انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو از اول مارس گواهی واکسن را لغو خواهد کرد و چهار روز زودتر وارد مرحله بعدی برنامه بازگشایی کووید-۱۹ خواهد شد

انتاریو از ۱۷ فوریه وارد مرحله بعدی برنامه بازگشایی کووید-۱۹ خواهد شد و گواهی واکسن را در مارس لغو خواهد کرد

انتاریو از اول مارس گواهی واکسن را لغو خواهد کرد و چهار روز زودتر وارد مرحله بعدی برنامه بازگشایی کووید-۱۹ خواهد شد

انتاریو از روز پنجشنبه، یعنی چهار روز زودتر از تاریخ برنامه ریزی شده وارد مرحله بعدی برنامه بازگشایی کووید-۱۹ خواهد شد و الزامات گواهی واکسیناسیون را از اول مارس لغو خواهد کرد.

نخست وزیر انتاریو داگ فورد صبح دوشنبه این خبر را در یک کنفرانس مطبوعاتی از پیش تعیین نشده  در کویینز پارک اعلام کرد.

داگ فورد در بیانیه ای اعلام کرد «با توجه به اینکه انتاریو در موج اومیکرون عملکرد مطلوبی داشته است اکنون می توانیم برنامه بازگشایی را با سرعت بیشتری اجرا کنیم.»

 «این خبر بسیار خوبی است و نشان می دهد که در مبارزه علیه این ویروس چه مسیر طولانی را همراه یکدیگر طی کرده ایم. اگر چه هنوز خطر را پشت سر نگذاشته ایم، اما در حال پیشروی در مسیر درست هستیم.»

انتاریو از اول مارس گواهی واکسن را لغو خواهد کرد و چهار روز زودتر وارد مرحله بعدی برنامه بازگشایی کووید-19 خواهد شد
انتاریو گواهی واکسن را لغو خواهد کرد

از ۱۷ فوریه سقف تعداد افراد حاضر در دورهمی های اجتماعی به ۵۰ نفر در فضای داخلی و ۱۰۰ نفر در فضاهای باز افزایش می یابد. محدودیت ظرفیت در اغلب محیط های عمومی فضای بسته که نیازمند ارائه گواهی واکسیناسیون هستند لغو خواهد شد.

این محیط های عمومی شامل رستورانها، فضاهای برگزاری جلسات و مراسم، تسهیلات قمار و شرطبندی و همینطور «بخش های فاقد تماشاچی» در باشگاه های ورزشی و سینماها می‌باشد.

ظرفیت افراد نشسته در مکان های برگزاری رویدادهای ورزشی و کنسرت ها و همینطور سالن های سینما ۵۰ درصد خواهد بود. انتاریو از اول مارس گواهی واکسن را لغو خواهد کرد و چهار روز زودتر وارد مرحله بعدی برنامه بازگشایی کووید-۱۹ خواهد شد

سقف ظرفیت فضای داخلی در محیط های دارای ریسک بالاتر مانند کلاب های شبانه، رستورانهای دارای تسهیلات رقص، گرمابه های تفریحی و سکس کلابها، ۲۵ درصد خواهد بود. در این محیط گواهی واکسیناسیون الزامی است.

محدودیت ظرفیت برای فضاهای فضای بسته برگزاری مراسم دینی که نیازمند ارائه گواهی واکسیناسیون هستند لغو شده است. اگر در این محیط ها ارائه گواهی واکسیناسیون الزامی نباشند در این صورت تعداد افرادی که مجاز به حضور در این تسهیلات هستند برابر با تعداد افرادی است که می توانند با رعایت فاصله گذاری فیزیکی در محل حضور یابند.

محدودیت ظرفیت در فروشگاه های خواربار و مواد غذایی، داروخانه ها و فروشگاه های خرده فروشی برابر با سقف «تعداد افرادی است که می توانند فاصله فیزیکی دو متر را رعایت کنند.»

استان انتاریو طبق برنامه ریزی اولیه قرار بود در ۲۱ فوریه وارد این مرحله از برنامه بازگشایی شود.

داگ فورد علاوه بر این روز دوشنبه اعلام کرد که الزامات گواهینامه واکسیناسیون استان از ۱ مارس لغو خواهد شد. محدودیت ظرفیت نیز در این تاریخ در تمامی تسهیلات فضای داخلی لغو خواهد شد.

با این حال مسئولان اعلام کردند که لغو گواهی واکسیناسیون تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که «شاخص های بهداشت عمومی و سیستم بهداشت و درمان همچنان رو به بهبود باشند.»

مسئولان استان گفتند که الزامات پوشیدن ماسک همچنان برقرار خواهد ماند و کسب و کارها نیز در صورت تمایل می توانند همچنان به الزامی نگه داشتن گواهی نامه های واکسن ادامه بدهند.

نخست وزیر انتاریو علاوه بر این روز دوشنبه اعلام کرد که نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال از ساعت ۸ صبح روز جمعه واجد شرایط دوز تقویتی خواهند بود.

لغو مقررات کووید-۱۹   لغو مقررات کووید-۱۹      لغو مقررات کووید-۱۹    لغو مقررات کووید-۱۹

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا