انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

مردی به نام رضا مرندی با چندین اسم مستعار به اتهام جرائم مرتبط با قاچاق انسان و تجاوز جنسی در اتاوا بازداشت شد

مردی به نام رضا مرندی که ظاهراً از اپلیکیشن های دوستیابی برای فریب قربانیان استفاده می کرد با ۲۶ مورد اتهام قاچاق انسان در اتاوا بازداشت شد

رضا مرندی با چندین اسم مستعار به اتهام جرائم مرتبط با قاچاق انسان و تجاوز جنسی در اتاوا بازداشت شد

به گفته پلیس اتاوا، مردی به نام رضا مرندی اهل اتاوا که از قرار معلوم از اپلیکیشن های دوستیابی و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای فریب قربانیان استفاده می‌کرد، اکنون با ۲۶ مورد اتهام مرتبط با قاچاق انسان مواجه است.

رضا مرندی با چندین اسم مستعار به اتهام جرائم مرتبط با قاچاق انسان و تجاوز جنسی در اتاوا بازداشت شد
رضا مرندی به اتهام جرائم مرتبط با قاچاق انسان و تجاوز جنسی در اتاوا بازداشت شد

پلیس در بیانیه‌ای که بعد از ظهر چهارشنبه منتشر شد، گفت رضا مرندی ۴۲ ساله از نام‌های مستعاری مانند ریزر شارپ (Razzer Sharpe) و سامی ماژور (Sammy Majour) در فضای آنلاین استفاده می‌کرد.

این اتهامات مربوط به حوادثی است که ظاهراً در فاصله بین بهار ۲۰۱۶ و اپریل ۲۰۲۲ رخ داده است.

در بیانیه پلیس آمده است «ماهیت متجاوزانه و مسبوق به سابقه تحقیقاتی که در حال اجرا است حاکی از ارتکاب به جرائم بیشتری در این بازه زمانی است.»

پلیس گفت از آنجا که ممکن است سایر قربانیان نام قانونی متهم را ندانند، یک «گام مضاعف» بر می دارد و  عکس مرندی را به طور عمومی منتشر می کند.

واحد مبارزه با قاچاق انسان پلیس اتاوا ماه گذشته پس از اینکه یکی از بازماندگان نجات یافته از فرد متهم به پلیس مراجعه کرد تحقیقات درباره مرندی را آغاز کرد؛ پلیس اضافه کرد که اطلاعات ارائه شده توسط شخص مراجعه کننده به پلیس را از طریق چندین روش تحقیقاتی تأیید کرده است.

واحد مبارزه با قاچاق انسان پلیس اتاوا می‌گوید که منابع لازم برای حمایت از سایر قربانیان را دارد، اما به خواسته‌های آنها در مورد اینکه آیا می‌خواهند موضوع را در دادگاه پیگیری کنند یا خیر احترام خواهد گذاشت.

«گزارش کردن این حوادث به پلیس توسط قربانیان یک عامل کلیدی برای بازرسان پلیس است تا بتوانند مظنونان را شناسایی کنند و روندهای وقوع جرم را تعیین نمایند.»

اتهامات مرندی شامل تزریق یک ماده زیان آور؛ حبس اجباری؛ کسب سود مادی از خدمات جنسی؛ کسب سود مالی برای قاچاق افراد بالای ۱۸ سال؛ دلالی برای ارائه خدمات جنسی توسط یک شخصی؛ تبلیغ خدمات جنسی دیگران؛ داشتن محتوای پورنوگرافی کودکان، و برخی از اتهامات دیگر شامل چندین جرم تجاوز جنسی است.

هیچ یک از این ادعاها در دادگاه ثابت نشده است. قرار بود مرندی روز چهارشنبه در دادگاه حاضر شود.

از هر کسی که در مورد چنین حوادثی اطلاعاتی دارد خواسته می شود با واحد مبارزه با قاچاق انسان پلیس اتاوا به شماره ۱۲۲۲-۲۳۶-۶۱۳ داخلی ۵۰۰۵ یا ۱۱۶۸-۲۹۲-۸۰۰-۱ تماس بگیرد.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا