انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

گواهی واکسیناسیون برای دسترسی به محیط‌های غیرضروری در انتاریو الزامی شد

به گزارش منبع خبری: مدرک واکسیناسیون برای دسترسی به سالن‌های سینما، باشگاه‌های ورزشی و رستوران‌ها در انتاریو موردنیاز خواهد بود

گواهی واکسیناسیون برای دسترسی به محیط‌های غیرضروری در انتاریو الزامی شد

یک منبع خبری در تماس با سی‌تی‌وی نیوز تورنتو تائید کرد که مدرک واکسیناسیون از ۲۲ سپتامبر برای دسترسی به کسب‌وکارهای غیرضروری در انتاریو شامل باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌های فضای بسته، سالن‌های تئاتر و سینما و تالارهای کنسرت تحت برنامه جدید گواهینامه واکسن استان انتاریو الزامی خواهد بود. گواهی واکسیناسیون برای دسترسی به محیط‌های غیرضروری در انتاریو الزامی شد

گواهی واکسیناسیون برای دسترسی به محیط‌های غیرضروری در انتاریو الزامی شد

منابع خبری دولتی صبح چهارشنبه گفتند که شهروندان انتاریو برای دسترسی به مغازه‌های خرده‌فروشی، بانک‌ها، خدمات ضروری، محیط‌های کار یا پاسیوهای فضای باز نیازی به گواهینامه واکسن نخواهند داشت.

منابع خبری گفتند که بااین‌حال ارائه گواهینامه واکسیناسیون برای ورود به مجموعه‌های تجاری ارائه خوراک و نوشیدنی در فضای بسته، کازینوها و تالارهای بینگو، محل برگزاری کنسرت‌ها، سالن‌های تئاتر و سینما، تسهیلات ورزشی و رویدادهای ورزشی ضروری خواهد بود.

قوانین گواهینامه واکسن در مورد کودکان کوچک‌تر از ۱۲ سال و افراد دارای معافیت‌های پزشکی اعمال نخواهد شد.

گواهینامه واکسن همراه با یک کارت شناسایی صادرشده توسط دولت مورداستفاده قرار خواهد گرفت. استان انتاریو در حال کار روی یک اپلیکیشن است که کارت شناسایی و گواهینامه واکسن را تلفیق می‌کند به‌طوری‌که کاربران می‌توانند در صورت نیاز این گواهی را ارائه کنند.

منابع خبری تائید کردند که اطلاعات هر فرد از ۲ اکتبر در یک کد QR شخصی‌سازی‌شده تعبیه خواهد شد که به افراد واکسینه شده اجازه می‌دهد که بدون به اشتراک گذاشتن سایر اطلاعات شخصی مربوط به‌سلامت خود از گوشی‌های هوشمند برای نشان دادن وضعیت واکسن استفاده کنند.

منابع خبری می‌گویند دولت علاوه بر این درحال‌توسعه یک اپلیکیشن برای اعتبارسنجی محتوای کد QR توسط کسب‌وکارها است که این اپلیکیشن نیز در اکتبر آماده استفاده خواهد بود. هنوز مشخص نیست که این برنامه چگونه می‌تواند برای افرادی که به گوشی همراه دسترسی ندارد به اجرا گذاشته شود.

مدافعان اجتماعی علیه پیاده‌سازی سراسیمه و باعجله پاسپورت واکسن صرفاً با استفاده از اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند هشدار دادند که پیاده‌سازی عجولانه ممکن است موجب محرومیت افراد مسن، افراد بی‌بضاعت و بی‌خانمان شود.

داگ فورد نخست‌وزیر انتاریو قرار است ساعت ۱ بعدازظهر در همراهی با کریستین الیوت وزیر بهداشت استان و دکتر کییرن مور پزشک ارشد سازمان بهداشت استان یک اعلان خبری داشته باشند.

چندین روز است که مسئولان بارها برای بحث در مورد جزییات پیرامون سیستم گواهینامه واکسن انتاریو با یکدیگر دیدار می‌کنند. برنامه‌های پاسپورت واکسن از قبل در چندین استان کانادا ازجمله بریتیش کلمبیا، کبک و منیتوبا به‌طور عمومی ارائه و اجرا شده است.

دکتر ایزاک بوگوش، متخصص بیماری‌های عفونی روی چهارشنبه گفت که انتاریو به‌احتمال‌زیاد پس‌ازاین اعلان خبری شاهد افزایش واکسیناسیون خواهد بود. در حال حاضر در حدود ۸۳ درصد از شهروندان ۱۲ سال و بزرگ‌تر در انتاریو حداقل یک دوز واکسن تزریق کرده‌اند و در حدود ۷۶ درصد به‌طور کامل واکسینه هستند.

دکتر بوگوش گفت «احتمالاً شاهد یک جهش کاملاً منطقی در تعداد افرادی که نوبت تزریق واکسن ثبت می‌کنند خواهیم بود. ما در استان های فرانسوی زبان شاهد این روند بودیم، ما در کبک شاهد این روند بودیم، ما در بریتیش کلمبیا شاهد این روند بودیم. من تصور می‌کنم که ما احتمالاً در انتاریو شاهد روند مشابهی خواهیم بود.» «افرادی که تردید داشتند حالا با خود می‌گویند «اوه، اگر بخواهم در فعالیت‌های غیرضروری شرکت کنم، به مجموعه‌های تجاری غیرضروری مانند رستوران‌ها، میکده‌ها، تالارهای کنسرت یا هر مورد دیگری مراجعه کنم به یک واکسن نیاز داریم، پس می‌روم یک واکسن تزریق می‌کنم.»

دکتر بوگوش اضافه کرد که باوجوداینکه گواهینامه‌ها و پاسپورت‌های واکسن مهم هستند اما «راه‌حل همه‌جانبه برای پاندمی» نیستند.

دکتر بوگوش گفت «[گواهینامه واکسن] به ایمن‌تر بودن یک محیط فضای بسته کمک می‌کند.» «اما این تنها کاری نیست که لازم است انجام شود. [گواهینامه واکسن] یک تصمیم سیاست‌گذاری بزرگ است که می‌تواند برای باز نگه‌داشتن مکان‌ها اتخاذ شود.»

داگ فورد  قوانین گواهینامه واکسن  داگ فورد  اخبار تورنتو  قوانین گواهینامه واکسن  اخبار تورنتو  داگ فورد  اخبار تورنتو  قوانین گواهینامه واکسن     داگ فورد  اخبار تورنتو        داگ فورد    اخبار تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا