انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

استان انتاریو مقررات جدیدی برای قرنطینه شخصی افراد واکسینه وضع کرد : آنچه لازم است بدانید

در حال حاضر انتاریو قوانین جداگانه ای برای افراد واکسینه شده دارد و آنچه لازم است بدانید را میتوانید در اینجا بخوانید

استان انتاریو مقررات جدیدی برای قرنطینه شخصی افراد واکسینه وضع کرد : آنچه لازم است بدانید

افرادی که به‌طور کامل واکسینه نشده‌اند در صورت قرار گرفتن در معرض کووید-۱۹ حتی باوجود تست منفی موظف به رعایت قرنطینه شخصی هستند درحالی‌که افراد کاملاً واکسینه از قرنطینه معاف هستند. استان انتاریو مقررات جدیدی برای قرنطینه شخصی افراد واکسینه وضع کرد : آنچه لازم است بدانید

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

دولت انتاریو تائید کرده است که ازلحاظ قوانین نظارتی بهداشت در دوران پاندمی، مقررات و رویه‌های جدید متفاوتی برای افراد واکسینه و غیر واکسینه تدوین ‌شده است.

آخرین تغییرات مقررات در ۱۱ آگوست ۲۰۲۱ در ادامه متن آمده است:

پیامدهای قرارگرفتن در معرض کووید-۱۹ طبق مقررات جدید کدام است؟

 

افراد فاقد واکسیناسیون کامل

 

افرادی که هنوز هر دو دوز واکسن را حداقل ۱۴ روز پیش از قرار گرفتن در معرض ویروس دریافت نکرده باشند باید قرنطینه شخصی را رعایت کنند و بلافاصله تست کووید-۱۹ انجام بدهند.

افراد فاقد واکسیناسیون کامل صرف‌نظر از نتیجه تست حتی در صورت منفی بودن آن باید به مدت ۱۰ روز خود را قرنطینه کنند. علاوه بر این توصیه می‌شود که یک‌بار دیگر بعد از قرنطینه یا در روز هفتم گذراندن فرایند قرنطینه شخصی دوباره تست کووید-۱۹ انجام بدهند.

 

افراد کاملاً واکسینه

 

اگر فرد کاملاً واکسینه علائم کووید-۱۹ را تجربه کند در این صورت باید خود را قرنطینه کند و بلافاصله تست انجام دهد.

اگر نتیجه تست مثبت بود باید از مقررات قرنطینه شخصی مشابه با افراد فاقد واکسیناسیون کامل پیروی کنند. اگر نتیجه تست منفی بود در این صورت می‌تواند به‌محض بهبود علائم بیماری به مدت حداقل ۲۴ ساعت (درصورتی‌که علائم بیماری از نوع گوارشی باشد، ۴۸ ساعت) از قرنطینه شخصی خارج شود.

اگر فرد کاملاً واکسینه پس از قرار گرفتن در معرض ویروس هیچ‌گونه علائم کووید-۱۹ را تجربه نکند در این صورت موظف به رعایت قرنطینه شخصی نیست بااین‌وجود همچنان ملزم به انجام دادن تست کووید-۱۹ است. علاوه بر این ممکن است که ملزم به انجام دادن تست دوم نیز باشد.

افراد واکسینه فاقد علائم در طول دوره ۱۰ روزه پس از قرارگرفتن در معرض ویروس صرفاً موظف به پایش و زیر نظر گرفتن علائم خود هستند.

در این سند اضافه شده است که «قرنطینه شخصی ممکن است همچنان بنا بر احتیاط منطقه بهداشت دولتی محلی (PHU) لازم باشد.»

استان انتاریو مقررات جدیدی برای قرنطینه شخصی افراد واکسینه وضع کرد : آنچه لازم است بدانید
استان انتاریو مقررات جدیدی برای قرنطینه شخصی افراد واکسینه وضع کرد 

مقررات جدید برای اعضای خانوار فردی که در معرض ویروس قرار گرفته است به چه معناست؟

 

خانوار کاملاً واکسینه

 

اعضای یک خانوار کاملاً واکسینه صرف‌نظر از اینکه فرد قرار گرفته در معرض ویروس علائمی را تجربه کند یا خیر همچنان لازم نیست که خود را قرنطینه کنند.

بااین‌وجود اگر یکی از اعضای خانوار واکسینه نباشد (و فرد قرار گرفته در معرض ویروس واکسینه باشد و علائم بیماری را تجربه کند) در این صورت اعضای خانوار تا زمانی که نتیجه تست فرد قرار گرفته در معرض ویروس منفی شود موظف به رعایت قرنطینه شخصی هستند.

 

خانوار غیر واکسینه

 

اگر فرد قرار گرفته در معرض ویروس که علائم بیماری را تجربه کند و همچنین دیگر اعضای خانوار به‌طور کاملاً واکسینه نشده باشند در این صورت از کل خانوار خواسته می‌شود تا هنگام دریافت نتیجه تست کووید-۱۹ قرنطینه شخصی را کنند. اگر علائم کووید-۱۹ در فرد قرار گرفته در معرض بیماری مشاهده نشود در این صورت اعضای خانوار به‌استثنای موارد ضروری باید در طول دوره قرنطینه در خانه بمانند.

 

اگر فرد قرارگرفته در معرض ویروس عضو گروه هم‌شرایط باشد چطور؟

 

سند مقررات جدید دولت می‌گوید در محیط‌های شامل گروه افراد هم-شرایط مانند مدرسه، مرکز مراقبت کودکان یا محل کار، کل اعضای گروه هم-شرایط درصورتی‌که احتمال قرار گرفتن در معرض کووید-۱۹ وجود داشته باشد باید مرخص شوند هیچ‌گونه جزییاتی ارائه نشده است.

برای بازگرداندن گروه‌های هم-شرایط به محیط مشترک هر یک از مناطق بهداشت دولتی (PHU) دستورالعملی بر اساس وضعیت واکسیناسیون، سابقه وضعیت تست مثبت اعضای گروه هم‌-شرایط و ارزیابی ریسک شیوع بیماری دارد.

در این سند آمده است که «افراد کاملاً واکسینه دارای سابقه تست مثبت مجازند باوجود تداوم شیوع بیماری ضمن رعایت تمامی پروتکل‌های پیشگیری از ابتلا و اقدامات کنترلی مطابق الزامات مدیریت شیوع بیماری به محیط مشترک بازگردند.» «اعضای خانوار گروه‌های هم شرایط مرخص شده در طول دوره مرخصی موظف به ماندن در خانه نیستند مگر اینکه PHU خلاف آن را توصیه کند.» استان انتاریو مقررات جدیدی برای قرنطینه شخصی افراد واکسینه وضع کرد : آنچه لازم است بدانید

استان انتاریو مقررات جدیدی برای قرنطینه شخصی افراد واکسینه وضع کرد : آنچه لازم است بدانید
استان انتاریو مقررات جدیدی برای قرنطینه شخصی افراد واکسینه وضع کرد

این مقررات برای دانش آموزان، معلمان و والدین به چه معناست؟

استان انتاریو مقررات جدیدی برای قرنطینه شخصی افراد واکسینه وضع کرد : آنچه لازم است بدانید

سند جداگانه‌ای نیز روز چهارشنبه برای مدیریت شیوع بیماری در مدارس انتاریو توسط دولت منتشر شد.

دولت در سندی که عنوان آن «دستورالعمل کووید-۱۹: مدیریت موارد ابتلا در مدرسه، تماس افراد و شیوع بیماری.» می باشد مقرر کرده است که تماس‌های بدون علائم با موارد ابتلا احتمالی یا تائید شده در صورت واکسیناسیون کامل فرد موردنظر مستلزم رعایت قرنطینه نیست، مگر اینکه لزوم قرنطینه توسط PHU تعیین شده باشد.

این قاعده شامل برادران و خواهران و سایر اعضای خانواده دانش‌آموزی است که در معرض ویروس قرار گرفته باشد.

دستورالعمل مخصوص مدارس اشاره می‌کند که افراد بدون علائم و کاملاً واکسینه موظف به رعایت قرنطینه پس از قرار گرفتن در معرض ریسک بالای ویروس نیستند و لازم نیست از حضور در کلاس مرخص شوند.

بااین‌حال این دستورالعمل ممکن است در صورت نامشخص بودن وضعیت ایمنی یا درصورتی‌که فرد موردنظر با سایر دانش آموزان غیر واکسینه در گروه هم شرایط قرار داشته باشد می‌تواند تغییر کند.

مسئولان همچنین یادآور شدند تمامی افرادی که بیمار هستند ازجمله کسانی که دارای علائم هستند مشمول ابزار غربالگری کووید-۱۹ نیستند و باید با ترک مدرسه و مرکز مراقبت کودکان در خانه بمانند.

توصیه عمومی مطرح‌شده در این سند (با عنوان «افراد کاملاً واکسینه و دارای سابقه تست مثبت: دستورالعمل موقت مدیریت شیوع، تماس افراد و موارد ابتلا») از پیشنهاد ارائه‌شده توسط دکتر کییرن مور (Dr. Kieran Moore) کارشناس ارشد پزشکی در ماه جولای پیروی می‌کند که گفته بود برنامه مدیریت شیوع بیماری استان برای سال تحصیلی جدید مجموعه مقررات متفاوتی را بر اساس وضعیت واکسیناسیون اعمال می‌کند.

دکتر کییرن مور در آن زمان گفته بود که دانش آموزان و کارکنان کاملاً واکسینه در صورت تماس با یک ناقل «دارای ریسک بالا» انتقال ویروس و منفی شدن تست کووید-۱۹ با کمترین وقفه در روال کار و مدرسه خود مواجه خواهند شد.

به گفته دکتر کییرن مور دانش آموزان و کارکنان غیر واکسینه بلافاصله باید به مدت حداقل ۱۰ روز خود را قرنطینه کنند و باید حداقل دو تست منفی کووید-۱۹ به فاصله ۷ روز پیش از بازگشت به مدرسه ارائه کنند. استان انتاریو مقررات جدیدی برای قرنطینه شخصی افراد واکسینه وضع کرد : آنچه لازم است بدانید

استان انتاریو مقررات جدیدی برای قرنطینه شخصی افراد واکسینه وضع کرد : آنچه لازم است بدانید
استان انتاریو مقررات جدیدی برای قرنطینه شخصی افراد واکسینه وضع کرد

آیا تغییری در مراکز مراقبت طولانی‌مدت اعمال خواهد شد؟

 

در این سند آمده است که قرنطینه شخصی همچنان به دلیل افزایش ریسک انتقال بیماری در مراکز مراقبت طولانی و مراکز بازنشستگان توصیه می‌شود. حتی ساکنین کاملاً واکسینه و بدون علائم پس از قرار گرفتن در معرض ویروس باید قرنطینه شخصی را رعایت کنند و تست کووید-۱۹ انجام دهند.

مفاد این سند می‌گوید که «بااین‌‌حال ممکن است برای تعیین بالا بودن ریسکی که یکی از ساکنین یا بیماران در معرض آن قرار دارد درنهایت بر اساس وضعیت واکسیناسیون یا ماهیت وضعیت قرار گرفتن فرد در معرض ریسک، تصمیم‌گیری واحد بهداشت دولتی محلی اعمال می‌شود.»

 

مقررات جدید در مورد افرادی که در طول دوره سه‌ماهه گذشته مبتلا به کووید-۱۹ تشخیص داده‌شده‌اند چگونه است؟

 

دولت گفته بود کسانی که در طول یک دوره ۹۰ روزه تست مثبت کووید-۱۹ داشته‌اند و از ابتلای اولیه خود بهبودیافته‌اند می‌توانند از مقررات مشابه با افراد کاملاً واکسینه پیروی کنند.

بااین‌حال این سند تأکید می‌کند که اگرچه ریسک انتقال بیماری پایین است اما به این معنا نیست که ابتلای مجدد بخصوص با توجه به ظهور واریانت‌های نگران‌کننده جدید، غیرممکن است.

اخبار کانادا  اخبار تورنتو      اخبار کانادا    اخبار تورنتو      اخبار کانادا    اخبار تورنتو       اخبار کانادا    اخبار تورنتو     اخبار کانادا   اخبار تورنتو  اخبار کانادا

افراد واکسینه و غیرواکسینه    افراد واکسینه و غیرواکسینه      افراد واکسینه و غیرواکسینه    افراد واکسینه و غیرواکسینه

افراد واکسینه و غیرواکسینه       افراد واکسینه و غیرواکسینه          افراد واکسینه و غیرواکسینه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا