انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

اتاوا همزمان با ادامه اعتراض راننده کامیون ها وضعیت اضطراری اعلام کرد و سوخت وسایل نقلیه را توقیف نمود

اتاوا ضمن اعلام وضعیت اضطراری در پی وعده راننده کامیون ها برای ماندن در خیابان ها سوخت وسایل نقلیه را توقیف کرد

اتاوا همزمان با ادامه اعتراض راننده کامیون ها وضعیت اضطراری اعلام کرد و سوخت وسایل نقلیه را توقیف نمود

اتاوا در شرایطی که اعتراضات راننده کامیون ها همچنان بخش هایی از پایتخت کشور را فلج کرده است وضعیت اضطراری اعلام کرد. اتاوا همزمان با ادامه اعتراض راننده کامیون ها وضعیت اضطراری اعلام کرد و سوخت وسایل نقلیه را توقیف نمود

اتاوا همزمان با ادامه اعتراض راننده کامیون ها وضعیت اضطراری اعلام کرد و سوخت وسایل نقلیه را توقیف نمود
اتاوا همزمان با ادامه اعتراض راننده کامیون ها وضعیت اضطراری اعلام کرد

ریدو سنتر، ساختمان شهرداری اتاوا، یکی از میدان های روباز اسکیت روی یخ، دو شعبه از کتابخانه های عمومی و دو درمانگاه واکسیناسیون کووید-۱۹ در پی مسدود ماندن جاده ها و غیرقابل دسترس شدن بخش های از مرکز دان تاون به دلیل ترافیک همچنان تعطیل هستند.

جیم واتسون شهردار اتاوا به برنامه یور مورنینگ آن مان‌دی (Your Morning on Monday) در سی تی وی نیوز گفت که اعلام وضعیت اضطراری در روز یکشنبه باعث می شود که «انعطاف پذیری بیشتری» برای کارکنان شهرداری از لحاظ حمل تجهیزات و ملزومات بدون نیاز به طی کردن روال های اضافی فراهم شود.

واتسون گفت «که [اعلام وضعیت اضطراری] به مدیریت شهری کمک می کند که وظیفه خود را انجام دهند و به پلیس نیزکمک می‌کند که وظایف خود را انجام دهند؛» وی اضافه کرد خوشحال است که می بیند پلیس یکشنبه شب رویکرد «پیشگیرانه» تری اتخاذ کره است. «ما قصد نداریم باعث ایجاد راحتی برای کسانی شویم که به طور غیرقانونی خیابان های شهر را مسدود کرده اند.» «این گروه می گوید که تمام خواسته آنها آزادی است و مخالف لاک دان هستند، اما با این حال در مرکز دان تان شهر ما یک لاک دان ایجاد کرده اند.» «اولویت اول ما پایان دادن به این وضعیت به صورت مسالمت آمیز است.»

واتسون گفت که شهرداری برای پایان دادن به این تظاهرات در روزهای آینده از تعداد بیشتری ماموران پلیس و منابع اضافی کمک خواهد گرفت.

یکشنبه شب پلیس اتاوا در یک نمایش قدرت عرضه سوخت به شرکت کنندگان در «کاروان آزادی» را قطع و بیش از ۳،۰۰۰ لیتر سوخت را توقیف کرد که طبق گفته های معترضین در یک پارکینگ ذخیره شده اند. مسئولان قبلا به مردم هشدار داده بودند که در صورت اقدام به انتقال سوخت به تظاهرکنندگان ممکن است بازداشت شوند و علیه آنها اعلام جرم شود.

پلیس گزارش کرد که هفت نفر بازداشت شده اند و تا شب یکشنبه بیش از ۱۰۰ مورد جریمه برای جرائمی شامل آسیب رسانی به اموال، رانندگی در شرایط ممنوعه، بوق زدن مفرط، نبستن کمربند ایمنی، همراه داشتن الکل به صورت آماده مصرف و جرائم مرتبط با آسیب رسانی به املاک صادر کرده اند.

بیش از ۶۰ پرونده تحقیقات جزائی در ارتباط با کاروان راننده کامیون ها در دست بررسی است که عمدتا شامل آسیب رسانی، تهدید، جرائم ناشی از انگیزه های نفرت نژادی-دینی و آسیب رسانی به املاک هستند. بیش از ۴۵۰ مورد جریمه از صبح شنبه تا به حال صادر شده است.

مقامات اتاوا اعتراضات کاروان راننده کامیون ها را به عنوان یک «محاصره»، «تصرف» و رفتار «خارج از کنترل» توصیف کرده اند در حالی که طبق برآوردها در حدود ۵،۰۰۰ نفر از مردم و ۱،۰۰۰ کامیون و وسیله نقلیه در آخر هفته به اعتراضات پیوسته اند.

در حمایت از کاروان اصلی در اتاوا چندین مورد اعتراض دیگر در سایر نقاط کشور برگزار شد.

استفانی کروین (Stephanie Carvin) استادیار امور بین الملل دانشگاه کارلتون گفت که فشار ایجاد شده توسط معترضین باعث نخواهد شد که دولت های استانی یا فدرال «به این راحتی قوانین اجباری را لغو کنند.»

کروین به برنامه یور مورنینگ ان ماندی در سی تی وی نیوز گفت «چندان مشخص نیست که در واقعیت سرانجام چه خواهد شد.» «آنها از حمایت های آنلاین بسیار گسترده ای برای این اعتراضات برخوردارند، مردم در صفحه های فیسبوک خود از اروپا آنها را تشویق می کنند، به نظر من این اعتراضات انگیزه خود را از دست نخواهد داد.»

در اعتراضات متقابل که روز شنبه در مقابل شهرداری اتاوا برگزار شد تظاهرکنندگان خواستار بازگشت کاروان به خانه هایشان شدند. یکی از شکایت های اصلی مربوط به بوق زدن بی وقفه می‌باشد که از رفتارهای پایه و ثابت معترضین بوده است اقدامی که باعث طرح یک شکایت سنخی (گروهی) ۹.۸ میلیون دلاری از طرف ساکنین مرکز دان تاون اتاوا شده است.

ساکنین خواستار صدور یک قرار منع اقدام برای ممانعت از بوق زدن پیوسته در شب و روز توسط کامیون های پارک شده در خیابان های شهر شده اند. قرار است بعد از ظهر دوشنبه جلسه استماع خواسته شاکیان توسط هیو مک لین قاضی دادگاه عالی برگزار شود. شورای شهر اتاوا نیز بعد از ظهر دوشنبه جلسه ای برای بحث در مورد کاروان کامیون ها شامل گفتگو درمورد بالابردن مبلغ جریمه برای شکایت از سر و صدای اضافی برگزار کند.

جو تاتونگل (Joe Thottungal) که صاحب یک رستوران در «منطقه قرمز» اعتراضات است به برنامه یور مورنینگ آن مان‌دی گفت که ناچار شده است به دلیل کاروان کامیون ها چندین روز کسب و کار خود را تعطیل کند.

سازمان دهندگان اصلی کاروان هنوز مصمم هستند که تا لغو تمامی قوانین اجباری مرتبط با کووید-۱۹ در خیابان ها بمانند؛ در همین راستا دنیل بالفورد (Daniel Bulford) مامور سابق پلیس سلطنتی (RCMP) که به عنوان محافظ کاروان فعالیت می کند برای مشارکت کنندگان در کاروان یک بیانیه ویدئویی روی تیک تاک منتشر کرد که می گوید «سنگر را حفظ کنید»

با وجود اینکه بیش از ۱۰ میلیون دلار مبلغ اعانه جمع آوری شده توسط کاروان از پلفترم گو فاند می (GoFundMe) حذف شده است اما راننده کامیون ها همچنان به جمع آوری اعانه از طریق سایر پلتفرم های آنلاین از جمله یک کیف پول بیت کوین ادامه می دهند.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا