انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

والدین انتاریویی تخفیف های طرح مراقبت از کودکان با ۱۰ دلار در روز را تا قبل از پاییز دریافت نخواهند کرد

والدین انتاریویی ممکن است به دلیل تأخیر در امضای قرارداد فدرال مراقبت از کودک ماه‌ها در انتظار اعمال تخفیف ها بمانند

والدین انتاریویی تخفیف های طرح مراقبت از کودکان با ۱۰ دلار در روز را تا قبل از پاییز دریافت نخواهند کرد

والدین انتاریویی ممکن است مجبور باشند چندین ماه بیشتر از آنچه انتظار داشتند برای تخفیف‌ها و بازپرداخت جبرانی هزینه هایی که استان در ماه مارس هنگام امضای قرارداد ملی مراقبت از کودک با دولت ترودو وعده داده شده بود منتظر بمانند، در حالی که شهرداری‌ها در تلاش‌اند که به سرعت دستورالعمل‌های لازم برای برنامه‌های مهدکودک محلی را پیاده سازی کنند.

والدین انتاریویی تخفیف های طرح مراقبت از کودکان با 10 دلار در روز را تا قبل از پاییز دریافت نخواهند کرد
والدین انتاریویی تخفیف های طرح مراقبت از کودکان با ۱۰$ در روز را قبل پاییز دریافت نمیکنند

جنیفر کاتلر مادر دو کودک یک و دو ساله، می گوید که مهدکودک کودکان او در تورنتو امیدوار است در برنامه تخفیف دولتی ثبت نام کند، اما به کاتلر گفته که هنوز گزینه ثبت نام در این برنامه در اختیار این مهدکودک قرار نگرفته است. کاتلر می‌گوید که ناراحت است که استان قرارداد را زودتر امضا نکرده تا او بتواند پس انداز مقداری از ۳،۳۰۰ دلار از بودجه خانواده‌اش را که هر ماه صرفاً برای مراقبت از کودکان هزینه می شود، آغاز کند.

انتاریو آخرین استانی بود که در ۲۸ مارس برنامه فدرال مراقبت از کودک با ۱۰ دلار در روز (موافقت‌نامه یادگیری اولیه و مراقبت از کودکان در سراسر کانادا) را امضا کرد. اما دولت استانی اعلام کرد که هزینه های مهدکودک، کودکان زیر ۵ سال را به طور عطف به ماسبق از اپریل به میزان ۲۵ درصد ارزانتر می کند و از اول ماه مه بازپرداخت جبرانی هزینه‌ها را آغاز می نماید. کارشناسان می‌گویند که این وعده ها با توجه به زمان‌بندی‌های فشرده، هرگز واقع‌بینانه نبود و این تأخیر والدینی مانند کاتلر را به این فکر انداخته است که از چه زمانی می توانند شاهد این صرفه جویی ها در بودجه خود باشند.

کاتلر می‌گوید که والدین و مهدکودک‌ها بلاتکلیف و چشم انتظار اجرای این طرح هستند در حالی که استان‌های دیگر مانند سسکچوان اعمال نرخ‌های تخفیف‌یافته و بازپرداختی که تابستان گذشته هنگام امضای این توافق وعده داده بودند را آغاز کرده اند.

کاتلر تنها کسی نیست که از این وضع ناراحت است. احزاب مخالف در کوئینز پارک و برخی از حامیان خدمات مراقبت از کودکان نیز دولت محافظه‌کار پیشرو داگ فورد را متهم می کنند که امضای قرارداد را به دلایل سیاسی به تأخیر انداخته است.

در ژانویه استیون لچه وزیر آموزش انتاریو در پاسخ گفت که انتاریو در حال تلاش برای دستیابی به توافقی است که استان آن را از نظر مالی برای خانواده‌ها پایدار و منصفانه می‌داند، اما دولت فدرال علاوه بر برخی موارد دیگر، پول کافی ارائه نمی‌کند.

والدین انتاریویی تخفیف های طرح مراقبت از کودکان با 10 دلار در روز را تا قبل از پاییز دریافت نخواهند کرد
والدین انتاریویی تخفیف های طرح مراقبت از کودکان با ۱۰$ در روز را قبل پاییز دریافت نمیکنند

زودترین زمان اجرای تخفیف ها پاییز خواهد بود 

برای اینکه والدین چک های خود را دریافت کنند، پول باید از دولت فدرال به استان جریان پیدا کند، سپس دولت باید این پول را به شهرداری‌ها که بر مهدکودک ها نظارت دارند، منتقل کند، و سپس این مبالغ توسط شهرداری ها به مراکزی که انتخاب می کنند در این طرح شرکت کنند اختصاص داده می شود.

استان انتاریو از زمان امضای قرارداد اعلام کرد که با شهرداری ها برای ثبت نام بیش از ۵۰۰۰ مرکز مجاز مراقبت از کودکان و مؤسسات مراقبت خانگی از کودکان که به کودکان تا پنج سال خدمات ارائه می دهند، همکاری خواهد کرد.

یک بیانیه ایمیلی از سوی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید که ظرف چند روز پس از امضای توافقنامه دولت فدرال با دولت استانی، «توضیحات فنی کامل» را به شهرداری‌ها داده است و حداقل سه ماه بودجه و حمایت‌های لازم را در اختیار شهرداری‌ها قرار داد تا ثبت نام مهدکودک‌ها در این طرح را از ۱۹ اپریل آغاز کنند.

با این حال، شهرداری ها می گویند که هنوز در حال بررسی دستورالعمل های استانی در مورد نحوه ثبت نام مهدکودک ها و ساختار برنامه های خود در شهرها هستند. مقامات شهرداری تورنتو می گویند که آنها این دستورالعمل ها را تا پایان اپریل دریافت نکردند.

شانلی مک نامی (Shanley McNamee) مدیر کل خدمات کودکان شهرداری تورنتو گفت «شهرداری باید فرآیندهایی را برای اجرای این برنامه جدید توسعه دهد، با بیش از ۱،۰۰۰ گرداننده مراکز مراقبت از کودک و مؤسسات مراقبت خانگی از کودکان ارتباط برقرار کند و درخواست های گردانندگان مهدکودک های شرکت کننده در طرح را پردازش کند.»

کارولین فرنز (Carolyn Ferns) هماهنگ کننده سیاست عمومی در «ائتلاف انتاریو برای مراقبت بهتر از کودکان» می گوید که به طور واقع بینانه والدین نباید انتظار داشته باشند که این تخفیف ها را حداقل تا سپتامبر و حداکثر تا اواخر دسامبر [که نرخ ها تا ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت] دریافت کنند.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا