدود یک ساعت پس از اعلام این خبر از فراکسیون حزب کنار گذاشته شد. دفتر نخست‌وزیر داگ فورد دو روز پیش از بیانیه نیکولز تائید کرده بود که تمامی اعضای فراکسیون حزب محافظه‌کار انتاریو موظف هستند که تا ساعت ۵ بعدازظهر روز پنجشنبه در مقابل کووید-۱۹ واکسینه شوند یا با اخراج روبرو خواهند شد. نیکولز یکی از دو نماینده پارلمان استانی انتاریو می باشد که همچنان غیرواکسینه است؛ دیگر نماینده پارلمان، کریستینا میتاس (Christina Mitas) از مرکز اسکاربرو معافیت پزشکی دریافت کرده است، نخست وزیر انتاریو داگ فورد همواره گفته بود که به اجباری بودن واکسیناسیون اعتقادی ندارد؛ علاوه بر این او تابه‌حال در مقابل درخواست‌های اجرای گذرنامه یا گواهینامه واکسیناسیون در استان برای اثبات وضعیت واکسیناسیون مقاومت کرده بود.

اخبار تورنتو   خودداری از واکسیناسیون  اخبار تورنتو     خودداری از واکسیناسیون خودداری از واکسیناسیون    خودداری از واکسیناسیون

اخبار تورنتو  اخبار تورنتو اخبار تورنتو اخبار تورنتو اخبار تورنتو اخبار تورنتو خودداری از واکسیناسیون

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا