انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

پزشک ارشد انتاریو : مدارس استان به احتمال زیاد در ماه سپتامبر با رعایت پوشش ماسک باز می‌شوند

به گفته پزشک ارشد استان ، مدارس انتاریو به احتمال زیاد در ماه سپتامبر با رعایت پوشش ماسک باز می‌شوند

پزشک ارشد انتاریو : مدارس استان به احتمال زیاد در ماه سپتامبر با رعایت پوشش ماسک باز می‌شوند

روز سه شنبه افسر ارشد بهداشت انتاریو گفت که ممکن است تا ماه سپتامبر، سطح بهداشت استان به میزانی نرسد که کودکان بتوانند بدون ماسک به مدرسه بروند. پزشک ارشد انتاریو : مدارس استان به احتمال زیاد در ماه سپتامبر با رعایت پوشش ماسک باز می‌شوند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

اظهارات وی یک روز پس از آن منتشر شد که جدول مشاوره علمی دولت، توصیه‌هایی را از جمله کاهش محدودیت پوشیدن ماسک در مکان‌های کم‌خطر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا هنگام بازگشایی مدارس ارائه داد.

دکتر کییرن مور گفت که در این شرایط، کم خطر بودن به این معناست که از هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر کمتر از ۱۰ مورد در هفته مبتلا شود.

وی گفت: «ممکن است در ماه سپتامبر، شروع بسیار محتاطانه‌ای داشته باشیم؛ ما وضعیت را کنترل میکنیم اما نمی‌دانیم که در سپتامبر به سطح بهداشت کافی در جامعه می‌رسیم یا خیر.» پزشک ارشد انتاریو : مدارس استان به احتمال زیاد در ماه سپتامبر با رعایت پوشش ماسک باز می‌شوند

پزشک ارشد انتاریو : مدارس استان به احتمال زیاد در ماه سپتامبر با رعایت پوشش ماسک باز می‌شوند
مدارس استان به احتمال زیاد در ماه سپتامبر با رعایت پوشش ماسک باز می‌شوند

نزدیک به ۸۰ درصد از اهالی انتاریو که واجد شرایط هستند، حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند، اما دکتر کییرن مور امیدوار است که این میزان به ۹۰ درصد برسد تا بهتر بتوانند از مردم استان در برابر گونه دلتا که سرایت بالایی دارد، محفاظت کنند. وی گفت که از راهکار منطقه‌ای برای قانون پوشیدن ماسک در مدارس حمایت خواهد کرد، هرچند اجرای آن دشوار است.

طبق مشاهدات ما، میزان بیماری در سراسر انتاریو کاملاً متغیر است و گونه دلتا می‌تواند به طور ناگهانی افزایش یابد، همانطور که در گری‌ بروس (Grey Bruce)، واترلو (Waterloo)، پورکوپاین (Porcupine) و نورث‌ بی (North Bay) رخ داده و سپس به مناطق دیگر سرایت کرده است. به همین دلیل در این مناطق، اگر من افسر بهداشت محلی بودم، احتمالاً توصیه می‌کردم که در صورت بازگشایی مدارس، از ماسک استفاده شود زیرا گونه دلتا خیلی سریع از یک نفر به شش نفر و سپس به سی و شش نفر سرایت می‌کند.»

دکتر کییرن مور افزود: «بهترین کاری که مردم می‌توانند انجام دهند تا مطمئن شوند که مدارس در شرایط ایمن باز می‌شوند، واکسینه کردن تعداد بیشتری از اهالی واجد شرایط انتاریو است.»

جدول علمی توصیه می‌کند که استفاده از ماسک در مناطق متوسط و پرخطر کماکان ادامه یابد. طبق گفته آنها، مدارس به جز در شرایط حاد نباید برای یادگیری حضوری تعطیل شوند. پزشک ارشد انتاریو : مدارس استان به احتمال زیاد در ماه سپتامبر با رعایت پوشش ماسک باز می‌شوند

پزشک ارشد انتاریو : مدارس استان به احتمال زیاد در ماه سپتامبر با رعایت پوشش ماسک باز می‌شوند
پزشک ارشد انتاریو : مدارس استان در سپتامبر با رعایت پوشش ماسک باز میشوند

دکتر نیشا تامپی (Dr. Nisha Thampi)، از عوامل تهیه این گزارش، گفت که آنها قصد دارند آسیب وارده به تحصیل، ارزیابی و پیگیری درسی کودکان را به حداقل برسانند؛ وی گفت استفاده از ماسک یکی از راه‌های دستیابی به این مهم است.

وی تأکید کرد که این گزارش، استفاده نکردن از ماسک را در ماه سپتامبر توصیه نمی‌کند، بلکه بخش کم‌خطر این طرح زمانی است که میزان ابتلا و بیماری بسیار کم و مصونیت جامعه در برابر ویروس بسیار زیاد باشد.

دکتر نیشا تامپی، پزشک بیماری‌های عفونی کودکان گفت: «پوشیدن ماسک باید با توصیه‌های بهداشت عمومی برای شرایط کم‌خطر، تطابق داشته باشد. برخی از واحدهای بهداشت عمومی ممکن است رویکرد محتاطانه‌تری را برگزینند، زیرا در نهایت، ماسک یکی از ساده‌ترین اقدامات برای مقابله با ویروس در طول سال است. اما می‌خواستیم مطمئن شویم که این اقدام، مبهم نباشد.»

یونا نستل (Yona Nestel)، یکی از مادران اهل تورنتو گفت که فکر نمی‌کند واحد بهداشت عمومی شهر به این زودی قوانین پوشیدن ماسک در فضاهای بسته را لغو کند و انتظار دارد که به هر شکل ممکن، فرزندان ۴ و ۷ ساله خود را با ماسک به مدرسه بازگرداند.

وی گفت: «فرزندانم تا آینده‌ای نزدیک، ماسک می‌پوشند. تا زمانی که آنها واکسینه نشوند و تعداد مبتلایان در تورنتو تک‌ رقمی نشود، فکر نمی‌کنم که در ماه‌های پیش رو، پوشیدن ماسک در فضای سرپوشیده را لغو کنیم.»

نستل همچنین گفت که از توصیه‌های گزارش منتشر شده با هدف ایمن سازی مدارس از طریق بهبود سیستم تهویه هوا، حمایت می‌کند.

انتظار می‌رود برنامه بازگشایی مدارس در انتاریو طی هفته‌های آینده منتشر شود. حزب نیو دموکرات (NDP) گفته بود که این برنامه باید پیش‌تر منتشر می‌شد.

ماریت استایلز (Marit Stiles)، منتقد آموزش گفت: «کودکان واقعاً با مشکلات روحی و روانی ناشی از همه‌گیری دست و پنجه نرم می‌کنند. آنها به شدت نیاز دارند که به مدرسه و فعالیت‌های فوق‌برنامه برگردند و این موضوع باید اولویت اصلی انتاریو باشد. پس برنامه کجاست؟»

در سال گذشته، کلاس‌ ها چندین بار تعطیل شدند و انتاریو یادگیری آنلاین را برای مقابله با افزایش عفونت‌های کرونایی جایگزین کرد.

این استان ۱۲۷ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ و دو مورد مرگ جدید را روز سه‌شنبه گزارش کرد؛ ۳۴ مورد جدید در تورنتو، ۱۷ مورد در منطقه واترلو، ۱۴ مورد در منطقه یورک و ۱۰ مورد در مناطق پیل، گری‌ بروس و هالتون مشاهده شد.

بیش از ۱۳،۵۰۰ آزمایش کووید-۱۹ در روز گذشته انجام شد.

۱۴۹ نفر به دلیل ابتلا به نوع وخیم ویروس کرونا، تحت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان ها بستری هستند و ۹۸ بیمار با کپسول اکسیژن تنفس می‌کنند.

بازگشایی مدارس انتاریو    دانش آموزان در تورنتو      بازگشایی مدارس انتاریو    دانش آموزان در تورنتو     بازگشایی مدارس انتاریو 

مدارس تورنتو     دانش آموزان در تورنتو  مدارس تورنتو      مدارس تورنتو                مدارس تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا