انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتشار جزییات جدید چگونگی اثبات وضعیت واکسیناسیون کووید-۱۹ در انتاریو از ۲۲ سپتامبر

انتاریو جزییات جدیدی درباره نحوه اثبات وضعیت واکسیناسیون کووید-۱۹ از ۲۲ سپتامبر منتشر کرد

انتشار جزییات جدید چگونگی اثبات وضعیت واکسیناسیون کووید-۱۹ در انتاریو از ۲۲ سپتامبر

انتاریو در هفته باقی‌مانده تا اجباری شدن واکسن کووید-۱۹ برای ورود به مجموعه‌های تجاری غیرضروری رهنمودهای بیشتری برای کسب‌وکارها منتشر کرد.

ارائه مدرک وضعیت واکسیناسیون از ۲۲ سپتامبر برای صرف غذا در فضای داخلی رستوران‌ها و بارها، ورود به باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های تئاتر، محل برگزاری ورزش‌ها و کنسرت‌ها و برای استفاده از محیط‌های برگزاری جلسات و رویدادهای بزرگ الزامی‌خواهد بود.

تا هنگامی‌که گواهی‌نامه «پیشرفته» در ۲۲ اکتبر آماده استفاده شود شهروندان انتاریو باید یک نسخه از رسید تزریق دوز دوم واکسن خود را از روی وب‌سایت دولت چاپ یا دانلود کنند.

علاوه بر این می‌توان از رسید امضاشده توسط یکی از ارائه‌دهندگان خدمات سلامت بومیان یا رسید دریافتی از «سایر حوزه‌های قضایی» نیز استفاده کرد.

مقررات جدید در مورد کودکان کوچک‌تر از ۱۲ سال که در حال حاضر واجد شرایط واکسیناسیون نیستند اجرا نخواهد شد.

مشتریان به‌منظور ورود به کسب‌وکارهایی که واکسینه بودن در آنها اجباری است باید مدرک وضعیت واکسیناسیون و کارت شناسایی خود را درب ورودی مجموعه ارائه کنند.

از کارکنان مجموعه‌های تجاری خواسته شده است که نام و تاریخ تولد ثبت‌شده روی رسید واکسیناسیون را با اطلاعات روی کارت شناسایی تطبیق دهند. رسید ارائه‌شده باید مربوط به دوز دوم افراد باشد و کارکنان باید تائید کنند که تاریخ تزریق مربوط به حداقل ۱۴ روز پیش است.

نمونه‌هایی از مدارک شناسایی که می‌توان برای تائید وضعیت واکسیناسیون استفاده کرد شامل گواهی تولد، کارت شهروندی (citizenship)، گواهینامه رانندگی، کارت شناسایی صادره توسط دولت شامل کارت سلامت، کارت وضعیت بومی (Indian Status Card) یا کارت عضویت اقوام بومی (Indigenous Membership Card)، پاسپورت یا کارت اقامت دائم (permanent resident) است.
ارائه عکس لازم نیست.

مسئولان روز سه‌شنبه در جلسه ارائه رهنمودها هشدار دادند که «مشتریانی که خواهان ورود به مجموعه تجاری هستند صرفاً موظف هستند که ثابت کنند که دارنده قانونی رسید هستند.»

عدم پیروی از این مقررات توسط افراد یا کسب‌وکارها می‌تواند به صدور جریمه تحت قانون بازگشایی انتاریو منجر شود.

استان انتاریو گفت که تصمیم گرفته است که «رویکرد سنجیده‌ای» نسبت به اجرای واکسن اجباری در پیش بگیرد و اعلام کرد که امیدوار است که بین ایمنی مردم و ریسکی که برای کسب‌وکارها وجود دارد توازن برقرار کنند. مأموران برای اطمینان از رعایت پروتکل‌های مقتضی توسط کسب‌وکارها ابتدا از آموزش و هشدار شروع می‌کنند.

علاوه بر این دولت اعلام کرده است که در صورت آزار و تهدید به خشونت باید با مأموران اجرای قانون تماس گرفته شود.

مسئولان در حاشیه جلسه صبح سه‌شنبه به‌طور غیررسمی اعلام کردند که استان انتاریو یک نمونه اولیه آزمایشی از اپلیکیشن در اختیار دارد که کسب‌وکارها می‌توانند از آن برای اسکن کد QR اثبات وضعیت واکسیناسیون مشتری استفاده کنند. انتشار جزییات جدید چگونگی اثبات وضعیت واکسیناسیون کووید-۱۹ در انتاریو از ۲۲ سپتامبر

انتشار جزییات جدید چگونگی اثبات وضعیت واکسیناسیون کووید-19 در انتاریو از 22 سپتامبر
انتشار جزییات جدید چگونگی اثبات وضعیت واکسیناسیون کووید-۱۹ در انتاریو

معافیت از گواهینامه واکسن

انتشار جزییات جدید چگونگی اثبات وضعیت واکسیناسیون کووید-۱۹ در انتاریو از ۲۲ سپتامبر

دولت فهرست جامع‌تری از موارد معافیت از برنامه گواهینامه واکسیناسیون را نیز منتشر کرد.

اگر شخصی صرفاً بخواهد مبلغ یک سفارش را پرداخت کند یا از دستشویی داخل فضای بسته یک مجموعه تجاری که واکسینه بودن در آنجا اجباری است استفاده کند لازم نیست مدرک واکسیناسیون ارائه کند.

درحالی‌که واکسیناسیون کامل برای کسانی که می‌خواهد تماشاچی مسابقات اسب‌دوانی در یک فضای بسته باشند الزامی است، برای ثبت شرط‌بندی یا دریافت مبلغ شرط برنده‌شده نیازی به گواهی تزریق دو دوز واکسن نیست.

علاوه بر این لازم نیست که مشتریان برای انجام خریدهای خرده‌فروشی کاملاً واکسینه باشند.

درحالی‌که ارائه مدرک واکسیناسیون برای تماشاگران مسابقات ورزشی در فضای داخلی الزامی است، برای کسانی که «فعالانه در یک ورزش سازماندهی‌شده مشارکت دارند» الزامی نیست.

استان انتاریو بین حضور در مراسم عروسی یا مراسم سوگواری که مستلزم ارائه مدرک واکسیناسیون نیست و گردهمایی اجتماعی مرتبط با آن مراسم که لازم است میهمانان حاضر در محل کاملاً واکسینه باشند، تمایز قائل است.

در مورد افرادی که از یک کارشناس بهداشت و سلامت توصیه‌نامه کتبی دارند که نشان می‌دهد به دلایل پزشکی نمی‌توانند واکسن تزریق کنند نیز معافیت‌های ثابت اعمال می‌شود.

 

انتاریو در مرحله اجرای «مایل آخر» توزیع عمومی واکسن

انتشار جزییات جدید چگونگی اثبات وضعیت واکسیناسیون کووید-۱۹ در انتاریو از ۲۲ سپتامبر

مسئولان گفتند که انتاریو هم‌اکنون در حال اجرای استراتژی «مایل آخر» طرح توزیع عمومی واکسن خود قرار دارد. به‌منظور دستیابی به نرخ پوشش مطلوب ۹۰ درصد {که به گفته پزشکان برای مهار گسترش واریانت دلتا ضروری است} ۱.۵ میلیون نفر باید به‌طور کامل واکسینه شوند.

تا روز سه‌شنبه ۸۴.۵ درصد از شهروندان واجد شرایط انتاریویی ۱۲ سال و بزرگ‌تر حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ تزریق کرده‌اند درحالی‌که ۷۸.۲ درصد با دریافت هر دو دوز کاملاً واکسینه محسوب می‌شوند.

انتاریو اعلام کرده است که هدف استراتژی «مایل آخر» استان جمعیت‌های دارای نرخ پایین واکسیناسیون است. این استراتژی شامل بیش از ۵۵۰ درمانگاه مستقر در مدارس است که «برنامه‌ریزی‌شده‌اند یا در حال فعالیت هستند» و همین‌طور اتوبوس گو-وکس (GO-VAXX) که در حال رفت‌وآمد به مراکز محله‌ها، محل برگزاری رویدادهای ورزشی، مراکز خرید، شهربازی‌ها، بازارها و مؤسسات تحصیلات تکمیلی بوده است.

دو خط تلفن کووید-۱۹ استان انتاریو {خط تلفن ثبت نوبت واکسن و خط تلفن پرسش درباره تزریق واکسن} نیز ادغام می‌شوند.

مرکز تماس جدید واکسن استانی (۳۶۰۰-۹۴۳-۸۳۳-۱) از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و در هفت روز از هفته فعال خواهد بود.

خدمات جدیدی نیز در هفته‌های آینده در همکاری با بیمارستان کودکان هاسپیتال فور سیک کیدز (Hospital for Sick Kids) راه‌اندازی خواهد شد که با تعیین وقت قبلی برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنها خدمات مشاوره ارائه می‌کند.

انتشار جزییات جدید چگونگی اثبات وضعیت واکسیناسیون کووید-۱۹ در انتاریو از ۲۲ سپتامبر

گواهینامه واکسن    اخبار تورنتو    پاسپورت واکسن اخبار تورنتو  گواهینامه واکسن  پاسپورت واکسن   اخبار تورنتو   گواهینامه واکسن  پاسپورت واکسن  گواهینامه واکسن  اخبار تورنتو  پاسپورت واکسن  اخبار تورنتو  پاسپورت واکسن

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا