انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

طبق گزارش دیده بان مالی انتاریو بازار نیروی کار به سطح پیش از پاندمی بازگشته اما بازیابی نامتوازن بوده است

عملکرد کلی بازار نیروی کار در انتاریو در حد پیش از پاندمی بهبود یافته اما نرخ اشتغال در میان بخش های اقتصادی نامتوازن بوده است

گزارش دیده بان مالی انتاریو بازار نیروی کار به سطح پیش از پاندمی بازگشته اما بازیابی نامتوازن بوده است

دیده بان مالی انتاریو می گوید که به طور کلی بازار نیروی کار انتاریو در حد پیش از پاندمی بهبود یافته اما بازیابی در میان بخش های اقتصادی و مناطق استان نامتوازن بوده است.

گزارش دیده بان مالی انتاریو بازار نیروی کار به سطح پیش از پاندمی بازگشته اما بازیابی نامتوازن بوده است
گزارش دیده بان مالی انتاریو بازارنیروی کار به سطح پیش از پاندمی بازگشته اما نامتوازن

کارشناس دفتر پاسخگویی مالی انتاریو امروز گزارشی منتشر کرد که می گوید بازار نیروی کار انتاریو در سال ۲۰۲۱ عملکرد خوبی داشته است، ۳۴۴،۸۰۰ شغل اضافه کرده است و شاهد کاهش نرخ بیکاری از ۹.۶ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۸ درصد در سال ۲۰۲۱ بوده است.

اما دفتر پاسخگویی مالی انتاریو (FAO) می گوید نرخ اشتغال در میان کارگران/کارکنان جوان و افراد شاغل در شغل های کم دستمزد که با مشتری سر و کار دارند مانند بخش خدمات غذا [و رستورانها] و خرده فروشی ها همچنان پایین تر از سطح ۲۰۱۹ است و سطح عملکرد بازار کار در ۱۱ شهر از ۱۶شهر بزرگ انتاریو نیز به همین ترتیب کمتر از سطح ۲۰۱۹ است.

چندین بخش اقتصادی که جمعیت بزرگی از زنان را استخدام می کنند در سال ۲۰۲۱ بازگشایی شدند و نرخ اشتغال زنان در انتاریو سریعتر از کارگران/کارکنان مرد افزایش یافته است، اما نرخ کلی اشتغال زنان در سال گذشته همچنان پایین تر از سطح پیش از پاندمی است و سطح اشتغال بخصوص در میان گروه جمعیتی زنان جوان بازیابی ضعیفی داشته است.

طبق این گزارش اوایل سال جاری در پی برقراری مجدد برخی از محدودیت ها به علت واریانت اومیکرون ۱۴۵،۷۰۰ شغل از بین رفت و نرخ بیکاری بیش از یک درصد کامل از ۶.۱ درصد در دسامبر به ۷.۳ درصد در ژانویه افزایش یافت.

اما انتظار می روند که با لغو محدودیت ها در ماه جاری و ماه آینده نرخ اشتغال به سرعت بهبود پیدا کند.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا