انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو قوانین جدیدی تصویب کرد که توازن شغل-زندگی شخصی را برای کارکنان تغییر خواهد داد

با تصویب قانون جدید در انتاریو امکان برقراری توازن بهتر شغل و زندگی شخصی برای کارکنان فراهم می شود

انتاریو قوانین جدیدی تصویب کرد که توازن شغل-زندگی شخصی را برای کارکنان تغییر خواهد داد

دولت انتاریو قوانین جدیدی تصویب کرد و گفت این قوانین به کارکنان کمک می کند تا با فاصله گیری موقت از دفتر کار توازن شغل-زندگی شخصی بهتری برقرار کنند. انتاریو قوانین جدیدی تصویب کرد که توازن شغل-زندگی شخصی برای کارکنان تغییر خواهدداد

دولت روز سه شنبه گفت که «قانون آسودگی شغلی برای کارکنان» را تصویب کرده است و طبق این قانون کسب و کارهای دارای ۲۵ کارمند یا بیشتر در انتاریو ملزم خواهند بود که یک خط مشی کتبی حقوق کارکنان از لحاظ فاصله گیری موقت از محل کار در پایان هر روز کاری تدوین کنند.

به گفته دولت سیاست های محیط کاری می تواند به عنوان مثال شامل انتظارات در مورد فاصله زمانی پاسخ به ایمیل های دریافتی و تشویق کارکنان به فعال کردن اعلان «خارج از دفتر کار» برای مواقع تعطیل کردن کار باشد.

هر یک از کارفرمایان طبق این قانون باید هر سال در فاصله ۱ ژانویه تا ۱ مارس اطمینان حاصل کند که از لحاظ فاصله گیری موقت از کار یک سیاست کتبی برای تمامی کارکنان برقرار و در حال اجرا است.

مانتی مک‌ناتن (Monte McNaughton) وزیر کار، آموزش و توسعه مهارت ها در بیانیه روز سه شنبه گفت «ما مصمم هستیم که توازن جدیدی [بین کار و زندگی شخصی] برقرار کنیم و نیروی کار را در جایگاه هدایت کننده و پیش برنده رشد اقتصادی انتاریو قرار دهیم و در عین حال بهترین نیروی کار را به استان بزرگ خود جذب کنیم.» انتاریو قوانین جدیدی تصویب کرد که توازن شغل-زندگی شخصی را برای کارکنان تغییر خواهد داد

انتاریو قوانین جدیدی تصویب کرد که توازن شغل-زندگی شخصی را برای کارکنان تغییر خواهد داد
انتاریو قوانین جدیدی تصویب کرد توازن شغل-زندگی شخصی برای کارکنان تغییر خواهد داد

تبصره عدم رقابت در قراردادهای کاری ممنوع شد

 

این قانون به کارگیری تبصره های «عدم رقابت» در قراردادهای کاری را که مانع افراد برای جستجوی سایر فرصتهای شغلی و درآمدهای بالاتر در مشاغل دیگر است ممنوع می کند.

انتاریو طبق اعلام دولت، اولین حوزه قضایی در کانادا و یکی از اولین ها در آمریکای شمالی است که موافقت‌نامه‌ های عدم رقابت در حوزه استخدامی را ممنوع می کند.

مک‌ناتن می گوید قوانین جدید نه تنها از حقوق کارکنان محافظت می کنند بلکه به جذب استعدادهای برتر و سرمایه گذاری در استان نیز کمک می کند.

این قانون همچنین الزامات تجربه کاری «غیرمنصفانه» را برای مهاجران خارجی آموزش دیده که قصد دارند در مشاغل مرتبط با حرفه خود کار کنند حذف می کند.

قوانین جدید علاوه بر این به منظور جلوگیری از قاچاق نیروی کار یک چارچوب صدور مجوز اجباری برای سازمان‌ها و دفاتر کاریابی نیروی کار موقت به اجرا می گذارد.

مک‌ناتن گفت «این لایحه قانونی گام دیگری در جهت پی ریزی و ایجاد یک استان بهتر و تحکیم جایگاه انتاریو به عنوان یک پیشگام جهانی و الگویی برای دیگران و همچنین به عنوان بهترین جای دنیا برای زندگی، کار و تشکیل خانواده بر می دارد.»

سخنگوی دولت گفت با وجود اینکه قانون جدید هنوز به توشیح سلطنتی نرسیده است انتظار می رود اواخر این هفته مورد موافقت قرار گیرد.

زمان‌بندی اجرایی شدن هر یک از قوانین تحت «قانون آسودگی شغلی کارکنان» هنوز اعلام نشده است و دولت نیز اعلام کرد که یک مهلت اولیه برای انطباق کسب و کارها درنظر گرفته است.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا