انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو ضمن رونمایی از جزئیات لغو محدودیت‌ها گفت پوشیدن ماسک در فضاهای داخلی اجباری باقی می‌ماند

انتاریو ضمن رونمایی از جزئیات لغو محدودیت‌ها پس از پایان مرحله سوم بازگشایی، اعلام کرد پوشیدن ماسک در فضاهای داخلی اجباری باقی می‌ماند

انتاریو ضمن رونمایی از جزئیات لغو محدودیت‌ها گفت پوشیدن ماسک در فضاهای داخلی اجباری باقی می‌ماند

دولت انتاریو در حال فراهم کردن واضح‌ترین تصویر تابه‌حال ارائه‌شده از نحوه تغییر محدودیت‌ها پس از خروج استان از برنامه نقشه راه بازگشایی است که در پی منع طولانی آمدوشد کووید-۱۹ به اجرا درآمد و پوشیدن ماسک همچنان بخشی از این چشم‌انداز است. انتاریو ضمن رونمایی از جزئیات لغو محدودیت‌ها گفت پوشیدن ماسک در فضاهای داخلی اجباری باقی می‌ماند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

انتاریو در حال حاضر در مرحله سوم برنامه بازگشایی استانی به سر می‌برد که درواقع امکان فعالیت تمام کسب‌وکارها را با رعایت برخی از محدودیت‌های ظرفیتی فراهم می‌کند.

سخنگوی کریستین الیوت وزیر بهداشت روز جمعه گفت «پس از خروج از مراحل طراحی‌شده در نقشه راه، بخش عمده‌ای از مقررات بهداشت عمومی شامل محدودیت ظرفیت کسب‌وکارها لغو خواهد شد. صرفاً تعداد کمی از مقررات شامل الزامات غربالگری غیرفعال مانند نصب علامت‌ها و نیاز کسب‌وکارها به یک برنامه ایمنی، همچنان اجرایی خواهد ماند.» «با توجه به اینکه واریانت دلتا برخلاف برخی از دیگر استان‌ها، در انتاریو سویه غالب است پوشاندن صورت همچنان برای محیط‌های عمومی داخلی الزامی باقی خواهد ماند.» انتاریو ضمن رونمایی از جزئیات لغو محدودیت‌ها گفت پوشیدن ماسک در فضاهای داخلی اجباری باقی می‌ماند

انتاریو ضمن رونمایی از جزئیات لغو محدودیت‌ها گفت پوشیدن ماسک در فضاهای داخلی اجباری باقی می‌ماند
انتاریو رونمایی جزئیات لغو محدودیت‌ها پوشیدن ماسک در فضاهای داخلی اجباری باقی

هفت هفته از زمانی که انتاریو فرآیندهای بازگشایی را با اجرای مرحله اول در ۱۱ ماه جون آغاز کرد می‌گذرد. استان انتاریو یک ماه پیش مرحله دوم را در ۳۰ ماه جون آغاز کرد و دو هفته پیش در ۱۶ ماه جولای وارد مرحله سوم بازگشایی شد.

دولت فورد گفته است که انتاریو حداقل به مدت ۲۱ روز تا هنگامی‌که ۸۰ درصد از جمعیت واجد شرایط ۱۲ سال و بزرگ‌تر اولین دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند و ۷۵ درصد از جمعیت نیز به‌طور کامل واکسینه شوند در مرحله سه باقی خواهد ماند. تقریباً ۶۸.۴ درصد از شهروندان ۱۲ سال و بزرگ‌تر انتاریو در حال حاضر به‌طور کامل واکسینه هستند درحالی‌که ۸۰.۲ درصد از جمعیت نیز حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ تزریق کرده‌اند.

استان انتاریو همچنین تعیین کرده است که حداقل ۷۰ درصد از جمعیت واجد شرایط ۱۲ سال و بزرگ‌تر در هر یک از مناطق بهداشت عمومی باید به‌طور کامل واکسینه شده باشند {یکی از شاخص‌های هدف‌گذاری شده که تورنتو روز جمعه اعلام کرد به آن دست‌یافته است} و سایر شاخص‌های کلیدی بهداشت عمومی و مراقبت‌های بهداشتی نیز باید باثبات و پایدار باقی بمانند.

 

مرحله بعد ممکن است «ظرف چند هفته آینده» فرابرسد

 

اگرچه هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای زمان خروج استان از مرحله سوم تعیین نشده است بااین‌حال نخست‌وزیر داگ فورد روز جمعه به خبرنگاران گفت درعین‌حال که به تاریخ خاصی متعهد نمی‌شود، اما خروج از مرحله سوم ممکن است حدوداً در اواسط آگوست اتفاق بیفتد.

داگ فورد گفت «هر موقع که ما به هدف‌گذاری‌های اصلی برسیم و حتماً خواهیم رسید، راستش را بخواهید احتمالاً ظرف چند هفته آینده یا زودتر …» «ما صرفاً باید واکسیناسیون‌های باقی‌مانده را انجام بدهیم و به هدف‌گذاری ۷۵ درصدی خود برسیم.» 

انتاریو ضمن رونمایی از جزئیات لغو محدودیت‌ها گفت پوشیدن ماسک در فضاهای داخلی اجباری باقی می‌ماند
داگ فورد نخست وزیر انتاریو

باوجود اینکه هیچ تاریخ قطعی وجود ندارد اما روز جمعه دفتر کریستین الیوت گفت که «به‌منظور فراهم کردن شفافیت بیشتر برای کسب‌وکارها و مردم انتاریو پیش از خروج از برنامه نقشه راه» جزئیات بیشتری در مورد چشم‌انداز مرحله خروج از طرح بازگشایی فراهم خواهد کرد.

در مرحله خروج، محدودیت‌های ظرفیتی برای تمام بخش‌های اقتصادی و همچنین گردهمایی‌های اجتماعی و رویدادهای عمومی لغو خواهد شد. رستوران‌ها همچنان ملزم به رعایت فاصله ۲ متری بین مشتریان، یا جداسازی آنها به‌وسیله حائل‌هایی از جنس به‌عنوان‌مثال پلکسی‌گلس و دریافت نام و اطلاعات مشتریان خواهند بود.

پوشیدن ماسک نیز همچنان در محل‌های کاری که امکان رعایت فاصله فیزیکی وجود ندارد الزامی است.

 

درحالی‌که برخی از حوزه‌های قضایی ماسک را کنار می‌گذارند سایر حوزه‌ها الزام پوشیدن ماسک را برمی‌گردانند

 

تصمیم در مورد حفظ الزام پوشیدن ماسک در شرایطی اتخاذ می‌شود که برخی از حوزه‌های قضایی همچون آلبرتا درصدد کنار گذاشتن ماسک همراه با برخی از مقررات کلیدی هستند.

آلبرتا روز چهارشنبه اعلام کرد که اجبار پوشیدن ماسک در این استان را همراه با تقریباً تمامی محدودیت‌های پاندمی لغو می‌کند. [در آلبرتا] کسانی که تست کووید-۱۹ آنها مثبت شود ازاین‌پس ملزم به قرنطینه نخواهد بود و به افرادی که در تماس نزدیک به آنها هستند نیز اطلاع‌رسانی نخواهد شد.

داگ فورد روز جمعه در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال پیروی انتاریو از الگوی مشابه به خبرنگاران گفت انتاریو روال جاری پوشیدن ماسک را فعلاً ادامه خواهد داد.

داگ فورد در اظهارنظری در مورد اقدام استان آلبرتا گفت «تصمیم‌گیری در این مورد به عهده نخست وزیر کنی (Kenny) است.» «ما اینجا [در انتاریو] هوشیار باقی می‌مانیم. ما پیوسته مراقب خواهیم بود که روند فعلی در مورد ماسک ادامه یابد و آنچه ما را از شرایط فعلی نجات خواهد داد تنها یک عامل است و آن واکسیناسیون است. به همین سادگی ما باید به تلاش برای دستیابی به هدف‌گذاری خود ادامه بدهیم.»

برخی از متخصصان بیماری‌های عفونی برنامه استان آلبرتا را «دارای ریسک بالا» می‌دانند و گفته‌اند که بخصوص با توجه به غالب بودن ابتلا بیشتر به واریانت دلتا، آغاز موج چهارم در پاییز محتمل است.

دکتر آلون ویسمن (Alon Vaisman) متخصص بیماری‌های عفونی گفت «آنچه مسئولان در آلبرتا انجام می‌دهند تا حد زیادی منطقی به نظر می‌رسد، موضوع صرفاً این است که فعلاً برای انجام این کار خیلی زود است.» «اقدامات آلبرتا کاری است که احتمال ما نیز کمی جلوتر در همین مسیر انجام خواهیم داد، اما با توجه به موقعیت فعلی آنها و افزایش تعداد موارد ابتلا، مقطع زمانی فعلی برای کنار گذاشتن این نوع محدودیت‌ها در دوران شیوع واریانت دلتا بسیار زود است.»

وزارت بهداشت گفت که الزامات مربوط به ادامه یافتن پوشیدن ماسک در فضاهای داخلی «با سایر حوزه‌های قضایی» همچون کبک و اسرائیل نیز همخوانی دارد و علاوه بر این با دستورالعمل‌های تازه به‌روزرسانی شده توسط مرکز کنترل بیماری‌های ایالات‌متحده مبنی بر اینکه افراد کاملاً واکسینه باید دوباره پوشیدن ماسک در مکان‌های دارای نرخ بالای سرایت کووید-۱۹ را آغاز کنند نیز هم‌راستا است.

درحالی‌که بسیاری از حوزه‌های قضایی در ایالات‌متحده الزام پوشیدن ماسک را کنار گذاشته‌اند تعداد موارد ابتلا نیز در بسیاری از مناطق رو به افزایش گذاشته است و مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC) را وادار ساخته تا توصیه خود در مورد لغو ماسک را به حالت قبل برگرداند.

معافیت از الزامات انتاریو در مورد پوشیدن ماسک به دلیل شرایط پزشکی، همچنین در مورد کودکان زیر سن دو سال و سایر موقعیت‌های ویژه همچنان به قوت خود باقی است اگرچه مردم مجبور به ارائه دلیل و گواهی نخواهند بود.

انتاریو روز جمعه از ۲۲۶ مورد ابتلا به کووید-۱۹ همراه با ۱۱ مورد فوت خبر داد. میانگین متحرک هفت‌روزه استان نیز برای سومین هفته متوالی افزایش‌یافته و در حال حاضر به ۱۷۰ رسیده است.

اخبار تورنتو    اخبار کانادا    اخبار تورنتو  اخبار کانادا    اخبار تورنتو    اخبار کانادا     اخبار تورنتو  اخبار کانادا    اخبار تورنتو    اخبار کانادا    اخبار تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا