انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

داگ فورد لایحه حداقل دستمزد ۱۵ دلاری برای کارگران موقت مشاغل مبتنی بر اپلیکیشن‌ها را ارائه می کند

امروز لایحه حداقل دستمزد ۱۵ دلاری برای کارگران موقت مشاغل مبتنی بر پلتفرم ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت

داگ فورد لایحه حداقل دستمزد ۱۵ دلاری برای کارگران موقت مشاغل مبتنی بر اپلیکیشن‌ها را ارائه می کند

دولت انتاریو قرار است امروز دوشنبه لایحه جدیدی ارائه کند که «حقوق اساسی» کارکنان موقتی مشاغل مبتنی بر اپلیکیشن ها شامل حداقل دستمزد ۱۵ دلاری و شفافیت مقررات از لحاظ پرداخت انعام را تامین می کند. داگ فورد لایحه حداقل دستمزد ۱۵ دلاری برای کارگران موقت مشاغل مبتنی بر اپلیکیشن‌ها را ارائه می کند

لایحه جدید با عنوان قانون حقوق «کارگران پلتفرم های دیجیتالی» یکحداقل حقوق منظم برای افراد مشغول به کار در سرویس های مبتنی بر اپلیکیشن از جمله رانندگان سفرهای اشتراکی و رانندگان پیک ارسال بسته را تضمین خواهد کرد که مبلغ دریافتی به انعام و دستمزد آنها اضافه خواهد شد.

قانون جدید علاوه بر این پرداخت های دوره ای منظم و روز پرداخت حقوق را الزامی می کند در حالی که امتناع از پرداخت انعام کارگران توسط گردانندگان پلتفرم ها را ممنوع می کند.

داگ فورد لایحه حداقل دستمزد 15 دلاری برای کارگران موقت مشاغل مبتنی بر اپلیکیشن‌ها را ارائه می کند
لایحه حداقل دستمزد ۱۵ دلاری برای کارگران موقت مشاغل مبتنی بر اپلیکیشن‌ها

مانتی مک ناتن وزیر کار انتاریو گفت «ما مرتب روایت هایی می شنویم که می گویند یک کارگر موقتی در طول یک هفته ۱،۴۰۰ دلار درآمد کسب می کند و سپس هفته بعد ۵۰۰ دلار درآمد دارد و این رانندگان نمی دانند چرا.» «بنابراین ما شفافیت ایجاد خواهیم کرد تا کارگران بدانند الگوریتم دقیقا چگونه کار می کند و قرار است چگونه دستمزد دریافت کنند.»

مک ناتن گفت از برخی از کارگران شنیده است که کمتر از ۵ دلار در ساعت درآمد دارند و این وضعیت را «غیرقابل پذیرش خواند.» «هر کارگری در استان حق دارد که دست کم به اندازه حداقل دستمزد درآمد داشته باشد و این شرکت ها مسئولیت دارند [و توسط قانون ملزم خواهند شد] که به طور واضح و شفاف به کارگران مشغول به کار روی پلتفرم ها بگویند چگونه و چه هنگام قرار است دستمزد دریافت کنند.»

این لایحه قانونی همچنین به کارگران حق می دهد که اختلافات مرتبط با محل کار آنها در انتاریو حل و فصل شود. طبق گفته مک ناتن بسیاری از کارکنان مجبور می شوند برای رسیدگی به اختلاف مرتبط با محل کار به خارج از کانادا سفر کنند، شرایطی که همیشه امکان تامین مالی آن وجود ندارد.

مک ناتن گفت «بدیهی است که اتفاق افتادن چنین بی عدالتی هایی در انتاریو و حقیقتا در کانادا غیرقابل پذیرش است.» «دریافتی هیچ کارگر موقتی نباید کمتر از حداقل دستمزد باشد. هیچ کارگر موقتی نباید بدون اطلاع قبلی یا بدون توضیح اخراج شود و هیچ کسی قطعا نباید مجبور باشد برای حل و فصل یک اختلاف مرتبط با محل کار به خارج از کانادا سفر کند. به همین دلیل است که ما اقدام می کنیم.»

دولت محافظه کار پیشرو در ژانویه حداقل دستمزد در انتاریو را به ۱۵ دلار در ساعت افزایش داد و تصمیم گرفت که سروکنندگان مشروبات الکلی که قبلا ساعتی ۱۲.۵۵ دلار دریافت می کردند را نیز مشمول این قانون قرار دهد.

کارگران موقتی اپلیکیشن ها در لایحه قانونی قبلی درنظر گرفته نشده بودند. داگ فورد لایحه حداقل دستمزد ۱۵ دلاری برای کارگران موقت مشاغل مبتنی بر اپلیکیشن‌ها را ارائه می کند

داگ فورد لایحه حداقل دستمزد 15 دلاری برای کارگران موقت مشاغل مبتنی بر اپلیکیشن‌ها را ارائه می کند
داگ فورد لایحه حداقل دستمزد ۱۵ دلاری برای کارگران موقت ارائه می کند

مک ناتن تصدیق کرد که دولت «گاهی از تغییرات اقتصادی عقب تر است» و اضافه کرد که محافظه کاران پیشرو برای رسیدگی به توصیه های ارائه شده توسط کمیته مشاور بازیابی نیروی کار انتاریو به سرعت دست به کار شده‌اند.

کمیته مشاور بازیابی نیروی کار انتاریو پیشنهاد کرد که یک طبقه بندی جدید از کارگران ایجاد شود تا کارگران استخدام شده توسط سرویس های مبتنی بر پلتفرم ها را تحت پوشش قرار دهد و امکان دسترسی به حقوق اولیه شامل حداقل دستمزد، مزایا و حق انفصال از خدمت را برای آنها فراهم کند.

با وجود این که لایحه قانونی جدید که روز دوشنبه ارائه شد به مسئله حداقل دستمزد باثبات و همینطور مسائل مربوط به شفافیت از لحاظ محل کار می پردازد اما به مسئله بسته مزایای قابل انتقال اشاره ای نمی کند که طبق گفته دولت محافظه کار پیشرو ممکن است پس از انتخابات استانی ماه جون مطرح شود.

مک ناتن قبلا گفته بود که یک هیئت مشاور در ماه مارس انتخاب خواهد شد و توصیه های نهایی در این مورد در ماه جولای مطرح خواهند شد.

داگ فورد نخست وزیر انتاریو در سال ۲۰۱۸ که مسئولیت را به عهده گرفت ابتدا حداقل دستمزد ۱۵ دلار را لغو نمود و استدلال کرد که برای کسب و کارها زیاده از حد گران خواهد بود. نخست وزیر انتاریو هنگام اعلام افزایش ۱ دلاری حداقل دستمزد در نوامبر ۲۰۲۱ به پاندمی به عنوان دلیل اصلی پایان یافتن طرح عدم تغییر دستمزدها استناد کرد.

داگ فورد در آن هنگام گفت «همه در طول ۲۰ ماه گذشته با چالش مواجه شده اند.» «وضعیت در سال ۲۰۱۸ بسیار متفاوت بود.»

حداقل دستمزد کارگران موقت انتاریو    حداقل دستمزد کارگران موقت انتاریو  حداقل دستمزد کارگران موقت انتاریو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا