انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو قصد ندارد مقررات بهداشت عمومی را به دلیل کشف اولین موارد اومیکرون تغییر دهد

با وجود شناسایی چند مورد ابتلا به واریانت اومیکرون انتاریو برنامه ای برای بازگشت به مراحل قبلی بازگشایی استان ندارد

دولت انتاریو مقررات بهداشت عمومی استان را به دلیل کشف اولین موارد اومیکرون تغییر نمی‌دهد

پزشک ارشد بهداشت عمومی انتاریو گفت که تعجب نمی کند اگر موارد بیشتری از واریانت اومیکرون شناسایی شود اما تصور نمی کند که استان انتاریو فعلاً مقررات بهداشت عمومی بیشتری را پیاده سازی کند. دولت انتاریو مقررات بهداشت عمومی استان را به دلیل کشف اولین موارد اومیکرون تغییر نمی‌دهد

دکتر کییرن مور پزشک ارشد بهداشت عمومی انتاریو اظهارات خود را صبح دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مطرح کرد، در حالی که از تائید دو مورد مثبت واریانت B.1.1.529 کووید-۱۹ که اولین بار در جنوب افریقا کشف شد کمتر از ۲۴ ساعت می گذشت.

اولین موارد ابتلا مثبت واریانت جدید در اتاوا مربوط به دو نفر از مسافرانی بود که از طریق فرودگاه مونترال از سفر نیجریه بازگشته بودند. این دو نفر اولین موارد ابتلا به واریانت اومیکرون هستند که در کانادا شناسایی شده است.

دکتر مور گفت که چهار مورد احتمالی دیگر ابتلا به اومیکرون نیز شامل دو نفر از اتاوا و دو نفر از منطقه همیلتون است، با این حال مسئولان هنوز منتظر نتایج توالی یابی ژنومی هستند.

دکتر مور گفت که در حال حاضر انتظار ندارد که انتاریو دوباره به مراحل قبلی برنامه بازگشایی خود بازگردد. دولت انتاریو مقررات بهداشت عمومی استان را به دلیل کشف اولین موارد اومیکرون تغییر نمی‌دهد

دولت انتاریو مقررات بهداشت عمومی استان را به دلیل کشف اولین موارد اومیکرون تغییر نمی‌دهد
دولت انتاریو مقررات بهداشت عمومی استان بدلیل کشف اولین موارد اومیکرون تغییر

دکتر مور گفت «اگر شاهد حضور گسترده اومیکرون در سراسر انتاریو باشیم که در حال حاضر چنین نیست، در آن هنگام می توانیم هر یک از مقرراتی که لازم است در سطح استانی برقرار شود را بازنگری کنیم» و اضافه کرد که «گوی کریستال پیشگویی» ندارد.

وی گفت «اگر این واریانت چندان با خطر مرگ همراه نباشد و تأثیر کمی بر کادر درمان و بیمارستان داشته باشد و واکسن های ما بتوانند همچنان در مقابل این واریانت محافظت ایجاد کنند در این صورت استراتژی های فعلی خود را ادامه خواهیم داد و مجبور نخواهیم شد که محدودیت های بهداشت عمومی بیشتری وضع کنیم.»

دکتر مور گفت که علاوه بر این موارد ظرف دو هفته گذشته ۳۷۵ نفر نیز از سفر به هفت کشور افریقایی مشمول ممنوعیت مسافرتی فدرال به کانادا بازگشته اند.

دکتر مور گفت که اداره های بهداشت محلی در حال تماس با این افراد هستند تا اطمینان پیدا کنند که آنها تست کووید-۱۹ انجام می‌دهند. دولت انتاریو مقررات بهداشت عمومی استان را به دلیل کشف اولین موارد اومیکرون تغییر نمی‌دهد

دولت انتاریو مقررات بهداشت عمومی استان را به دلیل کشف اولین موارد اومیکرون تغییر نمی‌دهد
دولت انتاریو مقررات بهداشت عمومی استان کشف اولین موارد اومیکرون تغییر نمی‌دهد

استان انتاریو این دسته از افراد را که در تاریخی بین ۱ نوامبر تا ۶ دسامبر از سفر به کشورهای افریقای مورد نظر باز می گردند به گروه واجدین شرایط تست PCR رایگان کووید-۱۹ اضافه کرده است.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی این واریانت که به عنوان واریانت نگران کننده برچسب B.1.1.529 دریافت کرده، اولین بار در تاریخ ۲۴ نوامبر از نمونه انسانی تهیه شده در تاریخ ۹ نوامبر شناسایی شده است.

اطلاعات مقدماتی ظاهراً نشان داده است که واریانت اومیکرون در مقایسه با سایر واریانت ها از ریسک ابتلا مجدد بالاتری برخوردار است که باعث می شود به طور بالقوه سرایت پذیر تر باشد. در عین حال اطلاعاتی کمی در مورد B.1.1.529 به دست آمده است.

دکتر مور گفت «هنگامی که ما شاهد شیوع گسترده واریانت دلتا برای تبدیل شدن به سویه غالب بودیم، دوره انتقال تقریباً سه تا چهار ماه طول کشید.» «اگر واریانت جدید سرایت پذیرتر از دلتا باشد دوره انتقال احتمالاً دو تا سه ماه طول خواهد کشید و ما ناچار خواهیم بود اقدامات احتیاطی لازم را به اجرا بگذاریم.» «می دانم که خبر واریانت جدید نگران کننده به نظر می رسد اما ترکیب واکسیناسیون با اقدامات محافظت فردی بهداشت عمومی برای کاهش شیوع کووید-۱۹ و واریانت های آن در جامعه ما مؤثر بوده است.»

دکتر مور گفت که انتظار دارد که تا پایان این هفته یک اطلاعیه استانی در مورد «استراتژی پیشرفته» در ارتباط با واکسیناسیون منتشر شود.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا